بهترین بازی های سال 2021

بهترین بازی های سال 2021؛ از نگهبانان کهکشان تا رزیدنت اویل 8

سال 2021 برای بازی‌دوستان به شکل فوق‌العاده‌ای سپری شد؛ در این مقاله به معرفی بهترین بازی های سال 2021 پرداخته‌ایم که باید تجربه کنید.

اگر گیمر هستید و می‌خواهید با بهترین بازی های سال 2021 آشنا شوید، در ادامه می‌توانید این عناوین هیجان‌انگیز و جذاب را بشناسید.

در سالی که مردم جهان همچنان با شیوع کرونا ویروس دست‌وپنجه نرم می‌کردند، صنعت بازی مسئولیت بزرگی برعهده داشت و باید اسباب سرگرمی افراد محبوس در خانه را فراهم می‌کرد. اگرچه بعضی از آثار موردانتظار با تاخیر روبرو شدند اما بازی‌های قابل‌توجهی هم وارد بازار شدند.

بهترین بازی های سال 2021 که باید تجربه کنید

در سالی که گذشت، شاهد انتشار بازی‌های مستقل درخشان و حتی بازسازی‌های درجه یکی همچون «مس افکت: لجندری ادیشن» بودیم. اکثر بازی‌های «تریپل اِی» هم موفق ظاهر شدند و در ژانرهای مختلف، عناوین خوش‌ساختی در دسترس قرار گرفت.

مسلما امکان‌پذیر نبود که همه‌ی بازی‌های باکیفیت سال را در این فهرست بیاوریم اما 15 عنوان را انتخاب کرده‌ایم که می‌توانیم با قاطعیت بگوییم بهترین بازی های سال 2021 هستند. ناگفته نماند که این فهرست، رتبه‌بندی مشخصی ندارد.

بازی Eastward

بهترین بازی های سال 2021

  • استودیوی سازنده: پیکس‌پیل
  • پلتفرم‌ها: رایانه‌های شخصی، نینتندو سوییچ

«ایست‌وارد» در ظاهر، یک شبیه‌ساز کشاورزی همانند «استاردو ولی» است اما در باطن، تفاوت‌های ملموسی با آن بازی محبوب دارد و نباید به راحتی از کنار آن عبور کنید. این بازی که توسط استودیوی گمنام چینی، پیکس‌پیل ساخته شده است، داستان ماجراجویی یک پدر و دختر را روایت می‌کند که در یک جامعه‌ی کوچک زیرزمینی زندگی می‌کنند. آن‌ها به اجبار، از خانه‌ی خود خارج می‌شوند و برای اولین بار به دنیای بیرون قدم می‌گذارند.

شما در نقش «جان» و «سم» بازی می‌کنید که در حین این سفر ماجراجویانه، باید با هیولاهای سرسخت مبارزه کنند و بتوانند امید را به زندگی خود بازگردانند. بازی Eastward مکانیک‌های متنوعی دارد و آزادی خوبی در بخش مبارزات به شما می‌دهد. این بازی مشخصا با الهام از مجموعه‌ی «زلدا» ساخته شده اما مسیر خودش را می‌رود و برخلاف سبک گرافیکی سنتی‌اش، بازی مدرن و غیرمنتظره‌ای است.

بازی Far Cry 6

بهترین بازی های سال 2021

  • استودیوی سازنده: یوبی‌سافت تورنتو
  • پلتفرم‌ها: رایانه‌های شخصی، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس

اگر صادق باشیم، «فای کرای 6» همان همیشگی است و از فرمول‌های جواب‌پس‌داده‌ی نسخه‌های پیشین استفاده می‌کند؛ با وجود این، یکی از بهترین‌های این مجموعه است زیرا مکانیک‌های گیم‌پلی به تکامل رسیده‌اند و بالاتر کیفیت و بازدهی ممکن را دارند. بازیکنان، بیشتر از قبل آزاد هستند و برای انجام ماموریت‌ها می‌توانند استراتژی‌های مختلفی را به کار بگیرند.

