قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین در سال 2023 چگونه خواهد بود؟

قیمت بیت کوین در سال 2022 حدود 75 درصد کاهش پیدا کرد؛ اما قیمت این رمزارز محبوب در سال 2023 چگونه خواهد بود؟

بیت کوین که به‌عنوان محبوب‌ترین ارز دیجیتالی در جهان محسوب می‌شود توانست در سال قبل به بالاترین قیمت تاریخی خود یعنی حدود 70 هزار دلار برسد؛ اما پس از مدتی روند نزولی آن آغاز شد و سرانجام تا پایان سال حدود 75 درصد از ارزش خود را از دست داد.

این در حالی است که بیت کوین نخستین بار در سال 2018 نیز توانسته بود به بالاترین قیمت تاریخی خود یعنی 20 هزار دلار دست پیدا کند، اما پس از مدت کوتاهی تا حدود 80 درصد از ارزش آن افت کرد. در آن زمان پس از یک سال قیمت بیتکوین بین 5 تا 12 هزار دلار نوسان داشت، اما مجددا توانست یک روند صعودی قوی را تجربه کند.

افزایش قیمت بیت کوین در سال 2023

قیمت بیت کوین

در حال حاضر قیمت بین کوین همچنان دارای روند نزولی بوده و تا به امروز قیمت آن از بالاترین نرخ تاریخی خود حدود 77 درصد کاهش یافته است. تحلیلگران بازار ارزهای دیجیتالی بر این باورند که قیمت بین کوین به 12 تا 15 هزار دلار کاهش پیدا خواهد کرد.

طبق گفته تحلیلگران، اگر قیمت بین کوین به پایین‌ترین سطح خود یعنی حدود 12 هزار دلار کاهش پیدا کند، احتمالا قیمت این ارز دیجیتالی به قیمت بالاتر خود بازخواهد گشت. بررسی نحوه صعود نرخ این رمزارز در گذشته نشان می‌دهد قیمت بیتکوین طی 6 ماه از 10 هزار دلار به 60 هزار دلار افزایش پیدا کرده است. طبق این فرضیه، قیمت بیتکوین تا سه ماهه سوم سال 2023 پس از طی کردن یک روند نزولی، مجددا می‌تواند حداقل به 70 درصد از اوج قیمت قبلی خود برگردد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*