بهترین موتورسیکلت های یاماها

13 مورد از بهترین موتورسیکلت های یاماها در طول تاریخ

شرکت Yamaha یکی از بهترین تولیدکنندگان موتورسیکلت در جهان است. در ادامه با 13 مورد از بهترین موتورسیکلت های یاماها در طول تاریخ آشنا می‌شوید.

شرکت‌های قدیمی زیادی وجود دارند که در زمینه تولید پیانو، گیتار، لوازم استریو و موتورسیکلت فعالیت می‌کنند؛ اما احتمالا فقط یک شرکت وجود دارد که همه‌ی آنها را می‌سازد و آن هم یاماها است. شرکت Yamaha نه‌تنها همه این محصولات و موارد دیگر را تولید می‌کند، بلکه این کار را به‌خوبی انجام می‌دهد و به‌دلیل ساخت برخی از بهترین محصولات با دقت ساخت بالا در جهان شهرت دارد. شرکت‌های زیادی هستند که گهگاه به‌دنبال مشاوره گرفتن از یاماها برای ساخت موتورهای با کارایی بالا می‌روند و از جمله آنها باید به موتورهای تویوتا 2000GT و فورد تاروس SHO اشاره کرد.

در حالی که گیتارها و قطعات استریوی خانگی می‌توانند برای لذت بردن از آهنگ‌های خوب سرگرم‌کننده باشند، هیچ‌چیز با هیجان وصف‌ناپذیر سواری روی دو چرخ که به‌واسطه انفجارهای کنترل شده و پیاپی بنزین به‌حرکت درمی‌آید، چه روی خاک چه روی آسفالت، قابل مقایسه نیست. بخش موتورسیکلت یاماها چندین دهه است که با پیشرفت‌های شگفت‌انگیز و پتنت‌های نوآورانه که از دفاتر تحقیق و توسعه این شرکت سرچشمه می‌گیرد، اقدام به ساخت موتورهای عالی می‌کند.

شاید بهترین بخش در مورد این همه نوآوری و تولید باکیفیت این باشد که یاماها همچنان موتورسیکلت های خود را با قیمت‌های مقرون به صرفه و با امتیازهای بالا برای قابلیت اطمینان عرضه می‌کند. شرکت Yamaha در طول سال‌ها، چندین و چند موتورسیکلت مختلف تولید و عرضه کرده است که در اینجا قصد داریم به 13 مورد از بهترین موتورسیکلت های یاماها در طول تاریخ اشاره کنیم و مشخصات و ویژگی‌های آنها را مرور کنیم. با بهترین موتورسیکلت های یاماها آشنا شوید.

بهترین موتورسیکلت های یاماها

1. یاماها Seca 650 Turbo

Yamaha Seca 650 Turbo

مدل Seca 650 در اوایل دهه 80 میلادی عرضه شد و شاید نتوان آن را یکی از بهترین مدل‌های این برند دانست. در واقع قرار نیست این موتورسیکلت، در این روزهای فعلی جاده‌ها را به آتش بکشد؛ اما این محصول یک موتور توانا و نسبتا شیک است که مخصوصا وقتی با یک نوع توربو به بازار عرضه شد، توانست به یکی از شایسته‌ترین محصولات یاماها تبدیل شود.

در اوایل دهه 80 میلادی، چند شرکت با اضافه کردن توربو به موتورسیکلت‌های خود وارد این بازی شدند. به‌نظر می‌رسید که تاخیر توربو و سایر مسائل فنی برای این وسایل حمل و نقل کوچک به‌خوبی کار نمی‌کند و صرفا استفاده از موتورهای بزرگتر منجر به عملکرد قابل توجه‌تر با پیچیدگی کمتر می‌شود. مهم نیست که این ایده چقدر موفق بود، اما Seca 650 Turbo عالی به نظر می‌رسید. سبک اسپرت، خیابانی و تهاجمی این موتور با ابزار کلاسیک دهه 80 میلادی، آن را به یک موتور جذاب تبدیل کرده که هنوز هم با دنیای امروزی سازگار است.

