بهترین خودرو شاسی بلند سال 2022

بهترین خودرو شاسی بلند سال 2022 به انتخاب موتور وان

بهترین خودرو شاسی بلند سال 2022 به انتخاب موتور وان معرفی شد. یک شاسی بلند کره ای توانست لقب بهترین شاسی بلند 2022 را از آن خود کند.

مجله خودرویی موتور وان با بررسی چندین کاندیدا، بهترین شاسی بلند سال 2022 را انتخاب کرد. کارشناسان مجله موتور وان برای انتخاب بهترین شاسی بلند سال، مواردی چون قدرت موتور، میزان نرمی در سواری، امکانات رفاهی، میزان فضای بار، میزان فضای کابین، طراحی و قیمت را مورد ارزیابی قرار می‌دهند. در ادامه با کاندیداها و بهترین خودرو شاسی بلند سال 2022 مجله موتور وان آشنا خواهیم شد.

کاندیداهای بهترین خودرو شاسی بلند سال 2022

1. بی ام و iX Xdrive50

قیمت نسخه تست شده: 104 هزار و 820 دلار

بهترین خودرو شاسی بلند سال 2022

بی ام و iX Xdrive50 به عنوان یکی از لوکس‌ترین شاسی بلندهای جهان محسوب می‌شود. این شاسی بلند به دو پیشرانه برقی مجهز شده که در مجموع می‌توانند قدرتی برابر با 516 اسب بخار و گشتاور 765 نیوتن‌متر را به‌تولید برسانند. این خودرو ظرف مدت 4 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

بی ام و iX Xdrive50 2022

بی ام و iX Xdrive50 هرچند بسیار لوکس به‌نظر می‌رسد و از پیشرانه‌های قدرتمندی بهره می‌برد، اما در بخش میزان نرمی در سواری، فضای کابین و بار نتوانسته امتیاز زیادی را از کارشناسان مجله موتور وان کسب کند.

2. جنسیس GV70

قیمت نسخه تست شده: 64 هزار دلار

بهترین خودرو شاسی بلند سال 2022

جنسیس GV70 به‌عنوان یکی از جذاب‌ترین محصولات شرکت کره‌ای هیوندای به‌شمار می‌رود که در کنار ظاهر جذاب خود از یک پیشرانه 3.5 لیتری 6 سیلندر با دو توربوشارژر نیز بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 375 اسب بخار و گشتاور 530 نیوتن‌متر را به تولید برساند.

جنسیس GV70

چنین قدرتی برای یک شاسی بلند کوپه بسیار هیجان‌انگیز است. این خودرو در نسخه اسپرت نیز در کنار پیشرانه درون‌سوز از سیستم تعلیق ارتقا پیدا کرده نیز بهره می‌برد که باعث افزایش انعطاف‌پذیری آن شده است.

3. هوندا CR-V

قیمت نسخه تست شده: 36 هزار و 505 دلار

بهترین خودرو شاسی بلند سال 2022

هوندا CR-V در میان کاندیداهای بهترین خودرو شاسی بلند سال 2022 به‌عنوان یکی از بی‌دردسرترین خودروها محسوب می‌شود. این خودرو به یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 190 اسب بخار و گشتاور 240 نیوتن‌متر را تولید کند.

هوندا CR-V

علاوه بر این‌که پیشرانه این شاسی بلند ژاپنی ضعیف است، در سایر بخش‌ها نیز امتیاز زیادی را دریافت نکرده و با وجود این‌که از طراحی و کیفیت ساخت مناسبی بهره می‌برد، اما موفق به کسب لقب بهترین شاسی بلند سال 2022 نشده است.

4. اینفینیتی QX60

قیمت نسخه تست شده: 65 هزار و 645 دلار

بهترین خودرو شاسی بلند سال 2022

اینفینیتی QX60 به‌عنوان جایگزین نسل قبلی خود تغییرات زیادی را تجربه کرده است. این خودرو از یک موتور 3.5 لیتری 6 سیلندر تنفس طبیعی بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 295 اسب بخار و گشتاور 366 نیوتن‌متر را به تولید برساند.

اینفینیتی QX60 2022

هرچند این خودرو در نسل‌های قبلی چندان جذاب نبود، اما اکنون از طراحی ظاهری جذابی بهره می‌برد. ضمن این‌که سطح آپشن‌های این خودرو نیز به‌میزان چشمگیری افزایش پیدا کرده، اما قیمت زیاد آن را باید یکی از نقاط ضعف آن برشمرد.

