پهپاد آنکا 3 ترکیه

اولین تصویر پهپاد آنکا 3 ترکیه منتشر شد؛ ترکیه هم به باشگاه سازندگان بال پرنده پیوست

نخستین تصاویر پهپاد آنکا 3 کشور ترکیه از شباهت فراوان آن به پهپاد X-47B ایالات متحده حاکی است. این بال پرنده از سال 2023 به ناوگان نظامی ترکیه افزوده خواهد شد.

شرکت صنایع هوافضای ترکیه مشغول کار بر روی یک پهپاد جدید به نام آنکا 3 است که در آینده به ارتش این کشور افزوده خواهد شد. این بال پرنده در نگاه اول بسیار شبیه به پهپاد چندمنظوره X-47B نورثروپ گرومن است. با این حال، اختلاف‌های فاحشی میان این دو محصول وجود دارد.

از پهپاد آنکا 3 ترکیه چه می‌دانیم؟

شرکت صنایع دفاع ترکیه به‌تازگی جدیدترین تصاویر از نسل جدید پهپادهایش را منتشر کرده است. به ادعای سازندگان، این بال پرنده قادر است توانایی‌های نظامی کشور ترکیه در هوا را به سطحی جدید ارتقا دهد.

نخستین تصاویر این پهپاد ترکیه‌ای را می‌توانید در زیر مشاهده فرمایید:

پهپاد Anka-3 از یک موتور جت توربو فن برخوردار بوده و حداکثر وزن برخاست 7000 کیلوگرم خواهد داشت. این پهپاد علاوه بر قابلیت حمل سنسورها و سایر ادوات نظارتی، توانایی حمل اسلحه هم خواهد داشت. معاون رییس جمهور ترکیه، فوات اوکتای اعلام کرده که پهپاد آنکا 3 ترکیه قادر به حمله به سیستم ضدهوایی دشمن خواهد بود.

در حال حاضر اطلاعات بیشتری در خصوص این پهپادها در اختیارمان نیست. با این حال می‌دانیم که نخستین پرواز آن‌ها در سال 2023 انجام خواهد شد. این پهپاد از حیث مشخصات ظاهری بسیار شبیه به پهپاد ایکس 47 بی نورثروپ گرومن است که نخستین پروازش را دوازده سال پیش انجام داده و سرعت کروز تقریبا 1000 کیلومتر بر ساعت را ارائه می‌کند.

پهپاد ایکس 47 بی

البته احتمالا این پهپاد وزارت دفاع ترکیه در برابر نمونه آمریکایی خود حرفی برای گفتن نداشته باشد. در عین حال این بال پرنده شروع فوق‌العاده‌ای برای صنایع دفاعی ترکیه به شمار خواهد رفت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*