بهترین خودروهای 6 سیلندر

نگاهی به بهترین خودروهای 6 سیلندر ژاپنی تاریخ ؛ افسانه های صنعت خودرو

در لیست بهترین خودروهای 6 سیلندر ژاپنی تاریخ، نام‌هایی را مشاهده می‌کنیم که پس از گذشت سال‌ها همچنان افسانه‌ای باقی مانده‌اند!

خودروسازان ژاپنی بی‌شک جزو بهترین تولیدکنندگان موتور در دنیا به حساب می‌آیند و چه موتور 2 جی زی تویوتا، ویتک هوندا یا آر بی 26 نیسان باشد، شرکت‌های ژاپنی همیشه بهترین و کامل‌ترین نمونه از مهندسی خودرو را ارائه می‌دهند. به همین دلیل، برخی از بهترین خودروهای 6 سیلندر در تاریخ محصول این کشور بوده‌اند؛ از خودروهای قدیمی جی‌تی گرفته تا سوپرکارهای مدرن‌تر و سدان‌های اسپورت. در ادامه به 10 خودروی 6 سیلندر ژاپنی برتر خواهیم پرداخت.

بهترین خودروهای 6 سیلندر ژاپنی تاریخ

بهترین خودروهای 6 سیلندر

10. تویوتا سوپرا

تویوتا سوپرا یکی از خواستنی‌ترین و پرتقاضاترین خودروهای تاریخ بازار داخلی ژاپن به شمار می‌رود و حتی به‌تازگی مدل‌های جدیدی از آن به عرضه رسیده است.

تویوتا سوپرا

علت محبوبیت بسیار بالای سوپرا، موتور 3.0 لیتری و 6 سیلندر خطیِ 2 جی زی با توربوهای پی در پی است که کمک می‌کند قدرت خروجی به حدود 320 اسب بخار برسد. یکی از نکات جالب این موتور که در شناخته شدن آن تاثیرگذار بوده، این است که آنقدر خوش‌ساخت است که می‌توان با قطعات افترمارکت قدرت آن را تا مقدار زیادی تقویت کرد. از این رو، سوپرا مدل MK4 در عین حفظ قطعات اصلی خود، به یک خودروی افسانه‌ای برای تیونرها و یکی از بهترین خودروهای 6 سیلندر ژاپنی تاریخ تبدیل شده است.

بهترین خودروهای 6 سیلندر

9. نیسان اسکای‌لاین جی تی آر R34

موتورهای RB نیسان چندین دهه مورد استفاده قرار گرفته‌اند و می‌توان گفت که بهترین نسخه آن‌ها، نسخه به کار رفته در نیسان اسکای‌لاین جی تی آر R34 بوده است.

نیسان اسکای‌لاین جی تی آر R34

گودزیلای معروف نیسان، مجهز به موتور RB26DETT است که اغلب با عنوان RB26 به همراه TT به آن اشاره می‌شود که به معنای «توربوی دوقلو» (Twin Turbo) است. این موتور 2.6 لیتری 6 سیلندر خطی در سه نسل از جی تی آر به کار رفته است و علت محبوبیت شدید R34، جلو بودن آن از زمان خودش است و سیستم چهار چرخ متحرک آن (4WD) باعث می‌شود که حتی در رقابت با سوپرکارها سربلند بیرون بیاید.

بهترین خودروهای 6 سیلندر

8. نیسان فیرلیدی زد (350 زد)

معمولاً خودروهایی که کمی کوچک‌تر هستند، به موتورهای کوچک‌تر مجهز هستند ولی 350 زد از نیسان دارای یک موتور 3.5 لیتری وی 6 است.

نیسان فیرلیدی زد (350 زد)

شکل بدنه 350 زد بسیار شبیه به یک رودستر مرسوم یا کوپه اسپورت به نظر می‌رسد اما نیسان به‌خاطر موتور عظیمش، آن را به‌عنوان یک خودروی جی‌تی یا گرن توریسمو معرفی و تبلیغ کرده است. این خودرو محبوبیت خود را مدیون دست‌یافتنی بودنش است و اغلب انتخاب رانندگان جوانی است که قصد خریداری یک خودروی ژاپنی را دارند یا افرادی که به دنبال اولین خودروی دریفت خود هستند. کم‌مصرف بودن به همراه گزینه‌های شخصی‌سازی متعدد، 350 زد را همچنان یک خودروی نمادین باقی نگه داشته است.

