سوپر پیکاپ نیسان ناوارا R با پیشرانه GT-R

نیسان ناوارا R با پیشرانه GT-R، به یک پیکاپ 1000 اسب بخاری تبدیل می‌شود + ویدیو

نیسان ناوارا R با پیشرانه GT-R یک سوپر پیکاپ است که با هزار اسب بخار قدرت، خودروهای سوپر اسپرت اروپایی را مغلوب خود می‌کند. پس بدون معطبی به سراغ وانت Nissan Navara-R می‌رویم.

محصولات نیسان در کشور آمریکا، از محبوبیت به شدت بالایی برخوردار هستند. در این میان این محصولات، می‌توان گفت که پیکاپ‌های کامپکت یا همان وانت‌های جمع و جور این شرکت ژاپنی، جایگاه خاصی در قلب آمریکایی‌ها دارند. اما چه اتفاقی می‌افتد اگر یک نیسان ناوارا پیکاپ را به پیشرانه‌ی نیسان GT-R مجهز کنیم؟ در ادامه به این سوال مهم پاسخ خواهیم داد اما در ابتدا، اجازه دهید تا با یک ویدیو جذاب از این پیکاپ قدرتمند، به استقبال ادامه‌ی ماجرا برویم.

معرفی نیسان ناوارا R با پیشرانه GT-R

سوپر پیکاپ نیسان ناوارا R با پیشرانه GT-R

این پیکاپ همانطور که از نامش پیداست، به یکی از قوی‌ترین پیشرانه‌های ژاپنی یعنی موتور نیسان GT-R افسانه‌ای مجهز شده است. اما این تمام ماجرا نیست؛ چرا که تیم تیونینگ نیسمو (Nismo) هم بخشی از مسئولیت طراحی آن را بر عهده گرفته است. این پیشرانه‌ی 6 سیلندر خورجینی تویین توربو شارژ، به لطف قطعات تیونینگ نیسمو، اکنون می‌تواند با ظرفیت 4 لیتری خود، چیزی بیش از هزار اسب بخار را به چرخ‌های عقب خود بفرستد.

قبل از شروع بررسی های فنی، بد نیست بدانید که این نیسان ناوارا R با پیشرانه GT-R، در حقیقت به استیو باگسی (Steve Baggsy)، راننده حرفه‌ای دریفت تیم SB Motorsport تعلق دارد که قصد دارد با خودرو خود، در یک رقابت دریفت نمایشی شرکت کند.

تغییرات و تیونینگ‌های مسابقه‌ای

سوپر پیکاپ نیسان ناوارا R با پیشرانه GT-R

در پیشرانه‌ی این پیکاپ، می‌توانید دو توربو شارژر بزرگ را پیدا کنید که اکنون به لطف واحد‌های کنترل “Syvecs”، تاخیر بسیار کمتری خواهند داشت و می‌توانند به محض تماس پای راننده با پدال گاز، وارد مدار شوند. همچنین توربو شارژهای استفاده شده در این پروژه، از شاهکارهای شرکت “Garrett” هستند. در ادامه به سیستم تعلیق می‌رسیم. بد نیست بدانید که نیسان ناوارا R با پیشرانه GT-R، قرار است در خیابان‌های آمریکا هم تردد کند پس تیم سازنده‌ی این پروژه در همین راستا، بخشی از سیستم تعلیق و شاسی نیسان GT-R را قرض گرفته‌اند تا از بابت تردد در خیابان‌ (از نظر قانونی)، هیچ مشکلی نداشته باشند.

سوپر پیکاپ نیسان ناوارا R با پیشرانه GT-R

این سیستم تعلیق از کمک‌ فنرهای KW بهره می‌برد که این کمک‌ فنرها، جزو پیشرفته‌ترین قطعات سیستم تعلیقِ خودروهای ریسینگ محسوب می‌شوند. همچنین سیستم تنظیم ارتفاع فعال هیدرولیکی HLS 4 هم اینجاست تا در هر قسمت از پیست، ارتفاع مناسب را در اختیار شاسی نیسان ناوارا R با پیشرانه GT-R قرار دهد. همچنین سیستم AWD هم برای این پیشرانه در نظر گرفته شده است که این سیستم به لطف کمک‌های تیم “Dodson Motorsport”، با گیربکس دوال کلاچ ریسینگ ترکیب شده است.

سوپر پیکاپ نیسان ناوارا R با پیشرانه GT-R

از بحث‌های فنی که بگذریم، به کیت بدنه می‌رسیم که بیشترین داون فورس یا همان نیروی رو به پایینِ ممکن را به وجود می‌آورند. در همین راستا، یک اسپویلر ریسینگ یک تکه به بالای درب قسمت بار اضافه شده است تا چرخ‌های عقبی را به زمین میخ کند. به هر حال اکثر پیکاپ‌های مسابقه‌ای، از ضعف هندلینگ در قسمت عقبی خودرو، رنج می‌برند. مورد بعدی به کاهش ضریب درگ مربوط می‌شود که به لطف هواکش‌های نصب شده بر روی گلگیرهای عقبی و لیپ بلند سپر جلو، اکنون این نیسان ناوارا در برابر جریان هوا، کمترین مقاومت را از خود نشان می‌دهد.

سوپر پیکاپ نیسان ناوارا R با پیشرانه GT-R

در ادامه به سیستم ترمز می‌رسیم که این سیستم، یکی از شاهکارهای تیم آلکون محسوب می‌شود و با مجموعه‌ای از ترمزها‌ی RC6 و RC4 آلکون، خیال راننده را از توقف سریع این هیولای ژاپنی راحت می‌کند. اما این تمام ماجرا نیست! دیسک و رینگ‌های نیسان ناوارا R با پیشرانه GT-R، مستقیما از سمت برند BBS تامین می‌شوند.

سوپر پیکاپ نیسان ناوارا R با پیشرانه GT-R

این رینگ‌های 20 اینچی نسبت به نسخه‌های خیابانی، از مقاومت بالاتری برخوردار هستند تا در برابر فشار ناشی از ضربات مسابقه‌ای، سر خم نکنند. همچنین کیت بدنه هم از سوی شرکت BBS تامین شده است.

سوپر پیکاپ نیسان ناوارا R با پیشرانه GT-R

از داخل کابین هم خبرهای خوبی به گوش می‌رسد. صندلی‌های این پیکاپ از صندلی‌های مسابقه‌ای اسپارکو (Sparco) هستند که به همراه فرمان ریسینگ نیسان GT-R، اتاق این جانور 1000 اسب بخاری را ترسناک‌تر از همیشه کرده‌‌اند. در پایان باید بگوییم که برای دیدن نیسان ناوارا R با پیشرانه GT-R، باید تا شروع رقابت‌های ریسینگِ فستیوال سرعت گودوود سال 2022 (2022 Goodwood Festival of Speed) صبر کنیم تا عملکرد این پیکاپ قدرتمند را در پیست ببینیم. نداند