۵ عدد از بهترین گوشی های بازار با صفحه نمایش کوچکتر از ۴.۶ اینچ

در دهه ای که گذشت اندازه‌ی صفحه‌ی نمایشگر موبایل‌ها تقریبا دو برابر شده. اما هنوز موبایل‌هایی با صفحات نسبتا کوچک وجود دارند که ارزش خریداری داشته و می‌توان به شما پیشنهاد داد. با ما همراه باشید تا ۵ عدد از بهترین موبایل‌ها با صفحاتی کوچکتر از ۴.۶ را به شما معرفی کنیم.

در حال حاضر وجود نمایشگری با اندازه‌ی ۵ اینچ یا شاید هم بیشتر برای یک موبایل طبیعی شده است و وقتی به پرچمداران بزرگ نگاهی میندازیم، همگی از صفحاتی بزرگتر از ۵ اینچ استفاده می‌کنند. همین موضوع باعث می‌شود تا اگر کسی بخواهد موبایلی با اندازه ای کمتر از ۵ اینچ بخرد با مشکل انتخاب رو به رو گردد. بنابراین تصمیم گرفتیم تا ۵ عدد از بهترین موبایل‌هایی که از صفحه‌ی نمایشگر کوچکتر از ۵ اینچ استفاده می‌کنند و قدرت سخت افزاری قابل قبولی نیز دارند را به شما معرفی نماییم. بعضی از موبایل‌هایی که به شما معرفی می‌کنیم شاید مدل جدیدی نباشند، اما همین موضوع باعث شده تا قیمت کمتری نسبت به زمان عرضه داشته باشند.

اپل آیفون ۵S

iphone 5s

گوشی هوشمند اپل آیفون ۵ اس (iPhone 5s) تنها موبایل ۴ اینچی اپل است که در حال حاضر هنوز توسط این کمپانی تولید می‌شود. این تلفن هوشمند در سپتامبر ۲۰۱۳ عرضه شده و دو سال از عمر آن می‌گذرد، اما هنوز می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای خرید باشد. اگر نیاز به یک دستگاه کوچک اما قدرتمند که از سیستم عامل IOS استفاده می‌کند دارید و می‌خواهید کمتر از ۲ میلیون تومان باشد، بهترین انتخاب برای شما آیفون ۵S است. صفحه‌ی ۴ اینچی این موبایل دارای رزولوشن ۶۴۰ در ۱۱۳۶ پیکسل بوده و تراکم پیکسل ۳۲۶ppi دارد. همچنین از سنسور اثر انگشت در محصول اپل استفاده شده و دارای یک دوربین ۸ مگاپیکسل در عقب خود است. اپل در موبایل خود از از تراشه‌ی A7 و یک گیگابایت رم استفاده کرده.

  • قیمت مدل ۱۶ گیگابایتی: ۱,۶۴۹,۰۰۰ تومان
  • قیمت مدل ۳۲ گیگابایتی: ۱,۷۸۹,۰۰۰ تومان
  • قیمت مدل ۶۴ گیگابایتی: ۱,۹۱۹,۰۰۰ تومان

مایکروسافت لومیا ۵۳۲

lumia_532

اگر یک موبایل با سیستم عامل ویندوز می‌خواهید که هزینه‌ی زیادی نیز نداشته و قدرت سخت افزاری قابل قبولی نیز ارایه دهد، بهترین انتخاب برای شما لومیا ۵۳۲ (Lumia 532) است. این موبایل که در نیمه‌ی اول ۲۰۱۵ عرضه شده، دارای یک صفحه‌ی ۴ اینچی با رزولوشن ۴۸۰ در ۸۰۰ پیکسل بوده و از چیپست اسنپدراگون ۴۲۰ با پردازنده‌ی ۴ هسته ای استفاده می‌کند. یک دوربین ۵ مگاپیکسلی نیز در عقب دوربین استفاده شده و دوربین جلو نیز VGA است. لومیا ۵۳۲ دارای ۱ گیگابایت رم و ۸ گیگابایت فضای داخلی است که می‌توانید آن را افزایش نیز دهید. بر روی این گوشی سیستم عامل ویندوز ۸.۱ نصب بوده که از سال ۲۰۱۶ می‌توانید آن را به ویندوز ۱۰ ارتقا دهید.