بهترین خودروهای 6 سیلندر

7. هوندا ان اس ایکس

اینکه هوندا ان اس ایکس یک سوپرکار به حساب می‌آید یا خیر جای بحث دارد ولی در بین خودروهای ژاپنی، قطعاً یکی از نزدیک‌ترین‌ها به سوپرکار است.

هوندا ان اس ایکس

ان اس ایکس که در زمان خود با خودروهای فراری قابل مقایسه بود، بهترین گزینه موجود محسوب می‌شد از آنجا که خودروی فوق‌العاده سبکی است و شاسی تیون شده و سفت شده آن کمک کرده است که به خوبی این وزن بسیار پایین را کنترل کند. از لحاظ ظاهری نیز نمونه‌ای بی‌سابقه بین خودروهای ژاپنی در آن زمان بود و تنها طی چند سال اخیر خودروهای ژاپنی مشابه آن نظیر لکسوس ال اف ای و جی تی آر را شاهد بوده‌ایم.

خودروهای ان اس ایکس با توجه به سال عرضه (از اولین نسل)، از یکی از موتورهای ویتک (VTEC) هوندا، در قالب 3.0 لیتری وی 6 یا 3.2 لیتری وی 6، بهره می‌برند. ان اس ایکس و موتور آن به قدری خوش‌ساخت بودند که این خودرو با قدرت 276 یا 290 اسب بخاری خود می‌توانست با برخی از سوپرکارهای سریع زمان خود رقابت کند.

بهترین خودروهای 6 سیلندر

6. نیسان 300 زد ایکس

یکی از نسخه‌های اولیه نیسان زد، 300 زد ایکس بود که به برخی دلایل همچنان تا به امروز محبوب باقی مانده است.

نیسان 300 زد ایکس

اول از همه، 300 زد ایکس به هیچ‌یک از خودروهای ژاپنی دیگر شباهت ندارد و موتور 3.0 لیتری وی 6 آن با توربوی دوقلو، قدرت قابل قبولی را برای چنین خودروی نسبتاً ارزانی فراهم کرده است. 300 زد ایکس همچنین بین خودروهای مشابه خود، بسیار بزرگ و جادار است ولی با این حال، آن اعتباری که باید به این خودرو داده نمی‌شود و عمدتاً زیر سایه خودروهایی نظیر سوپرا، جی تی آر و مزدا آر ایکس-7 از زمان خودش قرار می‌گیرد.

بهترین خودروهای 6 سیلندر

5. لکسوس آی اس 350 اف اسپورت

درحالی که عمر خودروهای آی اس لکسوس به چند دهه می‌رسد، یکی گزینه‌های مدرن‌تر در این لیست از سوی این شرکت است.

لکسوس آی اس 350 اف اسپورت

طرح‌بندی موتور و انتقال قدرت در لکسوس آی اس 350 اف اسپورت، یا به صورت دیفرانسیل عقب (RWD) یا تمام چرخ متحرک (AWD) است و همچنین این خودرو از یک موتور وی 6 با قدرت 311 اسب بخاری برخوردار است. بدنه براق آی اس 350 اف اسپورت و فضای داخلی باکیفیت و راحت آن که از فناوری‌های مختلف جهت رقابت با سدان‌های مدرن بهره می‌برد، با یکدیگر به خوبی ترکیب شده‌اند. وزن چشمگیر، شاسی محکم و فرمان‌پذیری بسیار روان و حساس باعث می‌شود این خودرو را یکی از بهترین سدان‌های اسپورت در بازار و یکی از بهترین خودروهای 6 سیلندر ژاپنی تاریخ بدانیم. ضمناً قیمت حدود 39 هزار دلاری این خودرو ارزش تمام ویژگی‌هایی را که ارائه می‌دهد دارد.

بهترین خودروهای 6 سیلندر

4. تویوتا 2000 جی تی

در چهارمین مورد از بهترین خودروهای 6 سیلندر ژاپنی تاریخ، به دهه 60 میلادی و تویوتا 2000 جی تی برمی‌گردیم که یک موتور 2.0 لیتری 6 سیلندر خطی درون آن تعبیه شده است.