این نسخه شما را به جزیره‌ای به نام «یارا» می‌برد که که دیکتاتور ظالمی بر آن حکمرانی می‌کند. «آنتون کاستیلو» با کسی شوخی ندارد، هدف اصلی او این است که سرزمین مادری‌اش را یک بار دیگر به اوج برساند و برای رسیدن به این مقصود، حاضر است هر مخالفی که جلوی راه او سبز شود را با خشونت سرکوب کند. کاستیلو در این مسیر تنها نیست و پسر نوجوانش، «دیگو» نیز با پدر همکاری می‌کند.

نتیجه‌ی تصمیمات این دیکتاتور، یک انقلاب است و مردم جزیره برای مبارزه با او برمی‌خیزند و حتی حاضرند جان خود را از دست دهند تا جلوی او را بگیرند. شما نقش «دنی روخاس» را برعهده دارید، مبارزی که به نیروهای مردمی کمک می‌کند تا سرنگونی این دیکتاتور را رقم بزنند. فار کرای 6 انقلابی نیست اما در کنار قسمت سوم، بهترین تجربه‌ای است که می‌توانید از این مجموعه‌ داشته باشید.

بازی Age of Empires 4

بهترین بازی های سال 2021

  • استودیوی سازنده: رلیک اینترتیمنت
  • پلتفرم‌ها: رایانه‌های شخصی

بازی‌دوستان قدیمی به خوبی با این مجموعه آشنایی دارند. «عصر فرمانروایان» یکی از محبوب‌ترین سری بازی‌های استراتژیک تاریخ است که با قسمت چهارم هم در کانون توجه قرار گرفت. شما این بار هم در قلب مبارزات حماسی تاریخی قرار می‌گیرید و برای گسترش پادشاهی خود، باید راه‌های نوآورانه‌ای را به‌کار بگیرید.

بازیکنان میان هشت تمدن مختلف از انگلستان تا چین، حق انتخاب دارند و می‌توانند شهرهای بزرگی بسازند، همراه با سربازان به جنگ‌های زمینی و دریایی بروند و منابع اساسی خود را مدیریت کنند. بازی دارای یک بخش داستانی هم هست که شامل 35 ماموریت می‌شود و یک بازه‌ی زمانی 500 ساله، از قرون وسطی تا دوران رنسانس را پوشش می‌دهد.

علاوه بر این‌ها، این فرصت را دارید تا در نقش شخصیت‌های بزرگ تاریخی ظاهر شوید، برای مثال همراه با قهرمان ملی فرانسه، «ژان دارک»، برای فتح انگلستان قدم بردارید یا در نقش «چنگیز خان»، رهبری سربازان مغول را برعهده بگیرد. انتخاب با شماست و تصمیماتی که اتخاذ می‌کنید، در تاریخ تاثیرگذار خواهند بود. البته موفقیت در این بازی چندان آسان نیست و باید از تاکتیک‌های مختلفی برای شکست دادن دشمنان استفاده کنید؛ ایجاد تعادل میان ابعاد اقتصادی و نظامی بازی، برگ برنده‌ی شما خواهد بود.

بازی عصر فرمانروایان برای مشترکان سرویس ایکس باکس گیم پس (Game Pass) رایگان است.

بازی Forza Horizon 5

بهترین بازی های سال 2021

  • استودیوی سازنده: پلی‌گراند گیمز
  • پلتفرم‌ها: رایانه‌های شخصی، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس، سری اس

انتظار داشتیم که قسمت پنجم «فورتزا هورایزن» راضی‌کننده باشد اما کمتر کسی انتظار داشت با یکی از بهترین بازی‌های اتومبیل‌رانی تاریخ و یکی از شاخص‌ترین نسخه‌های مجموعه روبرو شود.

مشابه نسخه‌های پیشین، این بازی هم به‌صورت جهان‌باز طراحی شده است و شما در جنگل‌ها، بیابان‌ها و بخش‌های مختلف کشور مکزیک به رقابت می‌پردازید. بازی از نظر گرافیکی، خارق‌العاده جلوه می‌کند و گاهی باورکردنی نیست. فورتزا هورایزن 5 یک بخش داستانی هم دارد که شامل صدها چالش اصلی و فرعی می‌شود اما نقطه‌ی عطف آن را باید بخش آنلاین بدانیم که آنجا با دیگر بازیکنان رقابت می‌کنید.

