پهپاد قوی سیاه

قوی سیاه، اولین پهپاد باری جهان به آسمان می‌زند

شرکت Dronamics از اولین پهپاد باری جهان به‌نام قوی سیاه با هدف حمل سریع‌تر و ارزان‌تر کالا با آلایندگی کم‌تر و برد 3500 کیلومتر رونمایی کرد.

قوی سیاه، اولین پهپاد تحویل بار مورد تایید اتحادیه اروپا (EU) در اوایل سال 2023 وارد آسمان خواهد شد. کنستانتین و سویلن رانجلوف، دو برادر اهل بلغارستان که از بنیان‌گذاران یک شرکت تولید پهپاد به‌نام Dronamics هستند، کار تولید این پروژه را برعهده دارند.

رانجلوف در ارتباط با توسعه اولین پهپاد باری جهان که قوی سیاه نام دارد، گفت:

این پهپاد می‌تواند از قاره آمریکا تا دریای کارائیب، دریای چین جنوبی و تمام اروپا را پوشش دهد، بنابراین به‌خوبی با جغرافیای جهانی سازگار است.

براساس گزارش‌ها، این دو برادر در سال 2013، هم‌زمان با آزمایش تحویل هواپیماهای بدون سرنشین توسط آمازون، کار تحقیق در مورد این تجارت را آغاز کردند. آنها اعتقاد داشتند که راه بهتری برای تحویل مرسوله‌های باری به مشتریان وجود دارد، اما چالش‌های لجستیکی آمازون در استفاده از پهپادهای کوچک خود برای حمل مستقیم کالا به خانه‌ها، آنها را دلسرد کرد.

تحویل محموله ارزان‌تر و سریع‌تر با پهپاد باری قوی سیاه

پهپاد باری

با پشتیبانی تقریبا 3000 باند هوایی واقع در سراسر اروپا، نمونه نهایی این پهپاد که تقریبا نیمی از ظرفیت یک ون متحرک U-Haul را ارائه می‌دهد، قادر است محموله باری سریع‌تر و با هزینه ارسال ارزان‌تری را در اختیار مشتریان قرار داده و طی همان روز سفارش، کالا را تحویل دهد.

رانجلوف معتقد است بسیاری از فروشگاه‌ها در مقایسه با مراکز توزیع اولیه به مصرف‌کنندگان نزدیک‌تر هستند که آنها به گزینه‌‌ای کاربردی‌تر برای تحویل روز تبدیل می‌کند. علاوه بر آن، طراحی به‌کار رفته در Dronamics، این پهپاد را از سایر نمونه‌های باری که گنجایش محدودی برای ارسال محموله با مسافت کوتاه‌تر دارند، متمایز می‌کند.

تحویل پهپادی با آلایندگی کم‌تر

این شرکت هم‌چنین ادعا می‌کند که پهپاد حمل‌ونقل Dronamics می‌تواند هزینه‌های تحویل بار را در مقایسه با رقبا تا 50 درصد کاهش دهد و به‌لطف ساختار فیبر کربنی آن، برای بازارهای میان‌برد جذاب خواهد بود. قوی سیاه می‌تواند هر بار مسافت 2500 کیلومتری را طی کند و در ارتفاع 20 هزار پا، محموله‌ای با وزن 350 کیلوگرم را جابجا کند. طبق ادعای برادران رانجلوف، پهپاد باری قوی سیاه می‌تواند با نفوذ به صنعت تجارت الکترونیک کم‌تراکم، علاوه بر پالت‌های تک کالایی، محموله‌های انفرادی را نیز حمل کند.

قوی سیاه با سوخت پایدار کار می‌کند

پهپاد

Dronamics هم‌چنین مدعی است که پهپاد قوی سیاه به‌‌لطف ظرفیت حمل و هم‌چنین توانایی فرود بر روی باندهای کوتاه از جمله نمونه‌های آسفالت نشده، راحت‌تر از سایر پهپادها به سکونتگاه‌های کوچک و دوردست دسترسی دارد. این پهپاد باری که قرار است با تیراژ بالا در آلمان و استرالیا ساخته شود، به‌طور کامل از سوخت پایدار هوانوردی نیرو می‌گیرد.

سازندگان هم‌چنین ادعا می‌کنند که از این طریق، سریع‌تری و سبزترین روش حمل‌ونقل کالا ترویج خواهد شد و انتشار آلاینده‌های ناشی از آن تا 60 درصد کم‌تر خواهد بود. رانجلوف افزود:

در ابتدا قصد داریم با مسیرهای کم‌خطر کار را آغاز کنیم و پس از اطمینان خاطر از عملکرد آن، قوی سیاه را بر فراز ابرها به پرواز درمی‌آوریم.

نسخه تمام‌مقیاس پهپاد قوی سیاه طی ماه‌های آینده پرواز افتتاحیه خود را انجام خواهد داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*