گلکسی A54

پول اضافه ندهید، به جای گلکسی S23 بهتر است گلکسی A54 بخرید!

گوشی گلکسی A54 قادر است بسیاری از قابلیت‌های جذاب گلکسی S23 را با قیمتی بسیار پایین‌تر در اختیارتان قرار دهد. به همین دلیل این گوشی می‌تواند جایگزینی ایده‌آل برای اس 23 باشد.

زمان اندکی تا رونمایی از خانواده گلکسی S23 سامسونگ باقی مانده است. خرید یک گوشی پرچمدار مانند سری گلکسی اس خیال شما را از بابت در اختیار داشتن یک محصول مطمئن برای رفع تمامی نیازهای روزمره راحت می‌کند. با این وجود گوشی های میانرده در سال‌های اخیر پیشرفت‌های فراوانی کرده‌اند و مرز میان این گوشی‌ها با پرچمداران هر روز در حال کاهش یافتن است.

یکی از این گوشی های میانرده فوق‌العاده، گلکسی A54 است که تنها چند روز به عرضه جهانی آن باقی مانده است. این گوشی از همین الان خود را به عنوان بهترین جایگزین سری گلکسی اس 23 جا انداخته و قادر است با حدود نصف قیمت، کارایی فوق‌العاده‌ای به کاربران ارائه دهد.

ارزش خرید گلکسی A54 بیشتر است یا گلکسی S23؟

افرادی که به دنبال خرید گوشی‌های پرچمدار هستند معمولا فاکتور ارزش خرید را در نظر نمی‌گیرند. در نتیجه، این افراد معمولا هزینه بیشتری نسبت به ارزش واقعی گوشی برای آن پرداخت می‌کنند.

گلکسی A54

از سوی دیگر، سری محصولات گلکسی A سامسونگ محصولات بسیار باارزشی بوده و در برابر قیمت، امکانات فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهند. این سری گوشی‌ها معمولا با استقبال بسیار خوب کاربران هم مواجه شده و به فروش بسیار خوبی دست پیدا می‌کنند.

به این ترتیب، با در نظر گرفتن میزان فروش محصولات سری A سامسونگ می‌توان پیش‌بینی کرد که فروش Galaxy A54 امسال بیشتر از Galaxy S23 باشد. بد نیست بدانید که دو گوشی گلکسی A33 و گلکسی A53، در سال گذشته به فروشی بسیار عالی دست پیدا کردند.

مهم‌ترین دلایلی فروش بیشتر گوشی میانرده گلکسی A54 در برابر گلکسی S23 به شرح زیر خواهد بود:

گوشی های میانرده برخی قابلیت‌های پریمیوم را ارائه می‌‌دهند

در سال‌های اخیر گوشی‌های میانرده به‌خوبی توانسته‌اند به برخی از قابلیت‌های پریمیوم گوشی‌های پرچمدار دست پیدا کنند؛ به‌طوری که امروزه کمتر قابلیتی باقی مانده که فقط در انحصار پرچمداران باشد!

این مساله در خصوص گلکسی A54 و گلکسی S23 هم صدق می‌کند.

توجه مردم به ارزش گوشی های هوشمند بیشتر شده است

پس از پشت سر گذاشتن بحران‌های اقتصادی فراوان در چند سال اخیر، پرداخت هزینه حدود 1000 دلار برای خرید یک گوشی پرچمدار که برتری چندانی نسبت به یک میانرده باکیفیت ندارد، برای بسیاری افراد قابل هضم نیست!

به همین جهت گلکسی A54 به عنوان یک گوشی باارزش می‌تواند مورد توجه بسیاری افراد قرار گیرد.

طراحی ظاهری گلکسی A54 بسیار شبیه به پرچمداران خانواده گلکسی S23 است

گلکسی A54 در برابر اس 23

امسال سامسونگ رویه جذاب و جالبی را در طراحی پرچمداران و میانرده‌هایش اتخاذ کرده که نتیجه آن شباهت عجیب دو گوشی Galaxy S23 و Galaxy A54 است. این شباهت به‌حدی است که اگر یکی از این دو گوشی را در یک دست و دیگری را در دست دیگر داشته باشید، تشخیص آن‌ها از یکدیگر عملا امکان‌پذیر نخواهد بود.

