نیویورک

ثروتمندترین شهرهای جهان در سال 2022؛ حتی عرب‌های پولدار هم اینجا جایی ندارند!

در میان ثروتمندترین شهرهای جهان در سال 2022، نمایندگانی از آمریکا، ژاپن و انگلستان به‌چشم می‌خورند. در ادامه به مرور این رتبه‌بندی می‌پردازیم.

فهرست ثروتمندترین شهرهای جهان در سال 2022، با شگفتی خاصی همراه نبود و پنج جایگاه برتر را شهرهایی به‌خود اختصاص دادند که پیش‌تر نیز به‌عنوان پناهگاه امن میلیونرها و شرکت‌های بزرگ تجاری و مالی دنیا از آنها یاد شده بود.

ثروتمندترین شهرهای جهان در سال 2022

1. نیویورک – آمریکا، ثروتمندترین شهر جهان در سال 2022

پرفروش ترین شهرهای جهان در سال 2022

نیویورک ثروتمدترین شهر جهان است که از 345600 میلیونر با مجموع ثروت بیش از 3 تریلیون دلار میزبانی می‌کند. این شهر محل استقرار بزرگ‌ترین شرکت‌های ایالات متحده بوده و قلب تپنده اقتصاد این کشور محسوب می‌شود. علاوه بر این، بازار املاک و مستغلات نیویورک نیز با قیمت‌های نجومی شناخته می‌شود و ارزش ملک و اجاره‌بها نیز بسیار بالا است.

2. توکیو – ژاپن، از ثروتمندترین شهرهای 2022 جهان

توکیو علاوه بر آنکه قطب اقتصادی ژاپن محسوب می‌شود، یکی از مهم‌ترین شهرهای تجاری و مالی جهان نیز به‌شمار می‌رود. این شهر محل زندگی 304900 میلیونر بوده که آن‌را به دومین شهر ثروتمند جهان تبدیل می‌کند.

بزرگ‌ترین شهر ژاپن هم‌چنین محل استقرار بازار بورس توکیو است که از لحاظ ارزش بازار، یکی از بزرگ‌ترین بازارهای بورس آسیایی محسوب می‌شود. توکیو هم‌چنین مرکز بانک‌داری و بیمه‌داری نیز محسوب می‌شود که خانه بسیاری از شرکت‌های چندملیتی از جمله هوندا و سونی است.

3. منطقه خلیج سان‌فراسیسکو (Bay Area)

سانفرانسیسکو

منطقه خلیج شهر سانفراسیسکو که در ایالت کالیفرنیا قرار دارد، مجموعا در حدود 276300 میلیونر را در خود جای داده است. این منطقه مرکز جهانی نوآوری‌های حوزه فناوری محسوب می‌شود که باعث جذب سرمایه‌گذاران بسیاری شده است. سانفرانسیسکو هم‌چنین دارای بالاترین میانگین درآمد خانوار در سراسر ایالات متحده است.

تعداد میلیونرها طی 10 سال گذشته در این شهر به‌طور گسترده در حال افزایش بوده و اگر روند سال‌های اخیر ادامه داشته باشد، سانفرانسیکو می‌تواند تا سال 2040 به قطب شماره یک میلیونرها تبدیل شود.

4. لندن – انگلستان

اگرچه لندن سال‌ها است که جایگاه خود را به‌عنوان یکی از ثروتمندترین شهرهای جهان تثبیت کرده، اما در دهه گذشته برخی از میلیونرها این شهر را ترک کرده‌اند. لندن امروزه با بیش از 272400 میلیونر، هرچند شکوه گذشته را از دست داده، اما هم‌چنان مراکز مالی و تجاری این شهر از اهمیت و شهرت بالایی برخوردار بوده و تعداد قابل توجهی از متخصصان با درآمد بالا، هر ساله جذب شرکت‌های بزرگ مستقر در این شهر می‌شوند.

5. سنگاپور

سنگاپور، با 249800 میلیونر، پس از توکیو دومین شهر ثروتمند آسیا و به‌طور متراکم، میزبان عده زیادی از میلیونرهای آسیایی است. بیش از 5 درصد از جمعیت سنگاپور حداقل یک میلیون دلار دارایی خالص دارند. این ثروت به‌لطف رشد بالای اقتصادی و فضای مطلوب کسب‌وکار در کوچک‌‌ترین کشور دنیا به‌دست آمده که خانواده‌های متمول بسیاری را جذب خود کرده است. علاوه بر این، ثبات سیاسی، نرخ پایین جرم و جنایت و استاندارد بالای زندگی سنگاپور، از دیگر جذابیت‌های آن به‌عنوان مکانی ایده‌آل برای زندگی و کار به‌شمار می‌روند.

ثروتمندترین شهرهای جهان در سال 2022

فهرست ثروتمندترین شهرهای جهان در سال 2022 با تعداد میلیونر و میلیاردر

سریع‌ترین شهرهای در حال رشد جهان برای ثروتمندان

بسیاری از شهرهای ثروتمند جهان، برای سال‌ها در صدر رتبه‌بندی این فهرست قرار داشته‌اند، این درحالی است که برخی دیگر کم‌تر شناخته شده‌اند. اما شهرهایی که سریع‌ترین رشد را برای ثروتمندان دارند، کدام هستند؟

در سال 2022، شهرهای دارای صنایع نفت و گاز غنی مانند ریاض، شارجه، دبی، لواندا، ابوظبی، دوحه و لاگوس رشدی استثنایی را تجربه کردند. موفقیت شهرهای امارات متحده عربی نیز در جذب میلیونرها هم‌چنان تداوم یافته و بیش از 4000 میلیونر در سال گذشته سرمایه‌های خود را به این کشور وارد کردند. در آمریکا، ایالات‌هایی بدون مالیات مانند تگزاس و فلوریدا نیز به محل استقرار شرکت‌های بزرگ این کشور تبدیل شده‌اند که دفاتر مرکزی خود را به آنجا منتقل کرده‌اند.

تجربه ثابت کرده که شرکت‌ها و افراد متمول همواره جذب شهرهایی می‌شوند که بهترین فرصت‌ها در انتظار آنها باشند. کشورهایی که می‌خواهند میلیونرها را جذب خود کنند، باید با کاهش مالیات، عوامل دیگری نظیر کیفیت زندگی، ایمنی، آموزش و دسترسی به امکاناتی که برای ساکنین فوق ثروتمند حائز اهمیت هستند را فراهم کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*