سواری روی این موتور مانند هر موتور 650 سی‌سی دیگری است، اما همانطور که رسانه Cycle World توضیح می‌دهد، هنگامی که توربو فرا خوانده می‌شود و هوا را به سیلندرها تزریق می‌کند، وضعیت خیلی بهتر می‌شود. Seca 650 به‌نوعی شبیه دهه 80 است و شاید جالب‌ترین جنبه این موتور این باشد که شخصیت دوست‌داشتنی جیمزباند با بازی شان کانری در فیلم «هرگز نگو هرگز» سوار آن شده بود.

2. یاماها V-Max

Yamaha V-Max

زمانی که یاماها موتورسیکلت V-Max را برای اولین بار عرضه کرد (که بعدها Star VMax نامیده شد)، این موتور بسیار هیجان‌انگیز بود و واقعا جهان را به آتش کشید. منحصربه‌فرد بودن آن در اجزایی است که دارد و قدرت زیادی را درون خود جای داده است. همانطور که Cycle World در آن زمان اشاره کرد، قلب تپنده این موتورسیکلت یک پیشرانه V4 با خنک‌سازی مایع است که قدرت 143 اسب بخار را تولید می‌کند؛ یعنی میزان قدرتی که معمولا در موتورهای اسپرت آن زمان مثل نینجا و GSRX وجود داشت.

با نگاه کردن به موتورسیکلت یاماها وی مکس، بلافاصله این احساس به‌وجود می‌آید که با یک ماشین جدی روبه‌رو هستیم و ورودی هوای دوگانه‌ای که به سمت جلو کشیده می‌شود تا جرعه‌های غول‌پیکر هوا را قبل از احتراق با بنزین مخلوط کنند، جلب توجه می‌کند. یکی از ویژگی‌های عجیب و غریب V-Max که در اکثر موتورها معمول نیست، این است که توان خروجی زیادی دارد و گشتاور آن به همان اندازه سرحال و مفید است. این موتور می‌تواند در بزرگراه‌ها به سرعت باورنکردنی برسد، در حالی که کشش پایین آن تقریبا معادل یک موتور گلدوینگ 6 سیلندر است.

این موتورسیکلت یاماها، سرعت بالا با شتاب‌گیری سریع دارد و با وزن بیش از 272 کیلوگرمی‌اش، به‌نظر می‌رسد همچون یک رزمناو است که مثل یک موتورسیکلت اسپرت کار می‌کند. شاید یاماها وی مکس در هیچ رده‌ای جزو بهترین‌های جهان نباشد، اما با این حال یک موتورسیکلت همه‌کاره و موفق است که یاماها توانست آن را برای بیش از دو دهه با کمی تغییرات در خط تولید خود حفظ کند.

3. یاماها YZ250

Yamaha YZ250

یاماها YZ250 تمام تصورات و پیش‌زمینه‌ها درباره موتورهای تک سیلندر با تایرهای عاج برجسته را عوض می‌کند. در حالی که این روزها موتورهای دو زمانه از اکثر تولیدات کنار گذاشته شده‌اند و حتی در دستگاه‌های چمن‌زن و اره‌های برقی نیز استفاده نمی‌شوند، یاماها همچنان به فروش قهرمان موتورسیکلت‌های خاکی دو زمانه خود با سیستم خنک‌سازی مایع و پیشرانه 250 سی‌سی ادامه می‌دهد. یاماها آخرین شرکت بزرگ ژاپنی است که موتورهای دو زمانه بزرگتری را ارائه می‌کند و به حفظ میراث خود در موتور کراس افتخار می‌کند.

بر اساس گزارش مجله Dirt Bike، یاماها در سال 1974 میلادی شروع به عرضه موتورسیکلت YZ250 کرد. این موتورسیکلت ثابت کرد یک مسابقه‌دهنده قوی و توانا است که پیروز‌ی‌های زیادی در MX به‌دست آورد. در طول سال‌ها، فناوری‌های به‌کار رفته بهبود پیدا کردند و موتورها با پوشش‌های مختلفی عرضه شدند، اما عملکرد و کارایی بالای YZ250 سر جای خود باقی ماند. Dirt Action، موتور یاماها YZ250 محصول 1974 را به‌عنوان موتورسیکلتی برای برنده شدن در اولین قهرمانی موتورکراس AMA و همچنین به‌عنوان اولین موتور کراس یا موتورسیکلت مخصوص جاده‌های خاکی با سیستم خنک‌کننده آبی که در سال 1982 برنده شد، معرفی کرده است.

