کامیونت آرنا پلاس

کامیونت آرنا پلاس ایران خودرو دیزل معرفی شد + مشخصات فنی

کامیونت آرنا پلاس ایران خودرو دیزل معرفی شد. آرنا پلاس نسخه ارتقا پیدا کرده کامیونت آترین پلاس این شرکت محسوب می‌شود. در ادامه با مشخصات محصول جدید ایران خودرو دیزل آشنا خواهیم شد.

شرکت ایران خودرو دیزل در نمایشگاه بین‌المللی تبریز 1401 از کامیونت جدید خود با نام آرنا پلاس پرده برداشت. این خودرو که طرح فروش آن به‌زودی آغاز خواهد شد به‌عنوان نسخه جدید کامیونت آترین پلاس محسوب می‌شود که البته نسبت به قبل ارتقا پیدا کرده است.

معرفی کامیونت آرنا پلاس ایران خودرو دیزل

بخش طراحی

ایران خودرو دیزل برای کامیونت جدید خود طراحی ظاهری نسبتا به‌روز و قابل قبولی را در نظر گرفته است. در نمای جلو شاهد چراغ‌هایی با طراحی عمودی هستیم و طراحان درون چراغ‌های اصلی نیز چراغ‌های ویژه روز و راهنماها را نصب کرده‌اند.

کامیونت آرنا پلاس

جلوپنجره با طراحی کشیده و باریک نیز یکی دیگر از ویژگی‌های طراحی نمای جلو به‌شمار می‌رود که طراحان با خطوط کرومی آن را نیز تزئین کردند. در وسط جلوپنجره، لوگوی ایران خودرو دیزل خودنمایی می‌کند. به‌طور کلی این ویژگی‌های طراحی در آرنا پلاس چهره نسبتا خشنی را ایجاد کرده است.

کامیونت آرنا پلاس

کامیونت آرنا پلاس ایران خودرو دیزل در گروه خودروهای کار و تجاری جای دارد و به‌همین دلیل طراحی کابین آن قابل قبول است. طراحان برای داشبورد، متریال باکیفیتی را در نظر گرفتند و در قسمت میانی آن نیز یک نمایشگر نسبتا بزرگ به‌همراه کلیدهای کنترل به چشم می‌خورد.

کامیونت آرنا پلاس

کلیدهای کنترلی روی فرمان یکی دیگر از ویژگی‌های کابین این کامیونت محسوب می‌شود که می‌توان با آنها سیستم مالتی‌مدیا را کنترل کرد. کابین کامیونت آرنا پلاس با توجه به کلاس آن فضای مناسبی را فراهم می‌سازد و سه سرنشین می‌توانند به‌راحتی در آن جای بگیرند. ضمن این‌که این کامیونت به یک فضای خواب نیز مجهز شده است.

مشخصات فنی آرنا پلاس

کامیونت جدید ایران خودرو دیزل

کامیونت آرنا پلاس ایران خودرو به یک موتور 4 سیلندر خطی کامینز مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 154 اسب بخار و گشتاور 500 نیوتن‌متر را به‌تولید برساند. این پیشرانه علاوه بر استاندارد آلایندگی یورو 5، از سیستم SCR، کامان ریل، تزریق مستقیم با اینتر کولر و سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری نیز بهره می‌برد. قدرت تولید شده توسط این پیشرانه به کمک گیربکس 1+6 سرعته دستی شرکت ZF به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

امکانات ایمنی و رفاهی

آرنا پلاس علاوه بر این‌که به ترمزهایی از نوع سیستم ترمز دو مداره، پنوماتیک و ترمز جلو و عقب دیسکی مجهز شده، از سیستم ترمز ضدقفل، سیستم ترمز ضد لغزش، سیستم توزیع متعادل نیروی ترمز، ترمز کمکی از نوع ترمز موتوری (خفه‌کن اگزوز پنوماتیکی) و ترمز دستی از نوع تمام پنوماتیک با عملکرد روی محور عقب نیز بهره می‌برد. برای این کامیونت، مخزن سوخت 180 لیتری از جنس آلومینیومی و بالابر دستی مخزن سوخت در کابین هم در نظر گرفته شده است.

کامیونت جدید ایران خودرو دیزل

آرنا پلاس از امکانات رفاهی متعددی مثل دوربین دید 360 درجه، بوق دنده عقب، کلید قطع‌کن برق اصلی، سیستم صوتی و تصویری شامل رادیو، بلوتوث AUX، USB, MP4، سوپاپ تخلیه آب مخازن باد به شکل اتوماتیک، جدا کننده آب و روغن از مدار باد به‌شکل اتوماتیک، فیلتر جداکننده آب از سوخت، سیستم ترمز مجهز به فیلتر رطوبت‌گیر، گارد بغل و عقب، چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب، چراغ دی‌لایت، قفل مرکزی درها، کروز کنترل، آینه بغل برقی، شیشه بالابر برقی، بخاری و کولر بهره می‌برد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*