نقشه‌ی فورتزا هورایزن 5 حدود پنجاه درصد بزرگ‌تر از قسمت چهارم است و از نظر تنوع، در رأس کل مجموعه قرار می‌گیرد. بازیکنان همچنین می‌توانند به صورت آزادانه در نقشه به گشت‌وگذار بپردازند. بازی از یک سیستم آب‌وهوایی جدید بهره می‌برد و شامل هر چهار فصل سال می‌شود تا هرگز حس تکراری بودن به مخاطب ندهد. این بازی هم برای مشترکان گیم پس رایگان است.

بازی Metroid Dread

بهترین بازی های سال 2021

  • استودیوی سازنده: مرکوری‌ استیم
  • پلتفرم‌ها: نینتندو سوییچ

«متروید وحشت» برای موفقیت باید از دو مانع چالش‌برانگیز عبور می‌کرد: یک، به میراث این مجموعه احترام بگذارد و خط داستانی این سری بازی که با نسخه‌ی اصلی در سال 1986 آغاز شد را به پایان ببرد. دو، ثابت کند متروید هنوز هم حرفی برای گفتن دارد و می‌تواند در حدواندازه‌ی عناوین سایداسکرولر شاخص چند سال اخیر باشد. این بازی، هر دو مانع را به راحتی کنار زد.

این بازی جذاب، همان‌قدر که یادآور عناوین کلاسیک است، مدرن به حساب می‌آید و اگرچه ساختاری خطی دارد اما هرگز ملال‌آور نمی‌شود. متروید وحشت همان چیزی بود که این مجموعه برای احیاء به آن نیاز داشت و تنها نکته‌ی منفی‌اش این است که روی همه‌ی پلتفرم‌ها در دسترس قرار ندارد.

بازی Returnal

بهترین بازی های سال 2021

  • استودیوی سازنده: هاوس‌مارک
  • پلتفرم‌ها: انحصاری پلی استیشن 5

«ریترنال» از آن بازی‌های غافل‌گیرکننده‌ای است که باید تجربه‌اش کنید تا باورش کنید. این بازیِ به‌شدت سخت، در میان شوترهای سال 2021، جایگاه ویژه‌ای هم دارد. «سِلین» فضانوردی است که سفینه‌اش دچار مشکل می‌شود و روی یک سیاره‌ی مرموز به نام «اتروپُس» سقوط می‌کند؛ سیاره‌ای که در ادامه مشخص می‌شود محل زندگی هیولاهایی خونخوار است.

مسیر سخت سِلین برای فرار از این سیاره، خیلی زود وارد بُعد تازه‌ای می‌شود. این فضانورد نگون‌بخت متوجه می‌شود که در یک «حلقه زمانی» (Time Loop) گرفتار شده و مرگ برای او به معنای بازگشت به نقطه‌ی اول و لحظه‌ی سقوط سفینه روی سیاره است. او حالا باید چاره‌ای بیندیشد و چرخه را بشکند.

بازی Life is Strange: True Colors

بهترین بازی های سال 2021

  • استودیوی سازنده: دِک ناین
  • پلتفرم‌ها: رایانه‌های شخصی، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس، نینتندو سوییچ

فصل دوم «لایف ایز استرنج» با اینکه بازی قابل‌‌قبولی محسوب می‌شد اما آن‌چیزی نبود که طرفداران می‌خواستند اما فصل سوم، همه‌ی خواسته‌های شما از این مجموعه را برآورده می‌کند. این نسخه اگرچه از ساختار اپیزودیک آشنای فصول پیشین بهره می‌برد اما تمامی قسمت‌های آن همزمان عرضه شدند تا تاثیرگذاری داستان هم بیشتر شود (فاصله‌ی زیاد میان انتشار اپیزودهای فصل دوم باعث شد تا طرفداران تجربه‌ی ایده‌آلی از آن نداشته باشند).

