کنسول Playdate

عرضه کنسول Playdate با تاخیر روبرو شد

کنسول Playdate – پلی دیت که قرار بود در اوایل سال 2020 عرضه شود و تاخیر خورد، حالا قرار است در اواسط سال 2022 وارد بازار شود.

کنسول Playdate که توسط شرکت پنیک، سازنده‌ی بازی فایرواچ (Firewatch) ساخته شده است، در سال 2022 در دسترس قرار می‌گیرد.

سال 2021 برای طرفداران کنسول‌های دستی، فوق‌العاده بود و اتفاقات هیجان انگیز بیشتری هم در راه است. عرضه‌ی نسخه‌ی اولد کنسول نینتندو سوییچ، معرفی کنسول استیم دک (Steam Deck) و کنسول پلی‌دیت که طرفداران خودشان را خواهند داشت.

این کنسول کوچک زرد رنگ دارای یک صفحه نمایش سیاه و سفید است و برای کنترل بازی‌ها می‌توانید از دکمه‌های کلاسیک و یک آنالوگ چرخشی در کنار دستگاه استفاده کنید. تا اینجا چند بازی‌ساز مستقل سرشناس، برای ساخت بازی برای این کنسول قرارداد بسته‌اند و می‌توان انتظار داشت که پس از انتشار، خیلی زود در مرکز توجه قرار بگیرد.

این کنسول تقریبا دو سال قبل، با قیمت 149 دلار پیش‌فروش شد و حالا شرکت سازنده با انتشار یک ایمیل برای خریداران، به آن‌ها اطلاع داده است که برای دریافت این پلتفرم باید تا سال 2022 منتظر بمانند. ما هنوز نمی‌دانیم که استقبال از این کنسول چه قدر بوده است اما به گفته‌ی پنیک، موجودی آن‌ها در همان چند دقیقه‌ی ابتدایی به اتمام رسیده است!

کنسول Playdate

البته شرکت سازنده مشکل اصلی را باتری کنسول دانسته و به این نکته اشاره داشته که کمبود قطعات سخت‌افزاری ناشی از شیوع کرونا ویروس، یکی از عوامل به تعویق افتادن این پلتفرم است.

کنسول Playdate مجهز به یک صفحه نمایش 2.7 اینچی بوده و از وای فای، بلوتوث و پورت یواس‌بی Type-C بهره می‌برد. سیستم عامل کنسول نیز به صورت اختصاصی توسط پنیک ساخته شده و هنوز جزئیاتی از آن در دست نیست.

نکته‌ی جالب دیگر در رابطه با این کنسول، این است که بازی‌های آن به‌صورت فصلی و کاملا رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. هر فصل شامل 12 بازی می‌شود که به صورت انحصاری برای پلی‌دیت طراحی شده‌اند و می‌توانید آن‌ها را به صورت هفتگی دانلود کنید.

تاریخ دقیق عرضه‌ی کنسول مشخص نیست اما اگر اتفاق عجیبی رخ ندهد، کسانی که پلی‌ دیت را پیش خرید کرده‌اند، در اواسط سال 2022 به آن دست پیدا می‌کنند. برای ورود رسمی کنسول Playdate به بازار، احتمالا تا سال 2023 باید منتظر بمانیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*