بهترین دوربین گوشی های هوشمند در سال ۲۰۲۲

بهترین دوربین گوشی های هوشمند در سال ۲۰۲۲

اگر به عکاسی با موبایل علاقه‌مندید، در اینجا فهرستی از بهترین دوربین گوشی های هوشمند در سال ۲۰۲۲ را گردآوری کردیم که می‌تواند گزینه خوبی برای خرید باشد.

در سالی که گذشت، گوشی‌های پرچمدار بزرگی از سوی اپل، گوگل،‌ سامسونگ، شیائومی و غیره رونمایی شد که همگی با دوربین‌های خود عکس‌های شگفت‌انگیزی را می‌گیرند. اما تعداد لنزهای بیشتر تضمین کننده ثبت عکس‌های بهتری نیست؛ گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو و گوگل پیکسل ۷ پرو شاید تعداد دوربین‌های کمتری از برخی رقبا داشته باشند، اما به‌لطف سنسورهای دوربین بزرگ و پیشرفت چشمگیری که در بخش نرم افزاری داشته‌اند، خیلی بهتر از آن‌ها عمل کرده‌اند.

از بین آن‌ها می‌توان به گوشی گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ اشاره کرد که بهترین عملکرد زوم را در بین تمام محصولات بازار ارائه می‌کند. یا گوشی شیائومی ۱۲ اس اولترا با سنسور دوربین ۱ اینچی خودش برای همه طرفداران عکاسی با موبایل قابل احترام است.

بهترین گوشی‌های سال ۲۰۲۲ از نظر دوربین

مقاله‌های زیادی روی خروجی سایت قرار گرفته که در آن‌ها به بررسی و مقایسه دوربین گوشی‌های مهم بازار با یکدیگر پرداختیم. حالا اینجا وقت جمع‌بندی و رسیدن به نتیجه نهایی است. در اینجا می‌خواهیم بهترین دوربین گوشی های هوشمند در سال ۲۰۲۲ را معرفی کنیم.

۱. آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس

  • دوربین پشتی: ۴۸ مگاپیکسلی اصلی (f/1.8)، ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید (f/2.2) و ۱۲ مگاپیکسلی تله فوتو (f/2.8)
  • دوبین جلو: ۱۲ مگاپیکسلی (f/1.9)
بهترین دوربین گوشی های هوشمند در سال ۲۰۲۲

آیفون ۱۴ پرو – بهترین دوربین گوشی های هوشمند در سال ۲۰۲۲

هر چیزی که از یک گوشی هوشمند می‌خواهید را می‌توانید در آیفون ۱۴ پرو مکس داشته باشید. از کیفیت ساخت بالا گرفته تا عملکرد توانمند و دوربین‌های شگفت‌انگیز، همگی در این گوشی وجود دارد. اپل برای نخستین بار از یک سنسور دوربین ۴۸ مگاپیکسلی روی گوشی‌هایش استفاده کرد که عکس‌های شفاف کریستالی با رنگ‌های زیبا و نور فوق‌العاده را ثبت می‌کند. لنز دوربین اولترا واید این گوشی هم از نظر اندازه بزرگ‌تر شده که به‌معنای جذب نور بیشتر آن است. دوربین تله‌فوتو این گوشی نیز زوم ۳ برابری اپتیکال را ارائه می‌کند.

سنسور اصلی این گوشی هم از زوم ۲ برابری اپتیکال برخوردار است که به شما اجازه می‌دهد روی یک تصویر زوم شده، عکس‌های باکیفیتی را داشته باشید. اپل از موتور Photonic Engine در این گوشی استفاده کرده که عکاسی در صحنه‌هایی با نور متوسط تا کم را بهبود می‌بخشد.

این گوشی در بخش فیلمبرداری هم خوب ظاهر شده و می‌تواند ویدیوهایی با رزولوشن 4K و پشتیبانی از فرمت خام ProRes اپل را ضبط کند که می‌توان از آن در نرم افزارهای حرفه‌ای مونتاژ نظیر Adobe Premiere یا DaVinci Resolve استفاده کرد.

