ارزان قیمت ترین گوشی های شیائومی

ارزان قیمت ترین گوشی های شیائومی در بازار ایران – اسفند 1401

اگر به دنبال خرید یکی از ارزان قیمت ترین گوشی های شیائومی هستید، با ما باشید تا در ادامه چند موبایل اقتصادی این شرکت در بازار ایران را مورد بررسی قرار دهیم.

در سال‌های نه چندان دور، اکثریت کاربران به سراغ برندهای با سابقه و شناخته شده می‌رفتند. مانند بقیه کالاها، گوشی‌های چینی نیز در میان مردم کشورمان اعتبار چندانی نداشتند و نسبت به کیفیت آن‌ها ابهاماتی وجود داشت. اما به مرور و با عملکرد خوب شیائومی و سایر برندهای گوشی‌ساز چینی، این کمپانی توانست در میان کاربران کشورمان جا باز کند. حالا وضعیت بازار موبایل ایران به گونه‌ای شده که اگر به دنبال خرید گوشی ارزان قیمت و با کیفیت باشید، گزینه‌هایی فراتر از گوشی‌های چینی نخواهید داشت.

شیائومی توانسته با ارائه گوشی‌های اقتصادی با مشخصات فنی مناسب، توجه بسیاری از مردم به خصوص قشر جوان را به خود جلب کند. ما نیز در ادامه ارزان ترین گوشی های شیائومی را مورد بررسی اجمالی قرار داده‌ایم که در بخش‌های دوربین، کیفیت صفحه نمایش و دوام باتری حرف‌هایی برای گفتن دارند.

تمامی قیمت های درج شده در این متن، بر اساس میانگین قیمت فروشگاه‌های آنلاین و فیزیکی داخل کشور در تاریخ انتشار این مطلب تهیه شده و ممکن است در گذر زمان تغییر کند

خرید گوشی ارزان قیمت شیائومی

پیش از شروع به خرید، بهتر است نکات زیر را مورد توجه قرار بدهید:

  • برخلاف برخی برندهای خارجی، شیائومی در کشورمان نمایندگی‌های رسمی زیادی دارد. به منظور جلوگیری از خرید گوشی‌های قاچاقی که برای رجیستری با مشکلاتی روبرو خواهند شد، بهتر است به سراغ فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های معتبر شیائومی بروید تا علاوه بر بهره‌مندی از خدمات پس از فروش و پیشگیری از ایجاد مشکلات احتمالی، از اصالت دستگاه نیز مطمئن شوید.
  • اسمارت فون‌ها در برخی مدل‌ها، دارای مشخصات فنی متفاوتی هستند. برای نمونه یک گوشی ممکن است در نسخه 32 گیگابایتی با 3 گیگ رم و همچنین در نسخه 64 گیگابایتی با 4 گیگ رم عرضه شود. بنابراین پیش از اقدام به خرید، حتما به لیست مشخصات فنی که روی جعبه دستگاه نوشته شده توجه کنید.
  • به دلیل نوسانات شدید نرخ دلار، قیمت‌های اعلام شده برای گوشی‌ها صرفا مربوط به تاریخ انتشار این مقاله خواهند بود. پس از انتخاب گوشی مورد علاقه‌تان، حتما از جدیدترین قیمت آن دیوایس مطلع شوید تا خریدتان از بودجه‌تان فراتر نرود.

ردمی ای 1 پلاس – Redmi A1 Plus

قیمت تقریبی: 5 میلیون تومان

ارزان قیمت ترین گوشی های شیائومی

ارزان‌ترین گوشی شیائومی که می‌توانیم روی آن حساب کنیم ردمی ای 1 پلاس خواهد بود. این گوشی علی‌رغم قیمت پایینش، کیفیت ساخت خوبی داشته و در دست گرفتن آن احساسی مشابه با یک گوشی میان رده را دارد. نمایشگر 6.52 اینچی دیوایس از نوع IPS بوده که تصاویر را با رزولوشن 1600×720 پیکسل به نمایش می‌گذارد.

زیر این صفحه نمایش چیپست پایین رده Helio A22 قرار گرفته که در کنار 2 گیگابایت رم، وظیفه پردازش‌های نرم افزاری را بر عهده دارد. این سخت افزار پردازشی از پس برنامه‌های سبک و استفاده‌های روزمره به خوبی برمی‌آید اما نباید از آن انتظار داشته باشید که بتواند برنامه‌ها و بازی‌های سنگین را با سرعت و کیفیت بالایی اجرا کند.

