اینترنت ماهواره‌ای استارلینک

ایلان ماسک رسما تایید کرد: کاربران در حال استفاده از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ایران هستند

سرانجام ایلان ماسک به تمام شایعات پایان داد و در توییتر اعلام نمود کاربران در حال استفاده از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ایران هستند!

از مدت‌ها قبل شایعات و گمانه‌زنی‌هایی پیرامون استفاده ایرانی‌ها از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به‌گوش می‌رسید. خیلی‌ها بر این باور بودند که ایلان ماسک و شرکت اسپیس ایکس، از این ماجرا حمایت خواهند کرد و باعث فعال شدن این تجهیزات در ایران خواهند شد. اما افراد دیگری هم وجود داشتند که گمان می‌کردند مرد مریخی هیچ‌گاه این ماجرا را علنی نخواهد کرد؛ ولی این اتفاق بالاخره به‌وقوع پیوست.

اینترنت ماهواره‌ای استارلینک

روز گذشته وال‌استریت ژورنال مدعی شد که حدود ۲۰۰ مورد تجهیزات اینترنت ماهواره ای استارلینک به ایران ارسال شده است؛ خبری که واکنش‌های ضدونقیض بسیاری را به‌همراه داشت. استفاده از این اینترنت و سرعت بی‌نظیر و باورنکردنی‌اش، مستلزم تهیه تجهیزاتی همچون ماهواره فضایی با سرعت چرخش زمین، دیش ماهواره مستقر در محل و روتر هستید. خبر قاچاق این تجهیزات در ایران، آن هم با قیمت‌های نجومی، از چند ماه قبل منتشر شد؛ اما حالا مالک شرکت اسپیس ایکس این خبر را در توییتر منتشر کرده است.

ایلان ماسک به‌صورت رسمی در توییتر از فعال شدن حدود 100 عدد از دستگاه‌های استارلینک در ایران خبر داد و تایید کرد که کاربران ایرانی در حال استفاده از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک هستند. حال با توجه به توییت ایلان ماسک و گزارش روز گذشته وال‌استریت ژورنال مبنی بر قاچاق 200 دستگاه استارلینک به داخل کشورمان، باید منتظر اتفاقات جدیدتری باشیم و خودمان را برای اخبار بیشتری پیرامون این موضوع آماده کنیم؛ اخباری که احتمالا بسیار سرنوشت‌ساز و حائز اهمیت خواهند بود.

نظر شما درباره توییت ایلان ماسک چیست؟ به‌نظر شما فعال شدن اینترنت ماهواره‌ ای استارلینک در ایران و استفاده کاربران ایرانی از این اینترنت پرسرعت، چه نتایجی را در پی خواهد داشت؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.