5. جیپ گرند واگنیر

قیمت نسخه تست شده: 116 هزار و 720 دلار

بهترین خودرو شاسی بلند سال 2022

جیپ گرند واگنیر از یک پیشرانه 6.4 لیتری 8 سیلندر بهره می‌برد که قدرتی برابر با 471 اسب بخار و گشتاور 616 نیوتن‌متر را به‌همراه دارد. این خودرو علاوه بر پیشرانه قدرتمند، به امکانات مناسبی نیز مجهز شده است. البته وجود آپشن‌های زیاد و حذف بسیاری از دکمه‌های فیزیکی باعث شده تا سطح کاربری آن کمی دشوار شود.

جیپ گرند واگنیر

علاوه بر این‌که استفاده از امکانات رفاهی آن کمی دشوار است، ظاهر و طراحی مکعبی این خودرو مورد انتقاد قرار گرفته و اجازه نداده این خودرو عنوان بهترین شاسی بلند سال 2022 را از آن خود کند.

6. رنجروور جدید

قیمت نسخه تست شده: 130 هزار و 175 دلار

بهترین خودرو شاسی بلند سال 2022

رنجروور در نسل جدید از طراحی ظاهری جدید و امکانات متعددی بهره می‌برد و می‌تواند به‌خوبی به نیاز مشتریان خود پاسخ دهد. این خودرو به یک موتور 3 لیتری 6 سیلندر با آرایش خطی و دو توربوشارژر مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 395 اسب بخار و گشتاور 550 نیوتن‌متر را به‌تولید برساند.

رنجرور

کارشناسان، چرم روشن کابین را به‌دلیل این‌که به‌آسانی کثیف می‌شود، دسترسی دشوار به ردیف سوم و قیمت بسیار بالای رنجروور را به‌عنوان نقاط ضعف آن معرفی کردند که همین موضوع باعث شده این شاسی بلند نتواند عنوان بهترین شاسی بلند سال 2022 را دریافت کند.

7. سوبارو فارستر ویلدرنس

قیمت نسخه تست شده: 35 هزار و 795 دلار

بهترین خودرو شاسی بلند سال 2022

سوبارو فارستر ویلدرنس در کنار ظاهر جذاب و آپشن‌های متعدد، حدود 23.37 سانتی‌متر از زمین ارتفاع دارد که همین موضوع آن را نسبت به سایر شاسی بلندها به گزینه بهتری برای آفرود تبدیل کرده است.

سوبارو فارستر ویلدرنس

البته سوبارو برای این شاسی بلند، پیشرانه و گیربکس مناسبی را در نظر گرفته است. این خودرو از موتور 2.5 لیتری تنفس طبیعی بهره می‌برد که فقط می‌تواند قدرتی برابر با 182 اسب بخار و گشتاور 238 نیوتن‌متر را تولید کند. همچنین یک گیربکس CVT وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را بر عهده دارد که یک نقطه ضعف بزرگ برای این خودرو محسوب می‌شود.

کیا اسپورتج هیبرید و کسب لقب بهترین شاسی بلند سال

قیمت نسخه تست شده: 38 هزار و 155 دلار

بهترین خودرو شاسی بلند سال 2022

در پایان لیست کاندیداهای بهترین شاسی بلند سال 2022 به خودرو کیا اسپورتیج می‌رسیم که دارای طراحی آینده‌نگرانه و مدرنی بوده و نسبت به سایر کاندیداها از لحاظ ظاهری در سطح بالاتری قرار می‌گیرد. این شاسی بلند کره‌ای به یک سیستم هیبریدی مجهز شده که یک موتور 1.6 لیتری توربوشارژ و یک موتور برقی را شامل می‌شود. این سیستم در مجموع می‌تواند قدرتی برابر با 227 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتن‌متر را تولید کند. قدرت تولید شده به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود.

کیا اسپورتیج

این خودرو در کابین نیز از طراحی مدرنی بهره می‌برد و برای تمام سرنشینان فضای پای مناسبی نیز در نظر گرفته شده است. هنگام مشاهده این خودرو از نمای کنار شاهد یک شیب کم در طول خودرو خواهیم بود که طراحان این شیب را به‌گونه‌ای ایجاد کردند تا سرنشینان عقب کمی بالاتر از سرنشینان جلو قرار بگیرند و به‌خوبی مسیر را مشاهده کنند. همچنین فضای کافی برای سرنشینان بلندقامت نیز در نظر گرفته شده است.

کیا اسپورتیج

کیا اسپورتیج به‌دلیل ظاهر جذاب، پیشرانه قدرتمند، آپشن‌های متعدد و فضای مناسب کابین توانسته نسبت به سایر کاندیداها امتیازهای بیشتری را دریافت کند. ضمن این‌که این خودرو با توجه به تمام ویژگی‌های مثبت خود از قیمت مناسبی نیز بهره می‌برد و در این لیست از گزینه‌های ضعیف‌تری چون هوندا CR-V و سوبارو فارستر هم قیمت پایه کمتری دارد. چنین موضوعی بالا بودن ارزش خرید کیا اسپورتج هیبرید را نشان می‌دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*