تویوتا سوپرا MK5 و تویوتا Gazoo

درگ تماشایی تویوتا سوپرا MK5 و تویوتا Gazoo؛ وقتی آسفالت پیست کنده می‌شود

تویوتا گازو و سوپرا MK5، دو هیولای ژاپنی رو در روی یکدیگر قرار گرفته‌اند تا یکی از جذاب‌ترین رقابت‌های درگ 400 متر را به نمایش بگذارند.

برای طرفداران خودروهای ژاپنی، هیچ چیزی جذاب‌تر از یک تویوتا سوپرا هزار اسب بخاری تا دندان مسلح نیست. بعضی از آن‌ها معتقد هستند که هیچ خودرویی توانایی شکست سوپراها را در مسابقات درگ 400 متر ندارد. اما این جمله چقدر به واقعیت نزدیک است؟ این موضوع، شرکت تویوتا گازو ریسینگ (Toyota Gazoo Racing) را به شدت تحت تاثیر قرار داده است و آن‌ها خودرو خود را به جنگ آخرین نسل از تویوتا سوپرا فرستاده‌اند. شرکت تویوتا گازو ریسینگ، شاخه‌ای از شرکت تویوتا است که در بخش خودروهای مسابقه‌ای آن فعالیت می‌کند.

تویوتا سوپرا MK5 و تویوتا Gazoo

این رقابت قرار است تحت سری مسابقات NHRA برگزار شود. تویوتا از مهندسین خود خواسته است که خودروهای این شرکت را برای ورود به هر مسابقه‌ای آماده کنند. نسکار، فرمول یک، فرمول دریف، لمانز، داکار یا سری مسابقات GT4 هیچ فرقی برای تویوتا ندارد. رد پای تویوتا را می‌توانید در هر رقابتی ببینید. آن‌ها می‌خواهند بهترین خودروها را چه در مسیر مستقیم و چه در مسیرهای پیچ در پیچ داشته باشند.

تویوتا سوپرا MK5 و تویوتا Gazoo

تویوتا با دو خودروی سوپرا MK5 و خودروی سوپرا GR که بر اساس بدنه‌ی همین خودرو ساخته شده، به سری مسابقات NHRA وارد شده است. خودروی سوپرا GR را در سال قبل هم مشاهده کرده بودیم ولی تویوتا احتمالا بهبودهای بیشتری را برای امسال در نظر گرفته است. تویوتا سوپرا MK5 بدون شک یکی از بهترین‌ خودروهای سال‌های اخیر تویوتا بوده است اما قطعا حریف هیولای اختصاصی درگ این شرکت نخواهد شد. البته تویوتا قصد دارد تا یک رقابت درگ نمایشی را بین این دو خودرو را داشته باشد.

با مسابقات درگ NHRA 2022 آشنا شوید

تویوتا سوپرا MK5 و تویوتا Gazoo

تمام رانندگان امسال در دسته‌ی Top Fuel رقابت خواهند کرد. این دسته شامل بالاترین سطح مسابقات NHRA است. جایی که عجیب‌ترین و سریع‌ترین خودروهای جهان را در آن می‌توانید ببینید. سرعت بعضی از خودروهای این دسته تا 539 km/h هم می‌رسد و بهترین رکوردهای درگ 400 متر، به رانندگان دسته‌ی Top Fuel تعلق دارد. مسابقات این دوره در 22 رقابت و از اول اسفند امسال شروع خواهد شد. این مسابقات درحالی در شهر پومونا در ایالت کالیفرنیا آمریکا برگزار می‌شود که همه‌ی طرفداران، به تیم تویوتا گازو ریسینگ چشم دوخته اند. این تیم برنده‌ی رقابت‌های رالی داکار 2022 عربستان بوده و حسابی انتظار طرفرداران را بالا برده است.

تویوتا سوپرا MK5 و تویوتا Gazoo

تیم تویوتا علاوه بر دو هیولای خود در بخش درگ، با تویوتا GR86 نسخه‌ی درگ، در مسابقات فرمول دریفت هم حضور خواهد داشت. همچنین تویوتا برنامه‌ی ویژه‌ای برای سری مسابقات GT4 دارد و در حال آماده سازی خودروهای خود برای این مسابقات است. تویوتا حضور بسیار پر رنگی در بازار آمریکا دارد و می‌خواهد از این مسابقات، حداکثر بهره را ببرد. تمامی خودروهای تویوتا که در این مسابقات حضور دارند، بر اساس خودروهای تجاری این شرکت ساخته شده‌اند. 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*