miui 14

رابط کاربری MIUI 14 به زودی برای این گوشی‌های شیائومی، ردمی و پوکو منتشر می‌شود

فاز اول نسخه نهایی رابط کاربری MIUI 14، طی روزهای آتی برای 10 مدل منتخب از گوشی‌های شیائومی که در ادامه از آنها نام می‌بریم، منتشر خواهد شد.

به‌روزرسانی MIUI 14 به‌زودی برای گوشی‌های منتخب شیائومی منتشر خواهد شد. در این نسخه بهبودها و پیشرفت‌های مهمی برای گوشی‌های هوشمند این شرکت ارائه می‌شود. به‌منطور ارتقای کلی تجربه کاربری، نسخه جهانی این آپدیت برای گوشی‌های خانواده شیائومی، ردمی و پوکو عرضه خواهد شد.

بازطراحی رابط کاربری برای برجسته کردن عناصر مینیمال ظاهری، یکی از بزرگ‌ترین تغییرات MIUI 14 به‌شمار می‌رود. این نسخه به‌روز شده هم‌چنین نوید طراحی جدیدی در برنامه‌های سیستمی را می‌دهد که قادر خواهید بود بالاخره هر یک را به دلخواه خود حذف کنید. والپیپرهای سفارشی و ویجت‌های جدید نیز در این به‌روزرسانی به امکانات صفحه اصلی اضافه شده‌اند. اکنون اطلاعات جدیدی در ارتباط با نسخه جدید رابط کاربری شیائومی فاش شده که نشان می‌دهد زمان چندانی تا انتشار آن باقی نمانده است.

آپدیت رابط کاربری MIUI 14 در فاز اول برای 10 مدل گوشی هوشمند منتشر خواهد شد

رابط کاربری miui 14

براساس آخزین اطلاعات لو رفته، MIUI 14 طی روزهای آینده، یعنی هم‌زمان با عرضه شیائومی 13 به بازار، در دسترس قرار می‌گیرد. علاوه بر این، در فاز اول، 10 مدل گوشی هوشمند که در فهرست زیر قابل مشاهده هستند، از طریق برنامه MIUI 14 Global Builds این آپدیت را دریافت خواهند کرد:

  • شیائومی 12 پرو
  • شیائومی 12
  • شیائومی 12 تی
  • شیائومی می 11 لایت NE 5G
  • شیائومی 11 لایت 5G
  • ردمی نوت 11 پرو پلاس 5G
  • پوکو F4 GT
  • پوکو F4
  • پوکو F3

از آنجاکه رابط کاربری MIUI 14، یکی از به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری مهم این غول چینی است، علاوه بر پیشرفت‌های پرشمار، تعداد زیادی ویژگی جدید را به ارمغان می‌آورد. این نسخه یک تجربه کاربری کاملا جدید را به‌لطف انیمیشن تقویت‌کننده سیستم ارائه می‌دهد. علاوه بر این، گزینه‌های حفاظت از حریم خصوصی جدید نیز امکان مدیریت اطلاعات و مجوزها را به‌طور کامل در اختیار کاربر قرار می‌دهند. از سوی دیگر، توانایی تشخیص متن در عکس‌ها و تعامل با آن نیز در MIUI 14 شگفت‌انگیز است، به‌طوری‌که فرآیند کپی و جایگذاری هر یک در برنامه‌ای دیگر به‌راحتی قابل انجام خواهد بود.

ویژگی‌های MIUI 14

گوشی شیائومی

در مقایسه با نسخه پیشین، MIUI 14 منابع سیستمی کم‌تری را مصرف کرده و تا 1.5 گیگابایت فضای کم‌تری را اشغال می‌کند. شیائومی امید دارد با عرضه این نسخه، بهینه‌سازی‌های اپلیکیشن‌های شخص ثالث را بهبود ببخشد تا عملکرد روان‌تری داشته باشند و انرژی کم‌تری را مصرف کنند. با دریافت این رابط کاربری، تعداد برنامه‌های پیش‌فرض به هشت نمونه کاهش یافته که 50% کم‌تر از 16 برنامه نصب شده در نسخه‌های قبلی MIUI است.

هم‌چنین ویژگی‌هایی مانند ادغام فایل‌های تکراری، فشرده‌سازی خودکار برنامه با فرکانس پایین و غیرفعال کردن اعلان به‌ شکل ساده نیز به رابط کاربری MIUI 14 اضافه شده‌اند. طبق گزارش‌ها، روان بودن محیط کاربری در مقایسه با MIUI 13 تا 60 درصد افزایش یافته است.

از دیگر ویژگی‌های جدید این نسخه می‌توان به ویجت‌های جدید، امکان انتخاب چهار اندازه آیکون برنامه و گزینه تغییر ابعاد پوشه‌ها اشاره کرد. علاوه بر امکانات فوق، MIUI 14 ویژگی‌های امنیتی و حریم خصوصی جدیدی را ارائه می‌دهد که شامل تشخیص متن، به‌منظور شناسایی سریع‌تر و ایمن‌تر متون در تصاویر و هم‌چنین محاسبه محلی داده‌های حساس است. هم‌چنین در طول تماس‌های ویدیویی، کاربران به‌طور هم‌زمان زیرنویس مکالمات را دریافت خواهند کرد.

دستیار جدید هوش مصنوعی XiaoAi 6.0 نیز برای یادآورهای چندمظنوره و میانبرهای پرداخت کاربرد خواهد داشت. در این نسخه هم‌چنین می‌توان به سرویس ابری خانوادگی، اشتراک‌گذاری سلامت و اتصال سریع‌تر و پایدارتر وای‌فای دسترسی داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. سلام ودرود خیلی عالی خبرخوبی بود

  2. شیامی الان یکسال است برای بیشتر گوشی هایش آپدیت نفرستاده . و شما با این اخبار عددی خیلی استرس وارد شیامی داران میکنید. واقعا برندهای مثل سامسونگ برای a۱۳ اندروید ۱۳ فرستاده ولی شیامی تا حال میگفت اول سال میلادی الان میگه به ده عدد. چقد دروغگو.