با ارزش ترین برند خودرو در جهان

سامورایی ژاپنی یکبار دیگر با ارزش ترین برند خودرو در جهان شد

لیست با ارزش ترین برندهای خودرویی منتشر شد و طبق آن شرکت ژاپنی تویوتا توانست برای دومین سال متوالی لقب با ارزش ترین برند خودرو در جهان را از آن خود کند.

در آخرین روزهای سال 2021 میلادی به سر می‌بریم و امسال نیز صنعت خودرو با روزهای خوب و بدی مواجه بود؛ خوب از آن لحاظ که میزان تقاضا به نسبت سال 2020 افزایش پیدا کرد، بد نیز به این جهت که این صنعت بزرگ با کمبود تراشه‌های نیمه‌هادی مواجه شد و خودروسازان یا تولید برخی محصولات را کاهش دادند با به طور کامل تولید برخی از محصولات جدید خود را به سال‌های بعد موکول کردند. با تمام این شرایط، برخی از خودروسازان توانستند سال خوبی را سپری کنند. در همین راستا قصد داریم شما را با ارزش ترین برندهای خودرویی در سال 2021 آشنا کنیم.

تویوتا با ارزش ترین برند خودرو در جهان

تویوتا در سال 2021 همانند سال قبل توانست بار دیگر لقب با ارزش ترین برند خودرو در جهان را با ارزش 54 میلیارد دلار از آن خود کند. در واقع تویوتا به واسطه افزایش استقبال از خودروهای هیبریدی و پلاگین هیبریدی توانست در بازارهای مهمی چون آمریکای شمالی آمار فروش بالایی را به ثبت برساند. طبق آمار این خودروساز ژاپنی در سه ماهه سوم سال 2021 در بازار آمریکای شمالی موفق به ثبت آمار فروش 566 هزار دستگاه شد و کل آمار فروش خود را از ابتدای سال 2021 در این بازار به 1 میلیون و 875 هزار و 884 دستگاه رساند.

گفتنی است عدم حضور پرقدرت تویوتا در بازار رو به رشد خودروهای الکتریکی قطعا یکی از مهم‌ترین چالش‌های این خودروساز ژاپنی محسوب می‌شود. در حال حاضر فولکس واگن و نیسان توانستند بیشترین سهم بازار خودروهای برقی را به خود اختصاص دهند.

مرسدس بنز در جایگاه دوم

جایگاه دوم لیست باارزش ترین برندهای خودرویی سال 2021 با ارزش 50.8 میلیارد دلار به مرسدس بنز تعلق دارد. مرسدس بنز طی سال 2021 خط تولید خود را ارتقا داده و در کنار معرفی نسل جدید خودروهایی چون S کلاس، C کلاس، SL کلاس و E کلاس از محصولات الکتریکی نظیر EQS، EQE و G کلاس برقی نیز پرده‌برداری کرد. با وجود این که از زبان طراحی جدید بنز انتقاد شده بود، اما جدیدترین نسل از محصولات این شرکت توانست مورد استقبال بسیاری از مشتریان قرار بگیرد.

مرسدس بنز اس کلاس در میان ثروتمندان چینی از محبوبیت خاصی بهره می‌برد و فروش جهانی این خودرو در سه ماهه سوم سال 2021 به 62 هزار و 306 دستگاه رسید که از افزایش 45 درصدی فروش آن حکایت دارد. ضمن این که فروش خودروهای هیبریدی و الکتریکی این شرکت نیز با ثبت رکورد جدید به 184 هزار و 369 دستگاه رسیده که در این بخش نیز شاهد رشد 142 درصدی هستیم. همچنین میباخ و AMG به عنوان دو زیرمجموعه مهم دیگر دایملر هم به ترتیب رشد 41.8 و 30.6 درصدی را تجربه کردند.

بی ام و در جایگاه سوم

بی ام و نیز با ارزش 41.6 میلیارد دلار در جایگاه سوم لیست با ارزش ترین برندهای خودرویی سال 2021 قرار گرفت. این خودروساز آلمانی همانند مرسدس بنز در بازار خودروهای الکتریکی حضور فعالی را داشته است. بی ام و در سال 2021 از دو مدل خودرو الکتریکی iX و i4 پرده برداشت که تاکنون آمار فروش مناسبی را به ثبت رساندند؛ به کمک این دو خودرو الکتریکی میزان فروش محصولات برقی بی ام و در سال 2021 نسبت به سال 2020 حدود 120 درصد افزایش پیدا کرد. گفتنی است گروه بی ام و طی 9 ماهه نخست سال 2021 میلادی در مجموع 1.9 میلیون دستگاه از محصولات بی ام و، مینی و رولزرویس را به دست مشتریان خود رسانده و طی این مدت توانسته 156 هزار دستگاه موتورسیکلت و اسکوتر را نیز به فروش برساند.

از سایر با ارزش ترین برندهای خودرویی سال 2021 نیز می‌توان به هوندا با ارزش 21.3 میلیون دلار، هیوندای با ارزش 15.1 میلیون دلار، آئودی با ارزش 13.4 میلیون دلار، فولکس واگن با ارزش 13.4 میلیون دلار، فورد با ارزش 12.8 میلیون دلار، پورشه با ارزش 11.7 میلیون دلار، نیسان با ارزش 11.1 میلیون دلار و لندروور با ارزش 5.08 میلیون دلار اشاره کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*