داستان این نسخه پیرامون یک شخصیت کاملا جدید اتفاق می‌افتد. «الکس چِن» دخترک جوانی است که متوجه می‌شود برادرش در یک تصادف مرموز، کشته شده است. الکس که از یک قدرت فراطبیعی بهره می‌برد و می‌تواند احساساتِ انسان‌های دیگر را حس و تجربه کند، در ادامه مصمم می‌شود تا راز مرگ برادرش را کشف کند.

«رنگ های حقیقی» توسط استودیوی دک ناین ساخته شده که نسخه‌ی پیش درآمد قسمت اول، «قبل از طوفان» (Before The Storm) را در کارنامه دارد. فصل سوم به طول کلی، یادآور خاطرات خوش فصل اول است و انجام آن را به همه‌ی طرفداران عناوین داستان‌محور توصیه می‌کنیم.

بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy

بهترین بازی های سال 2021

  • استودیوی سازنده: ایدوس مونترال
  • پلتفرم‌ها: رایانه‌های شخصی، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس، نینتندو سوییچ

در این بازی اکشن ماجراجویی سوم شخص، نقش «استارلرد» را برعهده دارید و دیگر اعضای تیم محافظان نیز در کنار شما حضور دارند اما نمی‌توانید کنترل آن‌ها را مستقیما در دست بگیرید. داستان بازی که ربطی با نسخه‌های سینمایی ندارد، چندین سال پس از به پایان رسیدن یک جنگ بزرگ بین-کهکشانی رخ می‌دهد، جایی که کمتر از یک سال از تشکیل این گروه می‌گذرد و آن‌ها شناخت دقیقی از یکدیگر ندارند.

خاطرات تلخ خود از بازی ناموفق «انتقام‌جویان» را فراموش کنید، «نگهبانان کهکشان» یک اثر داستان‌گوی منحصربه‌فرد به حساب می‌آید که از نظر طراحی محیطی و دیالوگ‌ها یکی از بهترین‌های سال است. این بازی هم پس از معرفی اولیه، با انتقاداتی در زمینه‌ی گرافیک روبرو شد اما چنین مشکلاتی در نسخه‌ی نهایی وجود ندارد.

شما همچنین قدرت تصمیم‌گیری بالایی دارید و انتخاب‌های شما در روند داستان تاثیر می‌گذارد. این بازی شاید با نسخه‌های سینمایی متفاوت باشد اما به همان اندازه خوب است و گاهی حتی از آن‌ها پیشی می‌گیرد.

بازی It Takes Two

بهترین بازی های سال 2021

  • استودیوی سازنده: هیزلایت
  • پلتفرم‌ها: رایانه‌های شخصی، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس

بازی‌های دونفره‌ی زیادی در بازار وجود دارد اما «دو نفر لازم است» یک استثناء است، زیرا می‌توانید آن را همراه با همسر یا کسی که عاشقش هستید انجام دهید.

این بازی اکشن ماجراجویی که تلفیقی از ژانرهای مختلف ارائه می‌دهد، داستان زوجی به نام‌های «کودی» و «مِی» را روایت می‌کند که در آستانه‌ی جدایی، به‌واسطه‌ی جادو، تبدیل به عروسک می‌شوند و حالا باید برای بازگشت به دنیای واقعی و رهایی از این جادو، تلاش کنند. آن‌ها در این مسیر، عشق را هم یک بار دیگر پیدا می‌کنند. به یاد داشته باشید که این بازی را تنها به‌صورت دونفره می‌توان انجام داد. این بازی برای مشترکان سرویس گیم پس، رایگان است.

بازی Resident Evil Village

بهترین بازی های سال 2021

  • استودیوی سازنده: کپکام
  • پلتفرم‌ها: رایانه‌های شخصی، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس

«رزیدنت اویل 8» همانند نسخه‌ی هفتم از زاویه دوربین اول شخص استفاده می‌کند و لزومی ندارد از طرفداران مجموعه باشید تا از آن لذت ببرید اما باید با ژانر ترسناک رابطه‌ی خوبی داشته باشید زیرا این نسخه هم لحظات شوکه‌کننده‌ای دارد.

