دوربین شیائومی 13 پرو، رقیب قدرتمند گلکسی S23 اولترا و آیفون 14 پرو مکس + نمونه تصاویر

دوربین شیائومی 13 پرو شاید رقیب مهمی برای S23 اولترا و آیفون 14 پرو مکس باشد. در ادامه شاهد جزئیات و نمونه تصاویر دوربین Xiaomi 13 Pro باشید.

سری پرچمدار شیائومی 13 بعد از مدت‌ها انتظار مشتاقانه طرفداران این برند چینی، به‌تازگی رسماً به‌نمایش گذاشته شد. مدل پرو این گوشی از جدیدترین سخت‌افزارهای روز بهره می‌برد. فناوری نمایشگر اولد E6 سامسونگ، چیپست جدید اسنپدراگون 8 نسل 2، رم سریع LPDDR5X و حافظه ذخیره‌سازی UFS 4.0 همگی آن را به محصولی کاملاً نو تبدیل می‌کنند. با این حال، شاید نکته مهم‌تر همان دوربین 1 اینچی شیائومی 13 پرو باشد که حرف‌هایی در برابر بازیگرهای اصلی بازار برای گفتن دارد. این دوربین حتی می‌تواند از دوربین‌های پیشرفته گلکسی S23 اولترا، آیفون 14 پرو مکس و پیکسل 7 پرو پیشی بگیرد.

دوربین شیائومی 13 پرو، تهدیدی برای بقیه پرچمدارها

فناوری جدید دوربین

گوشی پرچمدار Xiaomi 13 Pro

سنسور 1 اینچی IMX 989 سونی که اولین بار در شیائومی 12S اولترا به‌کار رفته بود، حالا در Xiaomi 13 Pro ایفای نقش می‌کند. این سنسور از لحاظ فیزیکی حتی از بزرگ‌ترین سنسورهای به‌کار گرفته شده تاکنون بزرگ‌تر محسوب می‌شود. به همین خاطر، از پیکسل‌های بزرگ‌تری برخوردار است و در نهایت توانایی جمع‌آوری نور بیشتر و ثبت تصاویری باکیفیت حتی در تاریک‌ترین محیط‌ها را دارد.

دوربین اصلی مدل پروی پرچمدار جدید شیائومی از یک لنز واید 23 میلی‌متری با دیافراگم f/1.9 و فناوری HyperOIS بهره می‌گیرد. نتیجه هم تصاویری چشمگیر شده است که به‌راحتی با خروجی پرچمدارهای بازار قابل مقایسه‌اند؛ فقط کافی است نگاهی به نمونه تصاویر گلکسی S23 اولترا یا گلکسی S22 اولترا و آیفون 14 پرو داشته باشید. ضمناً به‌لطف الگوریتم تازه‌ای، ثبت سریع‌تر تصاویر فراهم شده است که می‌توان آن را بهبودی مهم نسبت به شیائومی 12S اولترا دانست.

لنز تله‌فوتوی کاربردی‌تر

لنز تله‌فوتوی 75 میلی‌متری دوربین شیائومی 13 پرو نشان‌دهنده تصمیم جالب توجه دیگری از سوی این غول فناوری چینی است. شیائومی جزو گوشی‌سازهای چینی متعددی است که برای پرچمدارشان به‌جای سیستم پریسکوپ با محدوده وسیع‌تر، محدوده زوم 2 تا 3.5 برابری را در نظر می‌گیرند. در این صورت، دوربین در سناریوهای روزمره و محیط‌های کم‌نور، کارآمدتر و محسوس‌تر عمل می‌کند. همچنین با بهبودهای صورت‌گرفته در الگوریتم‌ها می‌توان در فاصله‌های طولانی عکس‌هایی شفاف گرفت.

کلوزآپ‌های دیدنی دوربین شیائومی 13 پرو

قابلیت‌های جذاب چشمگیر دوربین شیائومی 13 پرو به همین‌جا ختم نمی‌شوند. دوربین این گوشی پرچمدار چینی همچنین می‌تواند در فاصله 10 سانتی‌متری تصاویر کلوزآپ یا نمای نزدیک بگیرد. با جزئیات واضح و بوکه جذاب این تصاویر، کمتر کسی می‌تواند تشخیص بدهد که با گوشی گرفته شده‌اند. دوربین زوم 3.2 برابری Xiaomi 13 Pro دارای سنسور 50 مگاپیکسلی JN1 سامسونگ با قابلیت «ادغام پیکسل‌های» (Pixel binning) چهار در یک است. ضمن اینکه با ساختار معمولی بدون پریسکوپ خود، فضای کمتری را اشغال می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*