تلویزیون OLED ال جی 2023

تلویزیون های OLED ال جی در سال 2023، درخشان‌تر از همیشه خواهند بود

ال جی به کمک فناوری‌های جدید تا هفتاد درصد روشنایی بیشتر را به نسل جدید تلویزیون های OLED خود در سال 2023 خواهد آورد.

شکی نیست که ال جی در سال 2023 از نسل جدید تلویزیون های OLED خود رونمایی خواهد کرد. با این وجود، اگر قصد داشته باشید تلویزیون خود را در اتاقی پرنور نصب کنید، احتمالا مدل‌های امسال 2023 به‌شدت توجهتان را به خود جلب خواهند کرد!

مدل‌های جدید تلویزیون های ال جی از قابلیت جدید تقویت‌کننده روشنایی پیکسل به پیکسل بهره می‌برند که در برخی مدل‌های G3 تلویزیون‌های این کمپانی قادر به ارائه تا سقف هفتاد درصد روشنایی بیشتر خواهد بود!

نسل 2023 تلویزیون های OLED ال جی؛ تلفیق روشنایی بالا، هوشمندی و جذابیت!

تلویزیون‌های 8K مدل Z3 به همراه مدل‌های G3 و C3 ال جی همگی از نسل ششم پردازنده‌های a9 این کمپانی کره‌ای بهره می‌برند که قابلیت‌هایی نظیر آپ‌اسکیل کردن به کمک هوش مصنوعی، نگاشت تن HDR یا HDR tone Mapping و فناوری افزایش وضوح تصاویر را برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد.

این تراشه همچنین قابلیت پردازش صوتی به کمک هوش مصنوعی را نیز به این تلویزیون‌ها اضافه خواهد کرد که امکان پخش صدای 9.1.2 را از اسپیکرهای دستگاه فراهم می‌کند. کمپانی ال جی همچنین برای مقابله با سامسونگ، قابلیت صوتی جذابی را نیز در این تلویزیون‌ها تعبیه می‌کند که به کمک آن، اسپیکرهای داخلی دستگاه نقش مکمل را برای ساندربارهای دستگاه ایفا خواهند کرد.

تلویزیون OLED ال جی 2023

رابط کاربری جدید در ال ای دی های جدید LG

ال جی همچنین رابط کاربری تلویزیون های OLED جدید خود در سال 2023 را نیز تغییر داده و از طراحی ساده‌تری برای آن استفاده خواهد کرد. رابط کاربری این نسل از تلویزیون های ال جی بر پایه پلتفرم webOS 23 طراحی شده و با ارائه محتوای مورد نیاز در تنها دو صفحه، برای دستیابی به آیتم‌های مختلف نیاز کمتری به اسکرول کردن دارد.

همچنین تعداد دسته‌های مختلف در این رابط کاربری نیز کاهش خواهد یافت و قابلیت کارت‌های سریع امکان دسترسی به محتوای مختلف نظیر محتوای صوتی یا ورزشی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در این میان، امکان تعریف کردن پروفایل‌های سفارشی، قابلیت تنظیمات سریع و قابل شخصی‌سازی در کنار جستجوی هوشمند کلیدواژه‌ها به کمک هوش مصنوعی باعث می‌شوند که تجربه کاربری مطابق سلیقه کاربر تنظیم شود. بعلاوه، پشتیبانی از استاندارد Matter باعث می‌شود که دستگاه‌های مختلف خانه هوشمند بتوانند به‌راحتی به این تلویزیون متصل شوند.

تنوع تلویزیون های امسال LG هم نسبت به سال‌های گذشته تغییر چندانی نداشته و تنها در برخی موارد جزیی شاهد تغییراتی اندک خواهیم بود. مثلا سری Z3 با مدل‌های 77 و 88 اینچی و پشتیبانی از رزولوشن 8K همچنان پرچمدار تلویزیون‌های ال جی باقی خواهد ماند. با این حال سری G3 از محصولات امسال این کمپانی به دلیل طراحی خاص و جدید خود برای نصب روی دیوار مناسب‌تر از قبل هستند.

سری G3 از تلویزیون‌های ال جی هم در اندازه‌های 55 تا 97 اینچ روانه بازار خواهند شد. با این حال افزایش هفتاد درصدی روشنایی پانل، تنها در مدل‌های 55 و 65 و 77 اینچی از این تلویزیون‌ها قابل مشاهده خواهند بود.

تلویزیون OLED ال جی 2023

در این میان، مدل‌های خوش‌قیمت C3 هم گزینه‌هایی مناسب برای کاربران معمولی به شمار می‌روند و در اندازه‌های 42 تا 83 اینچ روانه بازار می‌شوند. هرچند که قابلیت تقویت‌کننده روشنایی در این سری تلویزیون‌ها به کار نرفته است.

حذف سری A تلویزیون‌های ال جی و جایگزینی آن با سری B3

ال جی همچنین تلویزیون های سری A خود را نیز در نسل کنونی بازنشسته کرده و سری B3 را به عنوان ارزان‌قیمت‌ترین تلویزیون های اولد خود روانه بازار خواهد کرد. این کمپانی کره‌ای، سری B3 را ایده‌آل‌ترین گزینه برای گیمرهایی می‌داند که قصد ولخرجی ندارند.

این تلویزیون ها از چیپ‌های ضعیف‌تر a7 نسل 6 بهره برده و فاقد قابلیت روشنایی پیکسل به پیکسل تصویر هستند. در عین حال این تلویزیون‌ها همچنان با ارائه رزولوشن 4K و نرخ رفرش 120 هرتز محصولاتی قدرتمند به شمار می‌روند. تلویزیون‌های سری A ال جی در اندازه‌های 55 و 65 و 77 اینچی روانه بازار خواهند شد.

تلویزیون OLED ال جی 2023

مطابق همیشه ال جی ارائه اطلاعات بیشتر در خصوص تلویزیون جدید OLED خود در سال 2023 را به روز برگزاری رویداد موکول کرده است. با این حال تقریبا مطمئن هستیم که سری تلویزیون های G3 ال جی ستاره رویداد CES 2023 این کمپانی خواهند بود.

البته به جز افزایش روشنایی صفحه نمایش و طراحی جدید بدون فاصله این دستگاه‌ها، بدون شک دیگر قابلیت‌های فنی و ظاهری این تلویزیون‌ها هم با پیشرفت‌های ریز و درشت روبرو خواهند شد تا افراد بیشتری به خرید آن ترغیب شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*