مشخصات فنی احتمالی گوشی Galaxy A54

همان طور که اشاره شد، گلکسی A54 تقریبا تمام قابلیت‌های کلیدی مدل استاندارد گلکسی S23 را در خود داشته و با قیمتی حدود نصف این پرچمدار در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد. برخی مشخصات کلیدی این میانرده فوق‌العاده عبارتند از:

  • صفحه نمایش امولد 6.4 اینچی با نرخ رفرش 120 هرتز و رزولوشن فول اچ دی پلاس
  • تراشه اگزینوس 1380 با 50 درصد عملکرد بهتر در پردازش چندهسته‌ای
  • شش یا هشت گیگابایت رم و 128 یا 256 گیگ حافظه در مدل‌های مختلف
  • درگاه کارت حافظه میکرو اس دی برای افزایش ظرفیت حافظه داخلی
  • دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی در پشت مجهز به لرزشگیر نوری، دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی، دوربین 5 مگاپیکسلی ماکرو
  • دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدیوی 4K
  • باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 25 واتی
  • سیستم عامل اندروید 13 به همراه رابط کاربری One UI 5.0
  • استاندارد IP67 برای مقاومت در برابر نفوذ گرد و خاک و رطوبت
  • حسگر نوری اثر انگشت در زیر صفحه نمایش

عملکرد فنی گلکس ای 54 در برابر گلکسی اس 23 چگونه خواهد بود؟

با این که عملکرد سری گوشی های گلکسی S سامسونگ در سال‌های اخیر همواره سرآمد بوده است، اما میانرده‌های این کمپانی نیز به‌خوبی قادر بوده‌اند با ارائه عملکرد مناسب خود را به سری S نزدیک کنند! این اتفاق احتمالا برای گلکسی A54 هم رخ خواهد داد و عملکرد فنی آن بسیار نزدیک به مدل استاندارد S23 باشد.

گوشی Galaxy A54

با این که سامسونگ از تراشه‌های مطمئن کوالکام در پرچمدارانش استفاده می‌کند، اما چیپست‌های اگزینوس این کمپانی نیز اخیرا عملکرد قابل اتکایی را ارائه داده‌اند. به همین جهت انتظار می‌رود مدل اگزینوس 1380 به کار رفته در Galaxy A54 هم عملکرد امیدوارکننده‌ای را در بخش پردازشی ارائه داده و قدرتی نزدیک به سری S را برای آن به ارمغان بیاورد.

گوشی میانرده گلکسی ای 54 همچنین به‌طور پیش‌فرض از اندروید 13 بهره خواهد برد؛ هر چند که در زمان عرضه احتمالا رابط کاربری One UI 5.1 بر روی آن نصب نباشد. با این وجود سامسونگ وعده ارائه چهار سال بروزرسانی‌های نرم افزاری برای این گوشی را داده است. بنابراین دیر یا زود این نسخه از One UI برای A54 هم منتشر خواهد شد.

همچنین دوربین 50 مگاپیکسلی گلکسی A54 نیز احتمالا مشابه با نمونه به کار رفته در مدل استاندارد گلکسی اس 22 از سال قبل خواهد بود. از طرفی، بر اساس شایعات موجود، دوربین مدل استاندارد گلکسی S23 نیز نسبت به سال گذشته بدون تغییر باقی خواهد ماند. به این ترتیب احتمالا عملکرد فنی دوربین این دو گوشی مشابه یکدیگر خواهد بود.

جمع بندی

اگر سامسونگ مشکل همیشگی سری گوشی‌های گلکسی A خود، یعنی لگ‌های گاه و بیگاه رابط کاربری را در نسل جدید این سری رفع کند، احتمالا گلکسی ای 54 بتواند به محصول ارزشمندتری در مقایسه با گلکسی اس 23 تبدیل شود و بخش بزرگی از خریداران احتمالی این پرچمداران را به سوی خود جلب کند.

شما در خصوص مقایسه این دو گوشی چه نظری دارید؟ آیا همچنان معتقد به خرید یک پرچمدار تمام عیار هستید یا ترجیح می‌دهید میانرده‌ای با قابلیت‌های نزدیک به پرچمداران و نصف قیمت آن‌ها خریداری کنید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خرید پرچم دار به شدت حماقت محض هست

    من حتی با خرید A54 مخالف هستم

    گوشی Redmi 10 به شدت خرید منطقی تر و بهتری و مفت تری هست!

    پول یامفت ندید به این کمپانی ها
    این ها پشیزی برای شما قائل نیستند