نسل دوم دسته گیمینگ دل Nyx

نسل دوم دسته گیمینگ دل Nyx، دنیای بازی‌های ویدیویی را تغییر خواهد داد

در خلال رویداد CES 2023 کمپانی دل از نسل دوم دسته گیمینگ Nyx با قابلیت‌های جدید نظیر حسگر اثر انگشت، تاچ پد و کلید شیفت رونمایی کرد.

در سال 2022 کمپانی دل از دسته گیمینگ خود تحت نام Nyx رونمایی کرد. این دسته‌ها قادر بودند با متصل شدن به یک سرور بازی در هر نقطه‌ای از خانه امکان بازی کردن را فراهم کنند. به کمک این دسته‌ها کاربران می‌توانستند بر روی چندین نمایشگر مختلف بازی کرده یا به‌طور همزمان به انجام دو بازی مشغول شوند.

امروز در نمایشگاه CES 2023، دل از نسل دوم این دسته‌ها رونمایی کرد. نسل دوم دسته های Nyx هم همانند نسل اول تنها طرحی مفهومی هستند و دل قصد عرضه آن‌ها به بازار را ندارد. با این وجود این دسته‌ها می‌توانند آینده دنیای بازی‌های ویدیویی را تغییر دهند.

دسته گیمینگ دل Nyx نسل دوم؛ آینده دنیای گیمینگ!

دقیقا مثل نسل اول، نسل جدید از دسته‌های Nyx دل هم تنها یک کنترلر نیستند! برای استفاده از این دسته‌ها باید آن را به یک سرور خانگی متصل کنید. تصویر زیر نمایی از این دسته مفهومی را در کنار سرور گیمینگ اختصاصی آن که شبیه به یک کیس بزرگ کامپیوتر به نظر می‌رسد، نمایش می‌دهد.

نسل دوم دسته گیمینگ دل Nyx

خود دسته تفاوت‌های زیادی با نسل اول دارد. طراحی این نسل در مقایسه با نسل اول پیشرفت‌های فراوانی داشته و در آن الهام گرفتن از دسته‌های ایکس باکس سری اس کاملا واضح است.

قابلیت‌های نسل دوم دسته Nyx

دسته Nyx قابلیت‌های جالب و جذابی دارد که نمونه آن‌ها تا کنون در هیچ دسته دیگری دیده نشده است. بر روی این کنترلر یک حسگر اثر انگشت قرار گرفته که کاربر می‌تواند به کمک آن به‌طور آنی به آخرین بازی تجربه شده دسترسی پیدا کند. این قابلیت خصوصا برای افرادی که به‌طور گروهی از دسته استفاده می‌کنند، بسیار مفید است.

علاوه بر این، کلیدها و تریگرهای دسته نیز به‌طور کامل قابل سفارشی سازی هستند و می‌توان از عملکرد کلیدها تا شدت پاسخ هپتیکی آن‌ها را تنظیم کرد.

همچنین در کنار قابلیت تعریف مجدد عملکرد هریک از کلیدها، این دسته کاربرد هر دکمه در بازی‌های مختلف را نیز به گیمر نمایش می‌دهد. به عنوان مثال، اگر در بازی Horizon Zero Dawn، کلید Y را به جای A برای پرش تعیین کنید، نیازی نیست آن را به خاطر بسپارید؛ چرا که نشانگرهای صفحه بازی هم بنا به انتخاب شما تغییر خواهند کرد.

دسته Nyx همچنین به یک کلید شیفت هم مجهز است که می‌توان به کمک آن عملکرد متفاوتی را برای هریک از دکمه‌های دسته تعیین کرد. به این ترتیب، کاربری هریک از کلیدهای دسته، دو برابر شده و انتخاب‌های بیشتری سر راه بازی‌سازان و گیمرها قرار می‌گیرد. به عنوان مثال، کلید A یک عملکرد معمولی (مثلا پرش) خواهد داشت؛ اما فشردن همزمان کلید شیفت و A باعث فعال شدن عملکرد ثانویه آن (مثل تعویض سلاح) خواهد شد.

این دسته همچنین از یک اسکرول هم بهره می‌برد که برای شبیه‌سازی حس استفاده از ماوس و تاچ پد در نظر گرفته شده است.

کنترلر Dell

همان طور که اشاره شد، دل تصمیمی برای عرضه تجاری این دسته به بازار ندارد. بنابراین نسل دوم دسته گیمینگ Nyx دل هم همانند نسل اول تنها در حد یک طرح مفهومی باقی می‌ماند. با این حال توجه دل به مقوله گیمینگ و برنامه‌ریزی این کمپانی برای آینده این صنعت در نوع خود جالب توجه است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*