4. یاماها Chappy

Yamaha Chappy

یاماها Chappy LB50 با سایز بسیار کوچک خود بیشتر شبیه به یک شوخی به‌نظر می‌رسد تا یک موتورسیکلت؛ اما در واقع این محصول بسیار سرگرم‌کننده و جذاب است. Chappy که به‌عنوان یک موتور تریل ساخته شده است، در مراکز شلوغ شهری نیز به‌خوبی کار می‌کند و روی چرخ‌های کوچک خود، به‌راحتی مسیرها را طی می‌کند. یاماها تاکید کرده که Chappy به یک موتور کوچک دو زمانه 50 سی‌سی و گیربکس اتوماتیک اختیاری مجهز شده است که قدرت زیادی تولید نمی‌کند، اما در ایجاد لبخند رضایت روی لب سواران خود، مهارت زیادی دارد.

اگرچه یاماها Chappy برای موتورسواری در مسیرهای سبک یا به‌عنوان یک پیت بایک ساده، عالی است؛ اما یاماها می‌گوید که این موتور در ابتدا برای رانندگی زنان در شهرهای ژاپن ساخته شده بود. قرار بود این وسیله نقلیه، یک موتور کوچک با مدیریت و رانندگی آسان باشد که از تایرهای 8 اینچی برای پایین نگه داشتن ارتفاع سواری و همچنین از گیربکس 2 سرعته خودکار برای عملکرد ساده بهره می‌برد.

یک مدل سنتی 4 سرعته و 3 سرعته بدون کلاچ نیز بعدها به لیست گزینه‌های موجود برای این موتورسیکلت اضافه شدند. موتورسیکلت‌های کوچکی مانند این برای طیف گسترده‌ای از کاربردها مفید نیستند، اما آنها برای رانندگی آسان، عالی هستند و می‌توانند با خیال راحت تا مقصد خود پیش بروند. Chappy به‌مدت 25 سال در خط تولید یاماها باقی ماند و سرانجام در دهه 90 میلادی به خط پایان رسید. این موتورسیکلت در طول این 25 سال، ثابت کرد که یک وسیله نقلیه عالی، لزوما نباید سریع‌ترین، فنی‌ترین یا تواناترین باشد.

5. یاماها XS1100

یاماها XS1100

موتورسوارانی که به‌دنبال یک وسیله نقلیه کلاسیک ژاپنی هستند، به‌ندرت می‌توانند موتوری بهتر از یاماها ایکس اس 1100 پیدا کنند. از زمان عرضه هوندا CB750 Four، سازندگان موتورسیکلت ژاپنی تا پایان دهه 70 میلادی به مسابقه‌ای غیر رسمی برای ساخت بزرگترین و سریع‌ترین موتورسیکلت خیابانی وارد شدند و سرانجام، یاماها موتور اسپرت زیبای XS1100 را با ظاهری شیک، هندلینگ عالی و پیشرانه قدرتمند 95 اسب بخاری در بازار عرضه کرد.

این موتورسیکلت، مرز بین تورینگ و سوپربایک را طی می‌کند؛ زیرا با حالتی آرام حرکت می‌کند و عناصری از موتورهای کروز را شامل می‌شود، اما توسط یک موتور بزرگ با گشتاور بالا که یکی از قوی‌ترین موتورهای موجود در آن زمان بود، به حرکت درمی‌آید. مدل‌های بعدی با مخازن سوخت قطره‌ای و زین‌های عمیق‌تر با چنگک‌های بلندتر و دسته‌های عقب کشیده شده، عرضه شدند و از تغییرات در مقررات DOT برای بهره بردن از چراغ‌های جلوی مستطیلی استفاده کردند. اکثر آنها به رنگ مشکی و کرومی بودند، اما یاماها یک مدل Midnight Special را عرضه کرد که تماما مشکی با رگه‌های طلایی بود و ظاهر دوست‌داشتنی و جذابی داشت.

