چراغ چک خودرو

چراغ چک خودرو به چه دلایلی روشن می‌شود؟

به‌احتمال زیاد برایتان سوال پیش آمده که چراغ چک خودرو در چه مواقعی روشن می‌شود؟ در ادامه با علل رایج روشن شدن این چراغ همراه ما باشید.

داخل کابین خودرو و روی صفحه نمایش‌ها موارد مختلفی وجود دارند که هر یک از آنها وظیفه‌ای در قبال راننده دارند و یکی از مهم‌ترین‌شان چراغ چک است. در واقع، این قسمت که در صفحه‌آمپر قرار دارد وقتی عملکرد خودرو با مشکل مواجه شود به راننده اخطار می‌دهد.

علل رایج روشن شدن چراغ چک خودرو چیست؟

چراغ چک خودرو

معمولا روشن شدن چراغ چک خودرو به‌علت وجود مشکلاتی در سیستم سوخت‌رسانی و جرقه‌زنی است و البته که با توجه به فناوری به‌کار رفته در هر خودرویی می‌تواند دلایل دیگری هم داشته باشد. از آنجایی که این موضوع اهمیت به‌سزایی در اغلب خودروها دارد می‌بایست در اسرع وقت مشکل را حل کرد. در ادامه شش علت رایج و همگانی روشن شدن چراغ چک بررسی خواهد شد:

  • سوزن انژکتور: اگر سوزن انژکتور به هر دلیلی از کار بیفتد، دچار لرزش شدیدی خواهد شد و در ادامه عملکرد آن به‌شدت دچار افت خواهد شد.
  • کویل دوبل: خرابی و از کارافتادگی کویل دوبل باعث می‌شود موتور دچار لرزش شود و توان فنی آن کاهش یابد.
  • حسگر اکسیژن: سنسور اکسیژن وظیفه خطیری بر عهده دارد و آن تنظیم سوخت‌رسانی است و اگر خراب شود، مصرف سوخت به‌طرز عجیبی افزایش خواهد یافت.
  • ناک سنسور: البته که معمولا ناک سنسور دچار خرابی نمی‌شود و وقتی چراغ چک با چنین اخطاری همراه است، مشکل در تایمینگ موتور خواهد بود.
  • ای سی یو: گاهی اوقات ممکن است روشن شدن چراغ چک به‌دلایل مختلفی نظیر مشکل در سخت افزار و نرم افزار باشد. اگر خودروی شما دوگانه‌سوز دستی است، این عیب به‌احتمال زیاد به‌وجود می‌آید.
  • فن خنک کننده موتور: وقتی آمپر خودرو بالا می‌رود، فن خنک کننده نمی‌تواند این دما را تحمل کند و از کار می‌افتد و نتیجه این می‌شود که چراغ چک روشن می‌شود. توجه داشته باشید که اگر خودروی شما همزمان با روشن شدن چراغ چک، دچار لرزش و بد کار کردن شد یا آمپر آن بالا رفت، دقت بیشتری به خرج دهید و سریعاً مشکل را برطرف کنید.

چراغ چک خودرو

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*