تویوتا 2000 جی تی

بدون هیچ جای تعجبی 2000 جی تی اغلب با جگوار ای تایپ مقایسه می‌شود و تشخیص چرایی آن اصلاً سخت نیست. جدا از موضوع الهام‌پذیری، این خودرو همچنان ظاهری جذاب دارد و یکی از نمادهای اتومبیل‌رانی ژاپن در نظر گرفته می‌شود. 2000 جی تی با فضای داخلی راحت و شیک خود، یک خودروی گرن توریسموی عالی است و رانندگی با آن بسیار روان است و به همین دلیل حتی تا به امروز ارزش خود را حفظ کرده است.

بهترین خودروهای 6 سیلندر

3. نیسان اسکای‌لاین جی تی آر (1970)

جی تی آر اصلی که به راحتی می‌توان آن را یکی از بزرگ‌ترین‌های دنیای خودرو برشمرد، خودرویی بود که دهه‌ها پیش آغازگر تولید بسیاری از خودروهای بعد از خودش شد.

نیسان اسکای‌لاین جی تی آر (1970)

اگرچه اسکای‌لاین جی تی آر (1970) اصولاً اولین اسکای‌لاین به حساب نمی‌آید، اولین اسکای‌لاین جی تی آر بود که با خاصیت مسابقه‌ای و در عین حال روزمره و کاربردی بودن، دنیا را متعجب کرد. نامحدود بودن امکانات تیونینگ اسکای‌لاین جی تی آر 1970 و ظاهر اسپورت و در عین حال دست کم گرفته شده آن، باعث شده است که این خودرو خصوصاً مدل‌های چهار در آن خواهان زیادی داشته باشند.

در این جی تی آر یک موتور 2.0 لیتری 6 سیلندر خطی با قدرت حدود 160 اسب بخار به کار گرفته شده که در زمان خود عالی محسوب می‌شد. موفقیت این جی تی آر که باعث تولید مدل‌های مختلف از این سری طی سال‌های بعد از عرضه‌اش شد، غیر قابل انکار است.

بهترین خودروهای 6 سیلندر

2. میتسوبیشی 3000 جی تی (جی تی او)

میتسوبیشی 3000 جیتی با بال عقب بزرگ خود، بدون شک بین خودروهای ژاپنی در دهه 90 میلادی یکی از زیباترین‌ها است اما در پس این ظاهر زیبا، باید به عملکرد این خودرو هم توجه داشت.

میتسوبیشی 3000 جی تی (جی تی او)

بهترین نسخه 3000 جی تی قطعاً 3000 جی تی وی‌آر-4 است که مانند سایر مدل‌ها مجهز به یک موتور وی 6 است ولی همچنین با توربوی دوقلو، قدرت آن تا 320 اسب بخار تقویت شده است. علاوه بر این، میتسوبیشی با توجه به ماهیت وی‌آر-4 آن را با گیربکس دنده‌ای با ۶ سرعت به عرضه رسانده است ولی سبک و سیاق طراحی این خودرو نشان می‌دهد که وی‌آر-4 یک خودروی میتسوبیشی عادی نیست.

بهترین خودروهای 6 سیلندر

1. نیسان جی تی آر

آخرین مورد از بهترین خودروهای 6 سیلندر ژاپنی تاریخ، نیسان جی تی آر با احتمالاً یکی از بهترین موتورهای وی 6 تاریخ است!

نسخه نیسمو جی تی آر دارای یک موتور وی 6 با قدرت شگفت‌انگیز 600 اسب بخاری است و فناوری پیشرفته به کار رفته در سیستم کنترل شروع آن، اجازه می‌دهد که این خودرو طی تنها 2.9 ثانیه 0 تا 60 مایل بر ساعت را پُر کند. هیچ شک و شبه‌ای نسبت به وضعیت کنونی جی تی آر مدرن به‌عنوان یک سوپرکار نیست و در مقایسه با رقبای بلندآوازه خود یا حداقل رقبای ایتالیایی خود، با فضای داخلی مدرن و پر از فناوری‌های مختلف و سطح مناسبی از کارآمد بودن، همچنان گزینه ارزشمندی است.

نظر شما کاربران گجت نیوز راجع به بهترین خودروهای 6 سیلندر ژاپنی تاریخ چیست؟