6. یاماها RD400

یاماها RD400

موتورهای خیابانی دو زمانه، مدت‌هاست که از بازار آمریکا خارج شده‌اند. اما در اواخر دهه 70 میلادی، گروه قابل توجهی از موتورهای خیابانی بزرگتر از بنزین مخلوط با روغن استفاده کردند و قدرت دیوانه‌کننده‌ای را به‌وجود آوردند. به گفته Timeless 2 Wheels، از جمله این موتورها، یاماها RD400 بود که از پیشرانه دوقلو با سیستم خنک‌کننده هوا و چرخ‌های آلیاژی ریخته‌گری (بر خلاف رینگ‌های سیمی) استفاده می‌کرد.

موتورهای دو زمانه در هر لیتر، قدرت بسیاری بیشتری نسبت به موتورهای چهار زمانه‌ی هم‌اندازه تولید می‌کنند و بزرگترین تفاوت، داشتن گشتاور پایین‌تر است؛ اما این بدان معناست که این موتورها می‌توانند به سرعت، قدرتی را تولید کنند که باعث می‌شود موتورسیکلت بدون هیچ هشداری، جاده‌ها را به آتش بکشد. این موضوع می‌تواند سواری ترسناکی را برای رانندگان بی‌تجربه رقم بزند، اما برای رانندگان باتجربه‌تر، یاماها RD400 سرعت و جذابیت زیادی دارد.

7. یاماها TMAX

یاماها TMAX

در دهه‌های اخیر شاهد ایجاد بخشی به‌نام ماکسی اسکوتر – Maxiscooter بودیم. ماکسی با استفاده از همان آرایش اولیه و فناوری یک اسکوتر معمولی، آن را کمی بالاتر می‌برد و سریع‌تر، راحت‌تر و البته بزرگ‌تر می‌کند. ماکسی یاماها، TMAX نام دارد. یاماها تی مکس، اسکوتر برتر فعلی این شرکت ژاپنی است که با آخرین فناوری‌ها عرضه می‌شود. به‌گفته سازنده، TMAX از یک موتور 762 سی‌سی دو سیلندر بهره می‌برد که هم با آب خنک می‌شود و هم تزریق سوخت دارد. با CVT تسمه‌محور، سواری این موتور بسیار آسان است و برای ترافیک شهری، گزینه‌ی ایده‌آلی محسوب می‌شود.

علاوه بر این، یاماها TMAX با داشتن صندلی بزرگ و جادار، راحتی زیادی را برای سرنشین فراهم می‌کند و همچنین به یک صندوق در زیر صندلی مجهز شده است که برای نگهداری دو کلاه ایمنی، فضای مناسبی دارد. TMAX با ادغام یک جلوآمپر کاملا دیجیتالی با ناوبری GPS و اتصال بلوتوث، لذت سواری در شهر را بیش از پیش بهبود می‌بخشد. این موتور، تند و تیز به‌نظر می‌رسد و از آخرین فناوری‌ها برخوردار است؛ بنابراین با پیشرانه قدرتمندی که دارد، هم برای رانندگی در شهر و هم برای رانندگی در اطراف شهر و بزرگراه‌ها گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود.

8. یاماها RD500LC

یاماها RD500LC

محبوبیت کوتاه‌مدت موتورهای خیابانی دو زمانه، جای خود را برای چندین موتورسیکلت هیجان‌انگیز باز کرد که حداقل تعدادی از آنها محصول شرکت یاماها بودند. از جمله این محصولات باید به RD500LC در دهه 80 میلادی اشاره کرد. این موتور به یک پیشرانه V4 دو زمانه با خنک‌کنندگی مایع بهره می‌برد که قدرت 88 اسب بخار را برای حرکت تا حداکثر سرعت 238 کیلومتر بر ساعت تولید می‌کرد. چنین قدرت و سرعتی برای یک موتورسیکلت نیم لیتری بسیار مناسب است.

مجله Old Bike Mag می‌گوید پیدایش این مدل از مسابقات GP Racing نشات گرفت و در سال 1984 میلادی، ریچارد اسکات و مایکل داوسون سوار بر RZ500 در مسابقه شش ساعته Castrol به پیروزی رسیدند. RD500LC مدل مخصوص مشتریان اروپایی بود که رنگ‌های کمی متفاوت‌تر داشت و به‌دلیل مقررات آلایندگی، هیچ‌کدام از این مدل‌ها به بازار ایالات متحده آمریکا صادر نشد.

