تصاویر هوایی از ساختمان های آمریکا

جذاب ترین تصاویر هوایی از ساختمان های آمریکا که با پهپاد گرفته شده‌اند

یک عکاس حرفه‌ای با استفاده از پهپاد، تصاویر هوایی منحصربه‌فردی را از ساختمان های بلند آمریکا ثبت کرده است. شما را به تماشای این عکس‌های زیبا دعوت می‌کنیم.

کریس هایثا (Chris Hytha) در تازه‌ترین پروژه عکاسی خود، به سراغ برخی از ساختمان های نمادین آمریکا رفت و با کمک پهپاد DJI Air 2S، تصاویر هوایی بی‌نظیری از آن‌ها ثبت کرد. او در ابتدا قصد استفاده از یک دوربین DSLR و ایستادن روی پشت‌بام ساختمان‌های مجاور را داشت؛ ولی در نهایت، تصمیمش را عوض کرد.

البته استفاده از پهپاد، بی‌دردسر نبود و کریس در روند انجام کار، با مشکلات فراوانی روبه‌رو شد. آماده‌سازی هر عکس هم ساعت‌ها زمان برد. آن‌طور که او توضیح می‌دهد:

مشکل اینجاست که پهپادها، تصاویر لندسکیپ می‌گیرند؛ ولی من می‌خواستم نوک ساختمان‌ها از زاویه روبه‌رو در عکس‌ها بیفتد تا ژرفای نفوذ آن‌ها در آسمان، به تصویر کشیده شود.

از طرف دیگر، کیفیت تصاویر گرفته شده با پهپاد، به پای دوربین‌های DSLR نمی‌رسد. ترفند این عکاس برای جبران مافات، گرفتن حدود 15 عکس لندسکیپ با فرمت RAW از نمای بیرونی هر ساختمان و در نهایت، پیوند دادن همه آن‌ها به هم بود.

یکی دیگر از موانع، قوانین سازمان هوانوردی آمریکا (FAA) و نیاز به اخذ مجوز برای پرواز پهپادها بود. کریس دراین‌باره می‌گوید که اگر مقررات همین‌طور سفت و سخت‌تر شوند، انجام چنین پروژه‌هایی ناممکن خواهد شد.

پس از گذر از تمام موانع، او سرانجام ثبت تصاویر هوایی از ساختمان های بلند آمریکا را آغاز کرد. زمان انجام عکاسی را هم، ابتدای صبح تعیین کرد؛ چرا که به نظر او، نمای واقعی ساختمان‌ها در روشنایی ملایم این ساعات، بهتر مشخص می‌شود.

تصاویر ساختمان های بلند آمریکا

ویرایش تصاویر

اما پروسه ویرایش تصاویر، بخش جادویی و سخت‌تر کار بود. پیوند زدن عکس‌های خام به یکدیگر، حالتی سورئال به تصاویر نهایی داد؛ طوری که انگار در حال تماشای تابلوی نقاشی یک ساختمان بلند هستید.

کریس می‌گوید: «روند انجام کار طاقت‌فرسا بود. از آنجایی که پهپادها هنگام اوج‌گیری حرکت می‌کنند، باید هر فریم به‌صورت دستی جابجا می‌شد و در جای خود قرار می‌گرفت؛ بعد با فریم دیگر ترکیب می‌شد. هر کسی که ردیف کردن دو عکس گرفته شده از زوایای مختلف را امتحان کرده باشد، می‌داند چقدر باید زحمت کشید تا تصویر نهایی، انسجام خود را از دست ندهد».

مرحله نهایی، قرار دادن تصاویر ادیت شده درون پس‌زمینه بود. البته به‌دلیل اینکه عناصر موجود در بک‌گراند، به بلندی ساختمان‌‌ها نبودند و کل فضای پس‌زمینه را پوشش نمی‌دادند؛ کریس قسمت‌های خالی را با تصاویر آسمان پر کرد. همچنین پس‌زمینه کمی محو یا Blur شد تا رزولوشن پایین‌تر عناصر موجود در آن، مشخص نشود.

سایر کارهای هنری کریس هایثا را می‌توانید از پیج اینستاگرام او دنبال کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*