ماژول دوربین اصلی دیوایس متشکل از دو سنسور 8 و 0.08 مگاپیکسل بوده که به ترتیب در نقش دوربین عریض و دوربین تشخیص عمق فعالیت می‌کنند. کیفیت تصاویر نسبت به قیمت گوشی راضی‌کننده هستند و گرچه شاهد نویز در تصویر هستیم، اما در مجموع می‌توانید تصاویر زیبایی با این دوربین ثبت کنید. یک سنسور 5 مگاپیکسلی برای دوربین سلفی نیز در نظر گرفته شده که می‌تواند با سرعت 30 فریم بر ثانیه و با کیفیت Full HD فیلم‌برداری کند.

باتری حجیم 5000 میلی‌آمپر ساعتی دستگاه می‌تواند حداقل برای یک و نیم روز کاری شما را همراهی کند که البته با توجه به مصرف پایین انرژی توسط چیپست، شارژدهی می‌تواند حتی از این میزان فراتر نیز برود.

شیائومی ردمی 9 ای – Xiaomi Redmi 9A

قیمت تقریبی: 4 میلیون و 700 هزار تومان

ارزان قیمت ترین گوشی های شیائومی

ردمی 9 ای پایین رده محبوب شیائومی در بازار کشورمان است که مجهز به نمایشگری 6.53 اینچی با پنل IPS شده و می‌تواند تصاویر را با رزولوشن 720×1600 پیکسل به نمایش بگذارد.

شیائومی برای واحد پردازش این گوشی به سراغ مدیاتک Helio G25 رفته و آن را در کانفیگ‌های 2، 3 و 4 گیگابایتی رم به بازار عرضه کرده است. همان‌طور که از مدل Helio G25 نیز برمی‌آید، با یک چیپست نه چندان قدرتمند طرف هستیم که نباید از آن انتظار پردازش‌های سنگین و اجرای برنامه‌های حجیم را با سرعت بالا داشته باشیم؛ اما با این وجود برای انجام کارهای روزمره و ساده مناسب خواهد بود.

سنسور 13 مگاپیکسلی به عنوان تنها دوربین اصلی گوشی برگزیده شده که تصاویر آن دارای نویزهایی هستند، اما اگر قیمت اقتصادی دستگاه را در نظر بگیریم راضی‌کننده هستند. دوربین سلفی نیز 5 مگاپیکسلی بوده و می‌توانید با آن با کیفیت Full HD و 30 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کنید.

باتری لیتیوم پلیمر 9 ای 5000 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد که متاسفانه از تکنولوژی شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند. با یک بار شارژ کامل دیوایس حدود یک و نیم روز کاری به شارژر نیاز پیدا نخواهید کرد.

شیائومی ردمی 9 سی – Xiaomi Redmi 9C

قیمت تقریبی: 5 میلیون و 700 هزار تومان

ارزان قیمت ترین گوشی های شیائومی

شاید بتوانیم 9 سی را نسخه‌ای بهبود یافته و جدیدتر از 9 ای بدانیم. این گوشی نیز از نمایشگر 6.53 اینچی بهره می‌برد که با پنل IPS خود می‌تواند تصاویر را با رزولوشن 720×1600 پیکسل نمایش بدهد.

مدیاتک Helio G35 وظیفه پردازش‌های اصلی را بر عهده دارد و شیائومی آن را در سه ظرفیت رم 2، 3 و 4 گیگابایتی به تولید رسانده است. این چیپست نیز در زمره چیپ‌های اقتصادی و پایین رده قرار می‌گیرد ولی در استفاده‌های سبک و روزمره می‌تواند به خوبی پاسخگوی نیاز کاربر باشد. خوشبختانه امکان افزایش حافظه داخلی به واسطه کارت حافظه جانبی نیز وجود دارد و می‌توانید فایل‌های بیشتری را با خود حمل کنید.

اگر به دنبال ارزان قیمت ترین گوشی شیائومی هستید که دوربین سه‌گانه داشته باشد، باید به سراغ 9 سی بیایید. ماژول دوربین سه‌گانه این گوشی از سه سنسور 13، 5 و 2 مگاپیکسلی تشکیل شده که به ترتیب به عنوان دوربین عریض، دوربین ماکرو و دوربین تشخیص عمق عمل می‌کنند. کیفیت تصاویر گوشی متوسط بوده و می‌توانید روی آن‌ها حساب باز کنید. دوربین سلفی نیز از نوع 5 مگاپیکسلی بوده که قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت Full HD و 30 فریم بر ثانیه را دارد.