بخشی از موفقیت این موتورسیکلت، مدیون مهندسی منحصربه‌فرد آن بود. این موتور از سیستم سوپاپ برق یاماها (YPVS) استفاده می‌کرد که از سروو الکتریکی برای تنظیم ارتفاع درگاه اگزوز به‌منظور تغییر زمان‌بندی اگزوز بهره می‌برد و به موتور اجازه می‌داد که در سرعت‌های پایین‌تر، گشتاور بیشتری به‌دست بیاورد و در نتیجه، منحنی قدرت صاف و خطی‌تری ایجاد کرد.

بنا بر اعلام شرکت یاماها، مشتریان با RD500LC می‌توانستند موتوری که اساسا برای مسابقات جاده‌ای بود را برای استفاده قانونی در خیابان‌ها خریداری کنند. با این حال، موتورهای خیابانی دو زمانه، مدت کوتاهی پس از آن از دور خارج شدند و تولید این محصول نیز متوقف شد. امروزه، این آثار کلاسیک برای قرارگیری در کلکسیون‌ها بسیار ارزشمند هستند و اخیرا یک نمونه از RD500LC در Bring a Trailer با قیمت 26 هزار دلار فروخته شد.

9. یاماها YZ450F

یاماها YZ450F

یاماها YZ450F برای چندین دهه، یک موتوکراس قهرمان بوده است و توانایی‌های یاماها را برای عرضه یک موتوکراس یا موتور مخصوص جاده‌های خاکی با ویژگی‌های عالی به‌نمایش گذاشت. یاماها با وجود ادامه دادن تولید موتورهای دو زمانه، قرار نبود از شوق موتورهای چهار زمانه دور بماند. یکی از بهترین ورودی‌های آنها در زمینه موتورهای چهار زمانه، YZ450F است؛ یک موتوکراس عالی با قابلیت اطمینان بالا و گشتاور زیاد.

به‌گفته Pulp MX، یاماها با ادامه سنت خود در آوردن نوآوری‌ها به پیست مسابقه، موتوکراس YZ400F را معرفی کرد و به‌این ترتیب به‌عنوان اولین سازنده‌ی بزرگی شناخته شد که یک موتور چهار زمانه را در این بخش عرضه کرده بود. اخیرا تغییراتی در قوانین ایجاد شده بود تا امکان استفاده از موتورهای چهار زمانه در وسایل نقلیه فراهم شود و یاماها با ورود به این بخش، موج جدیدی را ایجاد کرد که تا پنج سال طول کشید تا رقبا بتوانند با یک مدل مشابه به محصول یاماها پاسخ بدهند.

تقریبا 25 سال بعد، موتوکراس بزرگ یاماها به 450 سی‌سی تبدیل شد و YZ450F نام گرفت. این موتور همچنان یکی از سرسخت‌ترین موتورهایی محسوب می‌شود که رقابت با آن در جاده‌های خاکی دشوار است. جدیدترین مدل YZ450F از سال 1998 میلادی خیلی به‌روزتر شده و تجربه سواری آن بسیار بهبود یافته است. به‌گزارش Cycle News، اکنون این موتور دارای سیستم تزریق سوخت است و همچنین کنترل پرتاب و محدودکننده دور با قابلیت تغییر چرخش از طریق یک برنامه به آن اضافه شده است.

قیمت YZ450F یاماها در نسخه Monster Energy Yamaha Racing Edition به 9 تا 10 هزار دلار می‌رسد که باعث می‌شود موتورسیکلتی برای سواران حرفه‌ای باشد.

10. یاماها YZF-R1

یاماها YZF-R1

تولیدکنندگان امروزی موتورسیکلت‌ها در خارج از آمریکای شمالی، نمی‌توانند بدون داشتن حداقل یک مدل که صرفا برای سرعت ساخته شده است، انتظار احترام داشته باشند. YZF-R1 پادشاه فعلی سرعت در مجموعه موتورسیکلت های یاماها است. این موتورسیکلت مملو از فناوری‌های پیشرفته و ارائه‌دهنده‌ی سرعت خالص و هندلینگ دقیق است.