نقاط قوت و ضعف

نقاط قوتنقاط ضعف
بهترین دوربین در کلاس خودشارژ ۲۰ واتی
عمر باتری عالی
نمایشگر باکیفیت ۶.۷ اینچی

۲. سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا

  • دوربین پشتی: ۱۰۸ مگاپیکسلی اصلی (f/1.8)، ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید (f/2.2)، ۱۰ مگاپیکسلی تله فوتو (f/4.9)، ۱۰ مگاپیکسلی تله فوتو (f/2.4)
  • دوربین جلو: ۴۰ مگاپیکسلی (f/2.2)

سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا بهترین دوربین گوشی های هوشمند در سال ۲۰۲۲

همیشه پرچمداران سامسونگ بهترین دوربین‌ها را ارائه کرده‌اند. گلکسی اس ۲۲ اولترا هم از این قاعده مستثنی نیست و به‌همین خاطر هم موفق شده در لیست بهترین دوربین گوشی های هوشمند در سال ۲۰۲۲ جای بگیرد. این گوشی از یک سنسور دوربین بزرگ ۱۰۸ مگاپیکسلی برخوردار است و یک شیشه مقاوم به نام Super Clear Glass روی لنزهای دوربین آن قرار گرفته که جلوی روشنایی خیره‌کننده در شب را می‌گیرد. نتیجه آن ثبت عکس‌هایی بسیار شفاف با استفاده از حالت Night Mode است.

گوشی سامسونگ دارای امکانات زیادی در بخش دوربین خودش است که دیگر رقبا از آن بی‌بهره هستند. به‌طور مثال این گوشی می‌تواند با رزولوشن 8K فیلمبرداری کند و قدرت زوم شگفت‌انگیزش مشهور است. یک دوربین تله فوتو با زوم ۱۰ برابری اپتیکال هم دارد که نسبت به زوم ۳ برابری دوربین آیفون، سنگینی کفه ترازو کاملا به طرف آن است.

بنابراین شما می‌توانید با گوشی S22 Ultra سامسونگ انواع مختلف زوم‌ها را روی تصویر پیاده کنید. خوشبختانه زوم روی این گوشی به‌صورت اپتیکال انجام می‌شود که یعنی کیفیت تصویر با زوم کردن ۱۰ برابری هم کاسته نخواهد شد. اگر خیلی جدی با گوشی خود عکاسی می‌کنید، نگاه ویژه‌ای به این پرچمدار کره‌ای داشته باشید.

نقاط قوت و ضعف

نقاط قوتنقاط ضعف
لنزهای دوگانه تله فوتو عالیقیمت بالا
عکاسی فوق‌العاده در محیط‌های تاریکعمر باتری کمتر از رقبا
نمایشگر بزرگ و شفاف

۳. گوگل پیکسل ۷ پرو

  • دوربین پشتی: ۵۰ مگاپیکسلی اصلی (f/1.85)، ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید (f/2.2)، ۴۸ مگاپیکسلی تله فوتو (f/3.5)
  • دوربین جلو: ۱۰.۸ مگاپیکسلی (f/2.2)
گوگل پیکسل ۷ پرو

گوگل پیکسل ۷ پرو – بهترین دوربین گوشی های هوشمند در سال ۲۰۲۲

گوگل طی سال‌هایی که مشغول ساخت گوشی است نشان داده که تمرکز ویژه‌ای روی بخش دوربین دستگاه‌هایش کرده است. اوج هنر این کمپانی را هم می‌توانید در آخرین پرچمدار آن‌ها، گوگل پیکسل ۷ پرو ببینید. این گوشی نسبت به نسل قبلی خودش در بخش‌های مهمی پیشرفت کرده است. به‌طور مثال لنز تله فوتو این گوشی زوم ۵ برابری اپتیکال را ارائه می‌کند که از زوم ۳ برابری دوربین آیفون هم بیشتر است. در حالی که همان سنسور ۵۰ مگاپیکسلی اصلی و ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید نسل قبلی خودش را یدک می‌کشد.

عکس‌هایی که با تمام سنسورهای دوربین این گوشی گرفته می‌شود، همگی با آیفون ۱۴ پرو مکس اپل قابل رقابت هستند. گرچه اپل در بازتولید رنگ در تصاویر تله فوتو (علیرغم ارائه زوم کمتر ۳ برابری) دست بالا را دارد. عکس‌هایی که این گوشی با حالت شب می‌گیرد هم گرچه درخشان و عالی هستند، اما به عملکرد آیفون نمی‌رسند.