  • فیمت لومیا ۵۳۲ مدل دو سیم کارته: ۳۲۰,۰۰۰ تومان

موتورولا Moto E (مدل ۲۰۱۵)

موتورولا Moto E

جایگزین مدل ۲۰۱۴ موتورولا Moto E کمی از نظر اندازه بزرگتر است، اما هنوز می‌توان آن را یک گوشی کوچک در نظر گرفت. این گوشی دارای یک صفحه‌ی ۴.۵ اینچی بوده و دارای رزولوشن ۵۶۰ در ۹۴۰ پیکسل است. موتورولا در گوشی خود از یک چیپست اسنپدراگون ۴۱۰ استفاده کرده که ۴ هسته دارد. Moto E دارای ۱ گیگابایت رم و ۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی‌ست. از کارت حافظه‌ی microSD پشتیبانی نموده و همچنین باتری با ظرفیت ۱۲۹۰ میلی‌آمپر دارد. در حال حاضر مدل ۲۰۱۵ این موبایل از اندروید آبنبات چوبی استفاده می‌کند.

قیمت موتورولا Moto E مدل ۲۰۱۵: ۶۳۳,۰۰۰ تومان

سامسونگ گلکسی S5 Mini

Samsung-Galaxy-S5-Mini

مانند مدل گلکسی اس ۵ مدل گلکسی اس ۵ مینی (Galaxy S5 Mini) نیز در سال ۲۰۱۴ عرضه شده است. این گوشی در برابر نفوذ آب و خاک مقاوم بوده (گواهینامه‌ی IP67) و سنسور اثر انگشت و ضربان قلب نیز دارد. به هر حال این موبایل نسبت به مدل S5 نه تنها کوچکتر بوده بلکه ضعیفتر نیز هست. مدل S5 Mini از یک صفحه‌ی ۴.۵ اینچی با رزولوشن ۷۲۰p و همچنین تراشه‌ی ۳۴۷۰ Exynos استفاده می‌کند. البته در بعضی مدل‌ها از چیپست اسنپدراگون ۴۰۰ استفاده شده. سامسونگ در موبایل خود از ۱.۵ گیگابایت رم استفاده کرده و می‌توان در آینده آن را به اندروید پف نباتی نیز بروز کرد.

  • قیمت سامسونگ گلکسی اس ۵ مینی: ۸۱۲,۰۰۰ تومان

سونی اکسپریا Z5 Compact

 

sony-xperia-z5-compact-3

جدیدترین و پیشرفته‌ترین مدلی که در لیست ما وجود دارد، سونی اکسپریا زد ۵ کامپکت (Xperia Z5 Compact) است. این موبایل از یک صفحه‌ی ۴.۶ اینچی با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل استفاده می‌کند. جالب است بدانید که به لطف حاشیه‌ی کمتر این گوشی از گلکسی S5 Mini و مدل ۲۰۱۵ موتو E کوچکتر است. محصول سونی از یک اسنپدراگون ۸۱۰ استفاده می‌کند که دارای پردازنده‌ی ۸ هسته ای بوده و همچنین در برابر نفوذ آب و خاک نیز مقاوم است. از مزیت‌های دیگر این گوشی وجود یک دوربین پرقدرت ۲۳ مگاپیکسلی در عقب آن و همچنین داشتن سنسور اثر انگشت، ۲ گیگابایت رم، ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی که می‌توان آن را افزایش نیز داد و همچنین باتری باظرفیت ۲۷۰۰ میلی‌آمپر است.

  • قیمت مدل اکسپریا زد ۵ کامپکت: ۱,۹۱۵,۰۰۰ تومان

در آخر باید بگویم هنگامی که شما مقاله را مطالعه می‌فرمایید، امکان دارد قیمت‌ها در بازار کمتر و یا بیشتر از آنچه که در مقاله زده شده باشد.

منبع: Phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*