این موتور اسپرت با سرعت و قدرت بالا می‌تواند به‌راحتی شما را از سایر موتورسیکلت‌های جاده جلو بی‌اندازد و به‌همین دلیل معروف شده است. Web Bike World گزارش می‌دهد که قدرت خروجی 198 اسب بخاری باعث می‌شود این موتور 203 کیلوگرمی، از اکثر خودروهای جمع‌وجور با چهار برابر وزن آن، قدرتمندتر و سریع‌تر باشد. همانطور که از یک موتور اسپرت خوب انتظار می‌رود، YZF-R1 سرعت فوق‌العاده‌ای دارد و با وجود چندین حالت رانندگی، می‌توانید از آن در شرایط مختلف آب‌وهوا، جاده‌های گوناگون و همچنین برای بردن به پیست استفاده کنید.

البته دستیابی به این میزان سرعت و قدرت، هزینه نسبتا زیادی روی دست خریداران می‌گذارد. یاماها قیمت اولیه این موتورسیکلت اسپرت را 17 هزار و 999 دلار تعیین کرده و نسخه مخصوص MotoGP Anniversary با قیمت هزار دلار بیشتر در رنگ‌های خاص موجود است. کسانی هم که می‌خواهند بهترین تجربه را داشته باشند، می‌توانند به‌سراغ نسخه R1M بروند که با سیستم تعلیق کاملا قابل تنظیم و ارتقا یافته عرضه می‌شود و قیمت آن به 26 هزار و 999 دلار افزایش پیدا کرده است.

11. یاماها Vino 125

یاماها Vino 125

یاماها پیشنهادهای کمیاب، اما فوق‌العاده‌ای در زمینه اسکوترها ارائه می‌کند. Vino 125 یکی از این پیشنهادهای جذاب است که در سال 2004 و پس از موفقیت یاماها در فروش همتای خود یعنی Vino 50 وارد بازار شد. موتور بزرگتر این نسخه باعث می‌شود وینو 125 شتاب بیشتری داشته باشد و در عین حال مصرف سوخت کمتری در مسافت پیموده شده بیشتر ارائه می‌کند؛ یعنی کمی بیشتر از 3 لیتر در هر صد کیلومتر.

با ظهور مجدد خودروهای به‌سبک رترو و قدیمی، مثل فولکس واگن بیتل و کرایسلر پی تی کروزر، اسکوتر یاماها با سبک رترو در زمانی که احتمالا بهترین زمان ممکن بود به بازار عرضه شد. Vino اساسا یک اسکوتر بسیار ابتدایی است. موتور آن یک واحد چهار زمانه با خنک‌سازی هوا است که توسط کاربراتور تغذیه می‌شود و برای سرعت 80 تا حداکثر 96 کیلومتر بر ساعت مناسب است. این اسکوتر برای رانندگی در بزرگراه‌ها خوب نیست، اما گزینه بسیار خوبی برای رفت‌وآمد در شهر یا در محوطه دانشگاه محسوب می‌شود و چرخ‌های 10 اینچی آن، باعث شده قابلیت مانور بالایی در ترافیک‌ها داشته باشد.

شاید بهترین بخش وینو 125، استایل رترو و قدیمی آن است. این اسکوتر، یک وسیله نقلیه کوچک و جذاب است که حتی بسیاری از سازندگان اسکوتر چینی، آن را دقیقا کپی کرده‌اند و با سطوح مختلف کیفیت ساخت به بازار فرستاده‌اند. بنابراین توجه داشته باشید که کالای واقعی را خریداری می‌کنید؛‌ زیرا کیفیت این اسکوتر یاماها قابل مقایسه با هیچ چیز دیگری نیست.