در پایان باید به باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی دستگاه اشاره کنیم که از نوع لیتیوم پلیمر بوده و شارژدهی خوبی دارد. متاسفانه تکنولوژی شارژ سریع در 9 سی وجود ندارد و باید زمان بیشتری برای شارژ گوشی نسبت به سایر گزینه‌ها در لیست ارزان قیمت ترین گوشی های شیائومی منتظر بمانید.

پوکو سی 40 – POCO C40

قیمت تقریبی: 6 میلیون تومان

ارزان قیمت ترین گوشی های شیائومی

سی 40 دیگر محصول اقتصادی شیائومی بوده که از نمایشگر 6.71 اینچی با رزولوشن 1650×720 پیکسل برخوردار شده است. این صفحه نمایش با پنل IPS بوده و کیفیت رنگ‌های آن با توجه به بازه قیمتی‌اش مناسب ارزیابی می‌شود.

چیپست JLQ JR۵۱۰ قلب تپنده دیوایس بوده که از برند ناآشنای JLQ بوده و یک پردازنده پایین رده محسوب می‌شود. با این وجود کارهای سبک و روزمره به لطف رم 4 گیگابایتی دیوایس با سرعت خوبی انجام می‌شوند و شاهد هنگ یا کندی حین کار با گوشی نیستیم. شیائومی این دستگاه را با پشتیبانی از کارت حافظه جانبی به بازار عرضه کرده و می‌توانیم ظرفیت ذخیره‌سازی را افزایش بدهیم.

روی قاب پشتی شاهد یک ماژول دوربین دوگانه هستیم که متشکل از دو سنسور 13 و 2 مگاپیکسلی است. این دو سنسور به ترتیب وظیفه دوربین عریض و دوربین تشخیص عمق را بر عهده دارند و امکان عکس‌برداری با افکت بوکه فراهم شده است. دوربین سلفی نیز 5 مگاپیکسل رزولوشن داشته و کار راه‌انداز خواهد بود.

شاید بزرگترین نقطه قوت پوکو سی 40 که آن را از ارزان قیمت ترین گوشی های شیائومی متمایز می‌کند باتری 6000 میلی‌آمپر ساعتی‌اش باشد که شارژدهی بسیار خوبی دارد. این باتری از فناوری شارژ سریع 18 واتی نیز پشتیبانی می‌کند تا سرعت شارژ مجدد دیوایس افزایش پیدا کند.

شیائومی ردمی 10 ای – Xiaomi Redmi 10A

قیمت تقریبی: 6 میلیون تومان

ارزان قیمت ترین گوشی های شیائومی

آخرین گزینه در میان ارزان قیمت ترین گوشی های شیائومی ردمی 10 ای بوده که از صفحه نمایش 6.53 اینچی با رزولوشن 720×1600 بهره می‌برد. این نمایشگر پنل IPS داشته و رنگ‌ها در آن عمق زیادی ندارند.

شیائومی برای 10 ای از مدیاتک Helio G25 استفاده کرده که مانند سایر گوشی‌های اقتصادی، به عنوان یک چیپست پایین رده شناخته می‌شود. محصول چینی‌ها با 4 یا 6 گیگابایت رم عرضه شده و مالتی تسکینگ با سرعت خوبی روی آن اجرا می‌شود.

دوربین اصلی دیوایس 13 مگاپیکسل رزولوشن داشته که می‌تواند با کیفیت Full HD فیلم‌برداری کند. کیفیت تصاویر این دوربین متوسط هستند و شاهد نویزهایی در آن‌ها هستیم. دوربین سلفی نیز 5 مگاپیکسلی بوده و می‌تواند با کیفیتی مشابه با دوربین اصلی فیلم‌برداری کند.

باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی ردمی 10 ای ظرفیت مناسبی داشته و می‌توانید برای یک الی دو روز کاری تنها با یک بار شارژ کامل از آن استفاده کنید. این باتری از فناوری شارژ سریع 10 واتی نیز پشتیبانی می‌کند تا بتوانید گوشی را با سرعت بیشتری مجددا شارژ کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*