آیا جهان های موازی وجود دارند؟

آیا جهان های موازی واقعا وجود دارند؟

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که در سال‌های اخیر از فیزیک‌دانان و ریاضی‌دانان پرسیده شده این است: آیا جهان های موازی واقعا وجود دارند؟ شان کارول، فیزیکدان، فیلسوف و استاد دانشگاه جان هاپکینز به این سوال پیچیده درباره مولتی ورس پاسخ می‌دهد.

ایده مولتی ورس یا همان جهان های موازی خودمان ده‌ها سال مورد بحث بوده و حالا چند سالی است که به لطف هالیوود، این ایده مورد توجه بسیاری از مردم عادی نیز قرار گرفته است. در دنیای دی سی، ما دنیاهایی مختلف با ویژگی‌های متفاوت داریم. برای مثال در یک جهان،‌ بروس وین به جای پدر و مادرش کشته می‌شود و پدر او، ردای بتمن را به تن می‌کند به جنگ مادر بتمن که حالا جوکر شده می‌رود! در دنیای مارول هم مولتی ورس وجود دارد و در آخرین فیلم اسپایدرمن، شاهد اجرایی شدن این کانسپت جذاب بودیم.

جهان های موازی

هر چند استفاده از ایده جهان های موازی در سینما و پاپ کالچر باعث شده توجه افراد بیشتری به آن جلب شود اما بزرگ‌ترین ایراد مولتی ورس در سینما، ادبیات و کمیک، دور بودن آن از واقعیت و به وجود آوردن یک تصویر غیرواقعی در باور عموم مردم است.

وجود داشتن جهان های موازی به زبان ساده

بهتر است پیش از دیدن این ویدئو، تصوراتی که از مولتی ورس داشتید را به صورت کامل فراموش کنید! اگر می‌خواهید به منطقی‌ترین جواب به سوال «آیا جهان های موازی وجود دارند؟» برسید، بهتر است این ویدئو کوتاه را تماشا کنید. با این حال اگر فرصت کافی برای دیدن این ویدئو را ندارید خوب است بدانید مفهوم مولتیورس با آن چه در مغز اکثر ما وجود دارد متفاوت است.

تایید وجود و اثبات واقعی بودن مفهوم جهان موازی کار ساده‌ای نیست و اگر بخواهیم واقع‌بینانه درباره این موضوع صحبت کنیم، باید بگوییم هیچ کس نمی‌تواند بداند مولتی ورس واقعا وجود دارد یا خیر. علوم فیزیک و ریاضی درباره چیزهایی واقعی و ملموس صحبت می‌کنند و جهان های موازی (مولتی ورسی که در آن جهان‌های مختلف با شباهت‌هایی وجود دارند که زاییده تصمیم‌های مختلف انسان‌ها هستند) جزو مفاهیمی که فیزیکدانان بتوانند آن را اثبات کنند نیستند.

مولتی ورسی که وجود آن اثبات شده است، مربوط به سیستم های مکانیکی کوانتومی است که در ویدئو بالا، به صورت کامل درباره آن صحبت شده است. شاید با دیدن این ویدئو تصور شما درباره جهان های موازی کمی تغییر دهد اما حداقل از حالا به بعد می‌توانید دید واقع‌بینانه‌تری درباره موضوع مولتی و سوال آیا جهان های موازی واقعا وجود دارند؟ داشته باشید.

نظر شما چیست درباره این ویدئو چیست؟ اگر مولتیورس واقعا وجود داشت، دوست داشتید در جهان های موازی دیگر چطور زندگی می‌کردید و شرایطتان چگونه می‌بود؟ نظر خود را با گجت نیوز به اشتراک بگذارید!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*