12. یاماها MT-09

یاماها MT-09

اکثر برندهای سازنده موتورسیکلت، امروزه نوعی از موتورهای اسپرت را با لقب موتور اسپرت برهنه به بازار عرضه می‌کنند. به این خاطر به این دسته از موتورها، برهنه می‌گویند که کمترین میزان فلاپ و قطعات پلاستیکی آیرودینامیک در بدنه‌ی آنها وجود دارد. این موتورها،‌ کیفیت سواری در بین موتورهای سوپراسپرت و کروزر را ارائه می‌دهند. آنها فقط برای سرعت ساخته نشده‌اند، اما آهسته و تنبل هم نیستند. این موتورها برای جاده‌های باز و پیست‌ها ساخته نشده‌اند، اما حداقل تا حدودی راحتی و سرعت دارند. چنین موتورهایی تا حدودی یک ادای احترام به موتورهای کلاسیک ژاپنی در دهه 70 محسوب می‌شوند؛ با یک استایل بی‌تکلف که به شما می‌گوید این موتورسیکلتی است که شما را به هر کجا که می‌خواهید می‌برد.

ورود یاماها به این دسته از موتورهای اسپرت با مدل MT-09 رقم خورد. ام تی 09 یک موتور شیک و نسبتا مقرون‌به‌صرفه است که در نسخه جدید با قیمت کمتر از 10 هزار دلار عرضه می‌شود. یاماها MT-09 دارای یک پیشرانه سه‌گانه خطی 900 سی‌سی با عملکرد روان و گشتاور بالا است که اگزوز فولادی ضد زنگ در زیر فریم پیچیده شده است.

رسانه Cycle World نمره‌های خوبی را به این موتور اسپرت یاماها داده است و از نکات برجسته آن به وزن کم نزدیک به 190 کیلوگرمی و مدیریت ارتقا یافته‌ی پیشرانه در آخرین مدل اشاره می‌کند. برای هر کسی که به‌دنبال یک موتور یاماهای جدید است و اهمیتی نمی‌دهد که هر زمان به خیابان می‌آید،‌ قدرت زیادی را مدیریت کند یا وزن مرتبط با کروزرهای بزرگ را مدیریت کند، MT-09 یک انتخاب عالی است.

13. یاماها PW50 YZinger

یاماها PW50 YZinger

یاماها PW50 بزرگ‌ترین یا سریع‌ترین موتورسیکلتی نیست که یاماها تا به حال ساخته است. در واقع، چیزی که این موتوکراس کوچک 50 سی‌سی را عالی می‌کند، خاطرات بی‌شماری است که برای سوارکاران آن ساخته است؛ موتورسوارانی که اولین تجربه به‌یادماندنی آنها با YZinger آغاز شد.

یاماها پی دابلیو 50 به‌عنوان یک موتور خاکی سطح پایه تولید می‌شد که برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده بود و بسیاری از بچه‌های 6 یا 7 ساله در موتوکراس با یکی از این موتورها آشنا می‌شوند. PW50 یک موتور بسیار ابتدایی با پیشرانه دو زمانه، کیک استارت و مخازن جداگانه روغن و سوخت است که به‌طور خودکار مخلوط می‌شوند. به‌گفته We Went Fast، موتور PW50 با قدرت 9 اسب بخار در سال 1979 میلادی عرضه شد.

این موتور از همان پیشرانه‌ای استفاده می‌کند که برای اسکوترهای کوچک با محور محرکه ساخته شده است و چنین پیشرانه‌ای برای موتوکراس‌ها رایج نیست. این باعث می‌شود که PW50 به یک موتور عالی برای آموزش دادن و عادت دادن کودکان و نوجوانان به موتورسواری تبدیل شود.

پی دابلیو 50 یک محصول بسیار موفق برای یاماها بود و مدل فعلی عرضه شده بسیار شبیه به مدل اصلی است که در دهه 80 میلادی فروخته می‌شد؛ با رنگ‌های مشکی و زرد که سپس به قرمز و سفید و در نهایت به آبی و مشکی تغییر پیدا کرد. PW50 یاماها یک موتور ایده‌آل است؛ نه به‌خاطر فناوری پیشرفته‌اش یا سرعت و قدرت چشمگیرش، بلکه به‌خاطر علاقه‌مند کردن بچه‌ها به موتورسواری بود که باعث شد به یکی از بهترین موتورسیکلت های یاماها تبدیل شود. این موتور، سواری ایمن و عشق به موتورسواری در جاده را در کودکان و نوجوانان پرورش می‌دهد که این عشق و شوق برای یک عمر ماندگار می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*