سامسونگ اولترابوک های فوق سبک خود را در CES 2016 معرفی خواهد کرد

به تازگی تصاویر و مشخصاتی از اولترابوک فوق سبک جدید سامسونگ در فضای مجازی منتشر شده که قرار است در دو سایز ۱۳ و ۱۵ اینچی در رویداد CES از آن‌ رونمایی شود. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

با توجه به اخبار منتشر شده، اولترابوک جدید سامسونگ به نسل ششم از پردازنده‌ی اینتل اسکایلک (Skylake) مجهز شده و دارای فقط ۸۶۰ گرم وزن یا شاید هم کمتر است. مدل ۱۳.۳ اینچی این اولترابوک تنها ۰.۵ اینچ ضخامت داشته و بدنه نیز از فلز خواهد بود. همچنین گفته شده که این اولترابوک Ativ Book 9 Lite نام دارد و سیستم عامل آن ویندوز ۱۰ خواهد بود.

با در نظر گرفتن وزن این اولترابوک، باید بگویم که محصول سامسونگ سبک‌تر از مک‌بوک ایر (MacBook Air) با صفحه‌ی ۱۳ اینچی که ۱۳۵۰ گرم وزن دارد، بوده و حتی از مدل ۱۱ اینچی مک‌بوک ایر با ۱۰۸۰ گرم وزن نیز سبک‌تر است. مدل ۱۵ اینچی اولترابوک سامسونگ ۱۳۰۰ گرم وزن خواهد داشت که نسبت به ابعاد صفحه‌ی آن وزنی قابل قبول است.

بنابر گزارش سایت Liliputing، در ۵ مدل از این اولترابوک از صفحه‌ی HD با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل استفاده شده و مدل بالارده نیز از رزولوشن ۳۲۰۰ در ۱۸۰۰ پیکسل استفاده خواهد کرد. همچنین پردازنده ها نیز از پنتیوم ۴۴۰۵U شروع شده و به پردازنده‌ی قدرتمند Core i5-6200U خواهد رسید. رم نیز در دو حالت ۴ و ۸ گیگابایت قابل انتخاب بوده و برای فضای داخلی نیز از SSD استفاده شده که می‌توان در دو ظرفیت ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی سفارش داد. مدل‌های مختلف محصول جدید سامسونگ عبارتند از:

  • NT900X3L-K24P با Pentium 4405U ،۴GB RAM و ۱۲۸GB SSD
  • NT900X3L-K58 با Core i5-6200U ،۸GB RAM و ۱۲۸GB SSD
  • NT900X3L-K78L با Core i7-6500U ،۸GB RAM و ۲۵۶GB SSD
  • NT900X5L-K24P با Pentium 4405U ،۴GB RAM و ۱۲۸GB SSD
  • NT900X5L-K38L با Core i3-6100U ،۸GB RAM و ۱۲۸GB SSD
  • NT900X5L-K58 با Core i5-6200U ،۸GB RAM و ۱۲۸GB SSD

هنوز مشخص نشده که صفحات دارای قابلیت لمسی خواهند بود یا خیر، تا بتوان به کمک صفحه‌ی لمسی از تمام قابلیت‌‌های ویندوز ۱۰ استفاده کرد. همچنین قیمت نیز مشخص نشده‌ اما چیزی که معلوم است رونمایی از این اولترابوک در مراسم CES خواهد بود که هفته‌ی بعد برگزار می‌گردد.

در شهریور ماه گذشته‌، سامسونگ اعلام کرد که قصد دارد فروش کروم بوک‌ها و لپ‌ تاپ‌های خود که از سیستم عامل ویندوز استفاده می‌کنند را در اروپا متوقف کند، البته در دیگر مناطق دنیا به فروش این محصولات ادامه خواهد داد. باید دید که آیا سامسونگ با معرفی محصولات جدید خود به فروش در اروپا ادامه خواهد داد یا خیر.

منبع: Neowin

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*