با نسخه‌‌ی تجاری گوگل Glass آشنا شوید

پس از عدم موفقیت نسخه اول عینگ هوشمند گوگل گلاس، مدتی است این کمپانی تلاش می کند تا ادارات ، شرکت ها و سازمان ها را به عینک هوشمند خود علاقمند کند.حدود یک سال پیش هم اولین شایعات از این عینک جدید منتشر گردید.حالا تصاویر و اطلاعاتی از نسخه اینترپرایز ( enterprise ) گوگل گلاس منتشر شده که در ادامه مطلب به آن می پردازیم.

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره شده ، ظاهرا گام بعدی گوگل برای عینک هوشمند Glass، محیط کاری است و این دستگاه که اینترپرایز «نسخه‌ی تجاری» نام گرفته است از سخت افزار داخلی بهتری بهره برده و  طراحی جدیدی روی آن صورت گرفته تا برای محیط کاری مناسب باشد. همانطور که مشاهده می‌کنید این دستگاه جدید با مدل قبلی «نسخه‌ی اکسپلورر» تفاوت ظاهری چندانی ندارد، اما قابلیت تاشو بودن آن چیزی است که در نمونه‌ی قبلی به شدت حس می‌شد.

در داخل این عینک هوشمند از یک پردازنده‌ی اتم (Atom) استفاده شده، عمر باتری و  ارتباطات بی‌سیم نیز بهتر شده که شامل افزوده شدن ۵ گیگاهرتز باند WiFi است که برای اپلیکیشن‌های استریم ویدیو در نظر گرفته شده است. همچنین میزان تولید گرما نیز کنترل شده که به خاطر استفاده از چیپ جدید به منظور افزایش عمل‌کرد Glass می‌باشد. همچنین یک باتری اکسترنال نیز وجود دارد که به صورت مغناطیسی به عینک متصل می‌گردد.

دستگاه دارای ساختار قوی‌تر، منشور بزرگ‌تر و یک لولای بزرگ است که خم می‌شود و می‌تواند در برابر ضربات وارده، مقاومت دستگاه افزایش یابد. مکان دکمه‌ی پاور نیز تغییر یافته و چراغ جلو نیز به هنگام فیلمبرداری روشن می‌گردد. گفته شده که دستگاه ضد آب بوده و همچنین در برابر نفوذ ذرات مقاوم است تا به سخت افزار دستگاه آسیبی وارد نشود.

در آخر، قرار است که دستگاه از طریق استارت آپ‌ توزیع شود. ابتدا مدیران نرم افزارهای مورد نیاز کارمندان را بر روی عینک‌ها نصب خواهند کرد و سپس بین کارکنان و کارمندان، عینک‌ها توزیع خواهد شد. با این حساب خبری از عرضه‌ی عینک به مشتریان نخواهد بود.

با اینکه تصاویر گوگل گلس (Google Glass) در سایت FCC قرار گرفته، هنوز کمپانی گوگل این نسخه را به صورت رسمی معرفی نکرده است. منابعی گفته اند که صدها عدد از این عینک‌ها در اختیار استارت‌ آپ‌ها قرار گرفته و در حال استفاده از آن‌ها هستند. با این حال باید صبر کرد تا گوگل از این دستگاه جدید رونمایی کند. منابع متعددی گفته اند که به زودی شاهد معرفی رسمی گوگل Glass خواهیم بود.

منبع: ۹to5google

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. من جای مدیرای گوگل بودم کل طراحامو یه دوره میفرستادم پیشه جاناتان آیو شاگردی کنن.