خودرو نیسان GT-R Nismo مدل 2024

نیسان GT-R مدل 2024 معرفی شد؛ گودزیلای ژاپنی با 600 اسب بخار + ویدیو

نیسان GT-R مدل 2024 با یک سورپرایز هیجان انگیز از جنس نیسمو به نمایشگاه خودرو توکیو آمد تا نشان دهد که گودزیلای ژاپنی‌ها هنوز هم نفس آتشین خود را دارد!

نیسان GT-R R35 از آن خودروهایی است که حتی اگر تغییر هم نکرده باشد، باز هم هر سال مشتاق دیدن آن هستیم و حداقل مطمئن می‌شویم که گودزیلای ژاپنی‌ها، هنوز منقرض نشده است! اما این سوپر اسپرت وحشی، امسال چه چیزی برای ارائه دارد؟ در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم، مشخصات فنی و تغییرات مدل جدید نیسان GT-R را بررسی می‌کنیم و در ادامه به کابین و قیمت آن نگاهی می‌اندازیم و نهایتا به یک خبر فوق العاده دلخراش می‌رسیم.

نیسان GT-R مدل 2024 در نمایشگاه خودرو توکیو

خبر خوب این است که نیسان GT-R 2024 نه تنها نسبت به مدل‌های قبلی خود بهتر شده، بلکه برای اولین بار در طول تاریخ، چند قابلیت مهم را کسب کرده است. ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که روی عملکرد آیرودینامیکی آن تاثیر مثبت می‌گذارند و سیستم توزیع نیرو و گشتاور را حسابی جذاب‌تر می‌کنند. در ادامه به سراغ ویژگی‌های منحصر به فرد نیسان GT-R مدل 2024 می‌رویم اما قبل از هر چیزی، از شما دعوت می‌کنیم تا ویدیو رونمایی از این ماشین سوپر اسپرت را تماشا کنید.

مشخصات فنی و قیمت نیسان GT-R مدل 2024 جدید

ماشین Nissan جی تی آر جدید 2024

خودرو سوپر اسپرت نیسان GT-R 2024 در زیر کاپوت خود، باز هم همان پیشرانه R35 معروف با آرایش 6 سیلندر تویین توربو شارژ خورجینی را دارد که یک موتور 3.8 لیتری به حساب می‌آید اما نسبت به نسل‌های قبلی خود، کمی فرق کرده است. این پیشرانه که با کد VR38DETT شناخته می‌شود، به صورت کاملا دست ساز و تحت نظر تیم تیونینگ نیسمو (Nismo) مونتاژ و تقویت شده است. اگر به سراغ تریم‌های پریمیوم و T-Spec بروید، نیسان GT-R 2024 تقریبا 565 اسب بخار قدرت و 634 نیوتن متر گشتاور را تحویل می‌دهد که تقریبا همان اعدادی هستند که آن‌ها را قبلا در نیسان GT-R مدل 2022 دیده بودیم. اما زمانی که «تریم اختصاصی نیسمو ادیشن» (NISMO Edition) به میدان می‌آید، این اعداد به 600 اسب بخار قدرت و 660 نیوتن متر گشتاور جهش می‌کنند.

 

همچنین گیربکس اتوماتیک 6 سرعته دو کلاچه و سیستم انتقال قدرت ATTESA ET-S هم اینجا هستند تا تمام توان این پیشرانه‌ V6 را به هر چهار چرخ هدیه دهند. به علاوه باید اشاره کنیم که این سیستم به راننده اجازه می‌دهد تا گشتاور پیشرانه را طبق سلیقه خود، بین محورهای جلو و عقب توزیع کند.

ساختار آیرودینامیکی در طراحی نیسان GT-R 2024 هم به گونه‌ای اعمال شده تا خنک کردن اجزایی مثل دیسک‌ها و پیشرانه در بهترین حالت صورت بگیرد و در عین حال، چیزی از درگ کم نشوند. بد نیست بدانید که ضریب درگ نیسان GT-R مدل 2024 برابر 0.26Cd است.

