ویژگی گوشی آینده

5 ویژگی جذاب که در گوشی های آینده شاهد آنها خواهیم بود

فکر می‌کنید گوشی های آینده چه ویژگی های جذاب و منحصربفردی خواهند داشت؟ امروز در گجت نیوز به بررسی برخی از این قابلیت‌های جذاب و تعیین‌کننده گوشی های هوشمند آینده خواهیم پرداخت.

دنیای گوشی های هوشمند پر از نوآوری‌ها و خلاقیت‌های تازه‌ای‌ست که به فرم قابلیت‌های متنوع و جذاب در این محصولات ظاهر می‌شوند. در سال‌های اخیر روند پیشرفت تکنولوژیک گوشی های هوشمند شتاب بسیار زیادی گرفته؛ به‌طوری که قابلیت‌های خلاقانه و جدید، یکی پس از دیگری توسط کمپانی‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند معرفی می‌شوند.

ویژگی گوشی آینده

با گجت نیوز همراه باشید تا با هم به بررسی برخی از جذاب ترین ویژگی های آینده گوشی های هوشمند باشیم.

جذاب ترین ویژگی های گوشی های آینده

هوش مصنوعی

مهم‌ترین قابلیتی که بدون شک در سال‌های آینده شاهد پیشرفت چشمگیر و استفاده گسترده‌تر آن در گوشی های هوشمند خواهیم بود، هوش مصنوعی (AI) است.

حضور دستیارهای مجازی نظیر سیری یا الکسا در گوشی های هوشمند باعث شده‌اند که هوش مصنوعی نقش پررنگی در عملکرد گوشی های هوشمند ایفا کند. با این وجود انتظار می‌رود این فناوری در آینده بیشتر با قابلیت‌های کلیدی گوشی ها ادغام شود؛ به‌طوری که تجربه تعامل هر کاربر با گوشی، کاملا شخصی و منحصربفرد باشد.

به عنوان مثال، هوش مصنوعی قادر است عادت‌ها و رفتار کاربران را شناسایی کرده و با ارائه پیشنهادات و فراهم کردن اطلاعات مختلف، تجربه کاربری بهتری را برای او رقم بزند. از سوی دیگر، هوش مصنوعی در آینده قادر خواهد بود اعمالی پیچیده‌تر مثل زمان‌بندی کردن و مدیریت ایمیل‌ها را بدون نیاز به دخالت کاربر به انجام برساند و کمک بزرگی برای او باشد.

صفحه نمایش های رول‌شونده، تاشونده و منعطف

ویژگی گوشی آینده

یکی دیگر از ترندهای مهم دنیای گوشی های هوشمند که در آینده شاهد حضور گسترده‌تر آن در این محصولات خواهیم بود، صفحه نمایش‌های تاشو هستند.

این تکنولوژی جذاب که اخیرا در محصولات پریمیومی مثل گلکسی زد فولد 4، گلکسی زد فلیپ 4 و اوپو فایند N به کار رفته مزایای متعددی دارد.

در وهله اول این تکنولوژی امکان تعبیه صفحه نمایش‌های بزرگ در گوشی هایی کوچک و سبک وزن را فراهم می‌کند. از سوی دیگر، این صفحه نمایش ها همچنین کاربردهای خاصی در اموری نظیر مالتی تسکینگ، تماشای ویدیو و انجام بازی‌های ویدیویی داشته و می‌تواند قابلیت‌های جدیدی را در اختیار کاربران این گوشی ها قرار دهد.

انتظار می‌رود در آینده کاربردهای جدیدی برای این صفحه نمایش ها در گوشی های هوشمند پیدا شود و شاهد استفاده از آن‌ها در محصولات بیشتری باشیم.

نقش این صفحه نمایش ها همچنین در طراحی مینیمال‌تر، جذاب‌تر و البته پایدارتر از منظر محیط زیست نیز بسیار پررنگ است. توجه فراوان به مساله پایداری محیط زیست در سال‌های اخیر باعث شده که گوشی‌سازان به دنبال مصالحی مستحکم‌تر و سازگارتر با محیط زیست باشند.