نقاط قوت و ضعف

نقاط قوتنقاط ضعف
دوربین‌های عالیرنگ‌های کمی کسل‌کننده در دوربین تله فوتو
امکانات جذاب Tensorعمر باتری متوسط
چیپست توانمند

۴. شیائومی ۱۲ اس اولترا

  • دوربین پشتی: ۵۰.۳ مگاپیکسلی اصلی (f/1.9) با اندازه ۱ اینچی)، ۴۸ مگاپیکسلی تله فوتو پریسکوپی (f/4.1)، ۴۸ مگاپیکسلی اولترا واید (f/2.2)، سنسور تشخیص عمق ToF 3D
  • دوربین جلو: ۳۲ مگاپیکسلی (f/2.4)

شیائومی ۱۲ اس اولترا

شیائومی برای نخستین بار یک سنسور ۱ اینچی دوربین با رزولوشن ۵۰.۳ اینچی را روی یک گوشی موبایل گنجاند که ادعا می‌کند عمق میدانی شبیه به دوربین‌های حرفه‌ای DSLR را ارائه می‌کند. این سیستم دوربین با همکاری برند پرآوازه لایکا طراحی شده که عملکرد ایده‌آل آن را تضمین می‌کند. در پشت این دستگاه دو دوربین ۴۸ مگاپیکسلی دیگر هم قرار گرفته که یکی تله فوتو پریسکوپی و دیگری اولترا واید است. شیائومی یک سنسور تشخیص عمق را هم در اینجا به‌کار برده است. دوربین شیائومی با وضوح 4K و استاندارد Dolby Vision HDR فیلمبرداری می‌کند.

نقاط قوت و ضعف

نقاط قوتنقاط ضعف
سنسور دوربین ۱ اینچی شگفت‌انگیزضخامت و وزن بالا
طراحی جذاب شبیه دوربین‌های دیجیتالاپلیکیشن‌های از پیش نصب شده زیاد
نمایشگر باکیفیت

۵. آیفون ۱۴

  • دوربین پشتی: ۱۲ مگاپیکسلی اصلی (f/1.5)، ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید (f/2.4)
  • دوربین جلو: ۱۲ مگاپیکسلی (f/1.9)

آیفون ۱۴

گرچه اپل سنسور ۴۸ مگاپیکسلی را فقط روی مدل‌های پرو آیفون ۱۴ به‌کار برده، اما نسخه اصلی این گوشی هم همچنان دوربین‌های بسیار باکیفیت و خوبی دارد. این گوشی از یک دیافراگم سریع‌تر برای روشنایی بهتر به‌علاوه یک سنسور اولترا واید ارتقا یافته بهره می‌برد. در یک کلام، عکس‌هایی که iPhone 14 ثبت می‌کند بهتر از نسل قبلی است.

جزئیات و محدوده دامنه دوربین این گوشی بهتر از بسیاری از رقبا مثل نسخه استاندارد گلکسی اس ۲۲ است. اگرچه رقیب سامسونگی زوم بهتری دارد.

نقاط قوت و ضعف

نقاط قوتنقاط ضعف
دوربین دوگانه باکیفیتسرعت پایین شارژ
عملکرد فنی مناسبفقدان دوربین تله فوتو

۶. گوگل پیکسل ۷

  • دوربین پشتی: ۵۰ مگاپیکسلی اصلی (f/1.85)، ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید (f/2.2)
  • دوربین جلو: ۱۰.۸ مگاپیکسلی (f/2.2)

گوگل پیکسل ۷ - بهترین دوربین گوشی های هوشمند در سال ۲۰۲۲

اگر بودجه خرید گوگل پیکسل ۷ پرو را ندارید، می‌توانید نسخه معمولی آن را بخرید. این گوشی هم از همان تراشه جدید Tensor G2 قدرت می‌گیرد و الگوریتم‌های دوربین پیشرفته آن امکاناتی مثل Super Res Zoom را در اختیار کاربران می‌گذارند. دوربین اصلی این گوشی ۵۰ مگاپیکسلی با دیافراگم باز است و یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید هم آن را همراهی می‌کند. تنها نقطه ضعف آن مثل گوشی آیفون ۱۴، نبود یک سنسور تله فوتو است.

نقاط قوت و ضعف

نقاط قوتنقاط ضعف
دوربین دوگانه باکیفیتفقدان دوربین تله فوتو
امکانات جدید به لطف تراشه Tensor G2عمر باتری متوسط

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*