نیسان GT-R مدل 2024 در تریم T-Spec میزبان دو رنگ جذاب با نام‌های «یشم هزاره» (Millenium Jade) و «بنفش نیمه شب» است که در گذشته، این رنگ‌ها را فقط در GT-R R35 V-Spec II Nur و GT-R R34 V-Spec دیده بودیم. همچنین تریم T-Spec به دیسک‌های ترمز سرامیک – کربنی با ابعاد 440 میلی متر مجهز شده است که این دیسک‌ها از نوع Nismo و با طراحی خنک شونده هستند. همچنین رینگ‌های 20 اینچی RAYS و سیستم داینامیک کنترل نیسمو هم در این تریم وجود دارد.

ماشین Nissan جی تی آر نیسمو جدید 2024

اما زمانی که به سراغ نیسان GT-R Nismo مدل 2024 می‌رویم، ناگهان گودزیلای اصلی نمایان می‌شود. این تریم علاوه بر بهبودهای پیشرانه و قدرت بیشتر، از لاستیک‌های پهن‌ و مسابقه‌ای با چسبندگی بیشتر هم بهره می‌برد که سیستم ترمز 6 پیستونه، مسئولیت رام کردن‌ آن‌ها را بر عهده خواهند داشت. نیسان GT-R نیسمو ادیشن مدل 2024 علاوه بر اسپویلر آیرودینامیکی خود که 10 درصد بزرگ‌تر از نسل‌های قبلی است، از قطعات فیبر کربن بیشتری هم بهره می‌برد. همچنین لیپ سپر و دیفیوزر عقب، بازطراحی شده‌اند تا بیشترین داون فورس یا همان «نیروی رو به پایین» را ایجاد کنند. به علاوه بد نیست اشاره کنیم که رنگ نیسان GT-R 2024 در تریم NISMO Edition فقط به گزینه «خاکستری» محدود شده است.

ماشین Nissan جی تی آر نیسمو جدید 2024

نیسان GT-R 2024 در محور جلویی خود، میزبان «دیفرانسیل لغزش محدود با عملکرد مکانیکی» است که چنین چیزی را تا به امروز، روی هیچ کدام از نسل‌های قبلی GTR ندیده بودیم! همچنین گفته می‌شود که سیستم اگزوز 4 کاناله‌ی اکتیو هم یک سورپرایز ویژه را به علاقه‌ مندان نیسان هدیه می‌دهد که احتمالا این موضوع به صدای متفاوت و جذاب‌تر آن‌ها مربوط می‌شود. در انتهای این بخش به قیمت نیسان GT-R مدل 2024 می‌رسیم که احتمالا با توجه به تریم انتخابی، بین 115 تا 215 هزار دلار خواهد بود.

کابین Nissan GTR 2024 و صندلی‌های ریسینگ و یک خبر دلخراش!

خودرو نیسان GT-R Nismo مدل 2024

شکر خدا در اتاق نیسان GT-R 2024 هنوز عقربه‌های آنالوگ را داریم و صندلی‌های فیبر کربن ریسینگِ «بلک ریکارو» با تریم مشکی و دوخت قرمز هم شما را احاطه خواهند کرد. البته این موارد فقط در نیسان GT-R Nismo Edition 2024 حضور دارند و تریم‌های پریمیوم و T-Spec قطعا میزبان صندلی‌های راحت‌تری خواهند بود. اما کم کم باید آماده شویم تا از هیولای سرزمین آفتاب هم خداحافظی کنیم. فروش نیسان GT-R در بسیاری از کشورها به پایان رسیده است و همین موضوع شاید باعث شود تا خدایی ناکرده، نیسان GT-R دوست داشتنی تبدیل به یک ماشین هیبریدی یا برقی شود! اتفاقی که روح و روان ماشین‌ بازها را نابود خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*