پوکو X5

مشخصات فنی پوکو X5 و X5 Pro بالاخره تایید شد؛ خبری از قاتل پرچم‌دار نیست!

مشخصات گوشی‌های جدید POCO شامل پوکو X5 معمولی و نسخه پرو حاکی از تجهیز این سری به تراشه میان‌رده کوالکام است و خبری از رقابت با پرچم‌داران نیست.

از زمان بازگشت سری POCO X به‌خط تولید این سازنده چینی، سری پوکو ایکس به یکی از هیجان‌انگیزترین محصولات این برند نزد علاقه‌مندان تبدیل شده است. این مجموعه تاکنون دستگاه‌های جذابی نظیر پوکو X3 و پوکو X3 پرو را به ارمغان آورده است. هر دو دستگاه مشخصات خوبی را با قیمت بسیار کم‌تری نسبت به پرچم‌داران متداول بازار ارائه می‌کردند.

نسخه مجهز به NFC پوکو X3 در سال 2020 دستگاه مهمی به‌شمار می‌رفت و به مشخصاتی نظیر نمایشگر 120 هرتزی، باتری بزرگ با قابلیت شارژ سریع، دوربین 64 مگاپیکسلی و تراشه قدرتمند اسنپدراگون 860 مجهز بود. بااین‌حال، پوکو در نسل بعدی که X4 Pro 5G نام دارد، پردازنده میان‌رده اسنپدراگون 695 را جایگزین کرد که یک گام رو به عقب بود. به‌طور مشابه نیز، پوکو X5 و پوکو X5 از این قاعده پیروی خواهند کرد.

براساس اطلاعات جدید، پوکو X5 در هفته‌های ابتدایی سال 2023 معرفی خواهد شد. در این میان، افرادی که منتظر نسخه پرو هستند احتمالا ناامید خواهند شد، زیرا این گوشی نیز با مشخصات میان‌رده عرضه می‌شود.

مشخصات پوکو X5 و پوکو X5 پرو

پوکو ایکس 5 پرو

طبق افشای جدید، POCO X5 5G دارای نام رمز “Moonstone” است و به پردازنده اسنپدراگون 695 کوالکام مجهز خواهد شد. این همان چیپستی است بر روی پوکو X4 پرو 5G نیز قرار دارد. علاوه بر این، ردمی نوت 12 اسپید ادیشن نیز که اخیرا عرضه شده، با نام تغییر یافته پوکو ایکس 5 پرو روانه بازارهای جهانی خواهد شد. این گوشی نیز به پردازنده اسنپدراگون 778G مجهز شده و ارتقای مناسبی را در مقایسه با نمونه اسنپدراگون 695 به‌ ارمغان می‌آورد.

از سوی دیگر، پوکو X5 در واقع همان ردمی نوت 12 فایو جی با تراشه اسنپدراگون 695 خواهد بود. این گوشی‌ها هم‌چنین از طراحی متفاوتی برخوردار خواهند بود و رنگ زرد سنتی پوکو نیز یکی از وجوه تمایز نسخه تغییر نام یافته است. پوکو X5 پرو در قاب پشتی، دارای یک دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی و باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی با شارژ سریع 67 واتی است. این منبع هم‌چنین بیان می‌کند که POCO F5 Pro همان نسخه جهانی ردمی کی 60 خواهد بود که دارای چیپست اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 است. با این تفاسیر، هفته‌های آغازین سال 2023، برای طرفداران برند پوکو بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود. ناگفته نماند که زمزمه‌هایی نیز از عرضه پوکو C50 نیز به‌گوش می‌رسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*