«ویلج» داستان قسمت هفتم را ادامه می‌دهد؛ این‌بار «ایتان وینترز» به یک روستای برفی قدم می‌گذارد تا دختر گمشده‌اش را پیدا کند. برگ برنده‌ی بازی را باید نزدیک بودن آن به قسمت چهارم بدانیم که معمولا بهترین نسخه‌ی مجموعه در نظر گرفته می‌شود. این بازی شاید به اندازه‌ی رزیدنت اویل 7 نوآورانه نباشد اما همان‌طور که سازندگان وعده داده بودند، یکی از ترسناک‌ترین‌های این سری محبوب است.

بازی Halo Infinite

بهترین بازی های سال 2021

  • استودیوی سازنده: 343 اینداستریز
  • پلتفرم‌ها: رایانه‌های شخصی، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس، سری اس

«هیلو اینفینیت» فصل تازه‌ای برای این مجموعه است که نوید آینده‌ی روشنی را می‌دهد. پس از سال‌ها، استودیوی «343 اینداستریز» از زیر سایه‌ی استودیوی «بانجی» بیرون آمد و همان چیزی را ساخت که این سری بازی برای احیا به آن نیاز داشت. اینفینیت شاید کامل‌ترین نسخه نباشد اما با نوآوری‌های تازه، یک گیم‌پلی هیجان‌انگیز، داستانی حماسی و بخش آنلاین درجه یک، ضعف‌هایش را پوشش می‌دهد.

بازی‌های این مجموعه از نظر داستانی به یکدیگر مرتبط هستند و هیلو اینفینیت هم اگرچه با دو قسمت پیشین در ارتباط است اما در مجموع، رویدادها را از ابتدا آغاز می‌کند. داستان با مبارزه‌ای میان مستر چیف و رهبر گروه «بَنیشد»، «اِتریاکس» آغاز می‌شود که با شکست خوردن چیف، رها شدن او در فضا و درهم شکستن «ارتش کره‌ی زمین» همراه است. شش ماه بعد، یکی از معدود سربازان باقی‌مانده، چیف را پیدا می‌کند و او را به زندگی بازمی‌گرداند. چیف تصمیم می‌گیرد تا شرایط را به حالت عادی بازگرداند، جلوی بَنیشد را بگیرد و کورتانای گمشده را پیدا کند.

جایی که بازی می‌درخشد، گیم‌پلی است. این مجموعه همواره گیم‌پلی باکیفیتی داشته اما در اینفینیت به سطح تازه‌ای از انعطاف‌پذیری رسیده است. شما می‌توانید به شکلی روان در محیط حرکت کنید و دشمنان را به شکل‌های مختلفی از پای درآورید. همانند دیگر عناوین شرکت مایکروسافت، این بازی هم برای مشترکان سرویس گیم پس کاملا رایگان است.

بازی Hitman 3

بهترین بازی های سال 2021

  • استودیوی سازنده: آی‌او اینتراکتیو
  • پلتفرم‌ها: رایانه‌های شخصی، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس

مجموعه‌ی «هیتمن» همواره تفاوت‌های ویژه‌ای با دیگر عناوین شوتر سوم شخص بازار داشته و طرفداران خاص خودش را دارد. در سال 2016، استودیوی آی‌او اینتراکتیو، این مجموعه را با فرمتی اپیزودیک بازسازی کرد که ممکن بود جواب ندهد اما خوشبختانه مورد توجه قرار گرفت و در ادامه قسمت دوم هم در سال 2018 وارد بازار شد. قسمت سوم که پایان‌دهنده‌ی این سه‌گانه است، اواخر سال 2021 در دسترس قرار گرفت و با قاطعیت می‌توان گفت این مجموعه را به اوج رسانده است.

مراحل بازی بسیار گسترده هستند و در هر کدام از آن‌ها، ماموریت‌های داستانی، فرعی و چالش‌های مختلف زیادی وجود دارد. مراحل بازی از جزئیات و طراحی حیرت‌انگیزی بهره می‌برند و آن‌قدر به‌یادماندنی هستند که تا مدت‌ها از ذهن شما پاک نمی‌شوند. هیتمن 3 هیجان‌انگیز آغاز می‌شود و تا انتها نفس‌گیر باقی می‌ماند؛ اگر از طرفداران ژانر مخفی‌کاری هستید، این بازی را نباید از دست بدهید.

