ردمی نوت 12 Pro Speed Edition

ردمی نوت 12 Pro Speed Edition معرفی شد؛ میانرده معمولی با دوربین قدرتمند

شیائومی از جدیدترین گوشی میان‌رده خود با نام ردمی نوت 12 Pro Speed Edition رونمایی کرد. گوشی ردمی نوت 12 پرو اسپید ادیشن به طور کلی یک میان‌رده استاندارد است اما در زمینه دوربین می‌تواند یکی از بهترین خوش‌قیمت‌های شیائومی باشد.

گوشی ردمی نوت 12 Pro Speed Edition شیائومی رسما معرفی شد. این مدل فعلا در کشور چین عرضه شده و چهارمین عضو از خانواده گوشی های ردمی نوت شیائومی است. پیش از این گوشی های ردمی نوت ۱۲ پرو، پرو پلاس و دیسکاوری ادیشن معرفی شده بودند. آخرین عضو این سری محبوب، بین نسخه‌های پرو و پرو پلاس جای می‌گیرد. در ادامه این مطلب گجت نیوز، ما مشخصات فنی و ویژگی‌های گوشی ردمی نوت 12 پرو اسپید ادیشن را مرور خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

مشخصات فنی و ویژگی های گوشی ردمی نوت 12 Pro Speed Edition

گوشی ردمی نوت ۱۲ پرو اسپید ادیشن شیائومی به یک نمایشگر امولد با اندازه ۶.۶۷ اینچ مجهز شده است نمایشگر این مدل از طراحی موسوم به حفره‌ای استفاده می‌کند و دوربین سلفی در بخش مرکزی بالای نمایشگر جای گرفته است. رزولوشن صفحه نمایش این موبایل فول اچ دی پلاس است و کاربران می‌توانند با استفاده از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، ناوبری روان‌تری در محیط رابط کاربری داشته باشند. حداکثر میزان روشنایی صفحه هم به ۹۰۰ نیت می‌رسد. این مدل از قابلیت اچ دی آر ۱۰ پلاس نیز بهره می‌برد.

ردمی نوت 12 Pro Speed Edition

با این که این مدل از نمایشگر امولد استفاده کرده اما خبری از سیستم تشخیص اثر انگشت در نمایشگر نیست و این حسگر به فریم گوشی و روی کلید پاور منتقل شده است. ماژول دوربین این گوشی ظاهری مستطیل شکل دارد. دو اسپیکر در بخش‌های بالایی و پایینی ردمی نوت 12 Pro Speed Edition جای گرفته‌اند که امکان استفاده از قابلیت دالبی اتموس را به کاربر می‌دهند.

گوشی ردمی نوت ۱۲ پرو اسپید ادیشن شیائومی دارای دوربین اصلی سه‌گانه است. حسگر اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی و از نوع HM2 است که سامسونگ آن را تولید کرده. در کنار این حسگر یک لنز اولترا واید با حسگر ۸ مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو دو مگاپیکسلی قرار دارند. دوربین سلفی این گوشی هم ۱۶ مگاپیکسلی است.

تراشه‌ای قدیمی اما حرفه‌ای قلب تپنده گوشی ردمی نوت ۱۲ پرو اسپید ادیشن است

شیائومی برای جدیدترین گوشی خود، سراغ تراشه خیلی جدیدی نرفته اما اسنپدراگون ۷۷۸ جی، تراشه‌ای است که امتحانش را پس داده و می‌تواند عملکردی مثال‌زدنی در گوشی‌های میان‌رده داشته باشد. در کنار این تراشه، ۱۲ گیگابایت حافظه رم به اجرای برنامه‌ها کمک می‌کند. حافظه داخلی این مدل نیز ۲۵۶ گیگابایتی است.

هر چند تراشه اسنپدراگون ۷۷۸ کوالکام قدرت قابل قبولی دارد اما در زمینه تولید بیش از حد حرارت کمی بدنام است. شیائومی با توجه به این مورد سراغ استفاده از یک سیستم خنک‌کننده ۱۲ لایه‌ای رفته تا بتواند این گوشی خوش‌قیمت را برای گیمرها و کاربرانی که استفاده‌های سنگین از گوشی دارند جذاب‌تر کند.

ردمی نوت ۱۲ اسپید ادیشن

با این که این انتظار داشتیم این مدل با توجه به داشتن پسوند اسپید از سیستم شارژ سریع فوق‌العاده‌ای استفاده کند اما شیائومی به سیستم شارژ سریع ۶۷ واتی بسنده کرده است. یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی نیروی مورد نیاز گوشی ردمی نوت 12 Pro Speed Edition را تامین خواهد کرد. در زمان عرضه به بازار، این گوشی به MIUI 14 و اندروید ۱۲ مجهز است. با توجه به این که اندروید ۱۳ همین حالا برای بسیاری از گوشی‌های قدیمی نیز منتشر شده، عرضه این گوشی با اندروید ۱۲ کمی عجیب به نظر می‌رسد.

دیگر ویژگی‌ها و قیمت گوشی ردمی نوت 12 Pro Speed Edition

گوشی ردمی نوت ۱۲ پرو اسپید ادیشن شیائومی به یک پورت تایپ سی و جک ۳.۵ میلی متری هدفون مجهز شده است. در زمینه ارتباطات نیز این گوشی با پشتیبانی از وای فای ۶ و بلوتوث نسخه ۵.۲ می‌تواند اتصالی سریع را به کاربرانش هدیه کند.

همان طور که پیش از این هم اعلام کردیم، این گوشی فعلا در بازار چین عرضه می‌شود و قیمت آن در صورت عرضه به بازارهای جهانی مشخص نیست. با این حال در کشور چین ردمی نوت ۱۲ پرو اسپید ادیشن در نسخه پایه که به ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی مجهز است چیزی حدود ۲۴۳ دلار است. نسخه مجهز به ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت ۲۵۸ دلار و نسخه مجهز به ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت ۲۸۷ دلار به فروش می‌رسد. این گوشی در رنگ‌های سبز، آبی و مشکی راهی بازار کشور چین می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*