صفحه نمایش های تاشو همچنین در آینده در فرم‌های جدیدی نظیر رول‌شونده یا منعطف (قابل کشیدن) نیز مورد استفاده صنعتی قرار خواهند گرفت. بنابراین می‌توان انتظار پتانسیل‌های بیشتر از این صفحه نمایش‌ها در آینده نزدیک را داشت.

اتصال 5G

نسل پنجم فناوری‌های ارتباطی نیز دیگر ویژگی جذاب اخیر است که در گوشی های آینده نقش پررنگی خواهد داشت. سرعت بسیار بالاتر دانلود و آپلود محتوا در این نسل از فناورهای مخابراتی باعث استریم و جستجوی اینترنتی سریع‌تر خواهد شد. این نسل همچنین امن‌تر از نسل قبل بوده و امنیت سایبری کاربران را بیشتر تامین می‌کند.

بعلاوه، به لطف این فناوری، قابلیت‌های جذاب و جدیدی مثل واقعیت افزوده (AR) یا واقعیت مجازی (VR) نیز عملکرد بسیار بهتری خواهند داشت و پروژه‌های بلندپروازانه‌ای مثل اینترنت اشیا (IoT) یا شهر هوشمند که اجرای آن‌ها تا پیش از این به دلیل محدودیت‌های تکنولوژیک امکان‌پذیر نبود، میسر خواهد شد.

اینترنت اشیا (IoT)

اینترنت اشیا

ظهور اینترنت اشیا یکی از مسائلی است که تاثیر چشمگیری در آینده گوشی های هوشمند خواهد داشت. اینترنت اشیا در حقیقت همان ارتباط لوازم مختلف خانگی مثل یخچال از طریق اینترنت با یکدیگر است؛ هر چند که اخیرا خودروهای شخصی نیز به حیطه اینترنت اشیا اضافه شده‌اند.

در این میان، گوشی‌های هوشمند عموما نقش هاب مرکزی را برای شبکه اینترنت اشیا ایفا کرده و ارتباط دقیقی را بین گجت‌های مختلف ایجاد می‌کنند. به این ترتیب می‌توان از طریق گوشی هوشمند تمامی گجت‌های منزل را حتی از فواصل دور کنترل کرد و یا اعلان‌هایی مرتبط با لوازم خانگی را مشاهده نمود. به همین جهت، اینترنت اشیا یکی از مهم‌ترین ویژگی های گوشی های آینده به شمار خواهد رفت

با توجه به محبوبیت روزافزون فناوری اینترنت اشیا، می‌توانیم انتظار داشته باشیم گوشی های هوشمند در آینده بیش از پیش به این مساله توجه داشته باشند یا حتی بر پایه آن طراحی و ساخته شوند.

امنیت

گوشی های آینده بدون شک تمرکز بسیار بیشتری بر روی امنیت داده‌های کاربران خواهند داشت.

به دلیل نفوذ بالایی که گوشی های هوشمند در زندگی روزمره کاربران دارند، همه روزه حجم اطلاعات بالایی در این دستگاه‌ها نگهداری شده یا از طریق آن‌ها ارسال می‌شود. به همین جهت، نیاز به قابلیت‌های امنیتی در مقابل هک یا دسترسی ناخواسته به داده‌ها هر روز در حال افزایش است.

در حال حاضر روش‌های غیرمتمرکز و مبتنی بر بلاکچین به عنوان روش‌هایی کلیدی برای تامین امنیت بیشتر کاربران مورد توجه فراوانی قرار دارند. در عین حال، مساله امنیت اطلاعات قطعا نقش پررنگی در آینده صنعت گوشی های موبایل خواهد داشت.

جمع بندی

هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، صفحه نمایش‌های رول‌شونده و تاشونده یا فناوری 5G همگی از جمله مواردی هستند که افق بسیار روشنی را برای صنعت گوشی های هوشمند رقم می‌زنند. گوشی های آینده بدون شک دستگاه‌های شخصی‌تر، بهینه‌تر و با امنیت بالاتری خواهند بود و می‌توانند تمامی کاربران این دستگاه‌ها را شگفت‌زده کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*