بازی Psychonauts 2

بهترین بازی های سال 2021

  • استودیوی سازنده: دابل فاین پروداکشنز
  • پلتفرم‌ها: رایانه‌های شخصی، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس

«سایکوناتس 2» در جریان نمایشگاه E3 2019 معرفی شد و طرفداران قدیمی را غافل‌گیر کرد. این بازی سرانجام در سال 2021 انتشار یافت و پس از 16 سال؛ طرفداران نسخه‌ی اول این فرصت را پیدا کردند تا یک بار دیگر به دنیای آن قدم بگذارند.

هر آنچه که از قسمت اول به یاد دارید، در این دنباله به شکل بهتری وجود دارد، از طراحی بصری محیط و شخصیت‌ها تا یک داستان پرکشش و ساختار ماموریت‌ها. سایکوناتس 2 تجربه‌ای است که به راحتی نمی‌توانید آن را فراموش کنید. بازی شما را به دنیاهای مختلفی می‌برد که هر کدام از آن‌ها دارای پازل‌های خلاقانه‌ای هستند. این بازی بامزه و نوستالژیک، مجددا ثابت می‌کند که چرا «تیم شیفر» را یکی از نابغه‌های صنعت بازی می‌دانیم.

بازی Ratchet & Clank: Rift Apart

بهترین بازی های سال 2021

  • استودیوی سازنده: اینسامنیاک گیمز
  • پلتفرم‌ها: انحصاری پلی استیشن 5

همانند سایکوناتس، مجموعه‌ی «رچت و کلنک» نیز تاریخچه‌ای طولانی در دنیای بازی‌ها دارد و اولین نسخه‌ی آن به سال 2002 بازمی‌گردد. نسخه‌ی اخیر که «شکاف جدا» نام دارد، چند ماه قبل به صورت انحصاری برای پلی استیشن 5 عرضه شد و مطابق معمول، استودیوی اینسامنیاک طرفداران را ناامید نکرد.

در این بازی شوتر پلتفرمینگ، همانند گذشته، نقش یک موجود فضایی به نام «رچت» را برعهده دارید. او با سفینه‌اش به سیارات مختلف سفر می‌کند تا یک امپراطور شیطانی‌ که از یک بُعد دیگر آمده را پیدا کند و با از بین بردن او، جهان را نجات دهد. چیزی که بازی را از نمونه‌های مشابه متمایز می‌کند، فارغ از گرافیک و خلاقیت‌های گیم‌پلی، سازگاری‌اش با دسته‌ی دوال‌سنس است که باعث شده تا بازیکنان بیشتر در فضای آن غرق شوند.

بازی Deathloop

بهترین بازی های سال 2021

  • استودیوی سازنده: آرکین
  • پلتفرم‌ها: رایانه‌های شخصی، پلی استیشن 5

«دث لوپ» در اکثر نظرسنجی‌های بهترین بازی سال، رتبه‌ی اول را بدست آورده و اگر نسبت به کیفیتش دچار تردید هستید، کافی است آن را برای مدتی کوتاه تجربه کنید. بازی از نظر ساختاری، به دیگر عناوین استودیوی آرکین شباهت دارد اما در آن نوآوری‌هایی هم به چشم می‌خورد.

داستان پیرامون دو آدم‌کش اتفاق می‌افتد که در یک «حلقه‌‌ی زمانی» زندانی شده‌اند و باید یک روز بخصوص را تکرار کنند. شما هدایت «کولت» را برعهده دارید و برای خروج موفق از این حلقه‌ی زمانی، قبل از پایان روز، باید هشت هدف مختلف را به قتل برسانید. آزادی‌هایی که در انجام ماموریت‌ها دارید و تنوع تجهیزات، از دلایلی هستند که ارزش تکرار دث لوپ را بالا برده‌اند.

کدام یک از عناوین فهرست بهترین بازی های سال 2021 را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سلام ببخشید من سردر گمم . بودجه من ۳۵ تا ۴۰ میلیونه. میخواستم ببینم کامپیوتر بخرم یا ps5