نیسان GT-R Skyline

نیسان GT-R Skyline باز هم با پیشرانه‌ی قوی‌تر به آغوش ژاپنی‌بازها برمی‌گردد

پیشرانه‌ی RB26 شرکت نیسان، حدود 37 سال قبل برای نیسان GT-R Skyline معرفی شد. اما بازار تیونینگ و تیونرها، قصد ندارند از آن خداحافظی کنند. نسخه‌ی تیونینگ 2022 این موتور، قرار است همه را شگفت‌زده کند. در ادامه قصد معرفی و بررسی جدیدترین تغیرات افتر مارکت این پیشرانه را داریم. با ما همراه باشید.

پیشرانه‌ی RB26، با توقف خط تولید خودرو نیسان GT-R Skyline R34 در سال 2002، به کار خود پایان داد. اما این پیشرانه، همیشه عضوی از خانواده‌ی تیونینگ خودروهای ژاپنی، در سراسر دنیا بوده است و بازار خودروهای اسپرت و تیونرها، قصد ندارند از این گودزیلای ژاپنی خداحافظی کنند. تیونرها، هر ساله بهبودهای بیشتری را به موتور RB26 اضافه و آن را قوی‌تر از سال قبل می‌کنند.. همچنین تقاضای خرید این پیشرانه، تا به امروز هم به طرز معجزه آسایی ادامه داشته است. این ولع خریداران به خاطر قابلیت‌های تیونینگ بالا و عجیب RB26 به وجود آمده است.

شرکت HSK، شکوهی دوباره به نیسان GT-R Skyline می‌بخشد

نیسان GT-R Skyline

شرکت ژاپنی HSK در زمینه‌ی تولید و فروش قطعات افتر مارکت برای تیونینگ خودروها فعالیت می‌کند. این شرکت در نمایشگاه بین المللی خودرو توکیو، تمام عشق و علاقه‌ی خود را به خودرو نیسان GT-R Skyline نشان داد و قطعات اختصاصی تیونینگ پیشرانه‌ی RB26DETT را به نمایش گذاشت.

سیستم منیفولد دو جداره و کیت مکش RB26

نیسان GT-R Skyline

مهم‌ترین این قطعات، سیستم منیفولد دو جداره بود که به دوام بیشتر پیشرانه در دورهای بالا و همچنین کاهش آلایندگی‌های محیطی، کمک بسیاری می‌کند. این سیستم همراه با کیت مکش کامل HSK به نمایش درآمد. مدل‌های اولیه این قطعات تماما توسط پرینترهای سه بعدی ساخته شده‌اند اما نمونه‌های تجاری قرار است از جنس فیبر کربن تقویت شده با الیاف باشند. این کیت همچنین به تنظیم بهینه‌ی دمای هوای ورودی به داخل سیلندرها کمک می‌کند. این موضوع، سیستم جرقه زنی را در بهترین حالت خود قرار می‌دهد.

نیسان GT-R Skyline

سیستم منیفولد دوجداره از دو لایه‌ی خارجی و داخلی تشکیل شده است که به عایق بندی هرچه بهتر این سیستم کمک می‌کند. همچنین یک لایه‌ی اضافی هم برای عایق‌ بندی بهتر در نظر گرفته شده است. شرکت ژاپنی HSK عنوان کرده است که کیت مکش در کنار سیستم منیفولد دوجداره، به عنوان جدیدترین محصول تیونینگ این شرکت، در تابستان امسال به مشتریان عرضه خواهد شد.

نیسان GT-R Skyline

هرچند که این دو محصول می‌توانند در خودروهای دیگری هم مورد استفاده قرار بگیرند اما HSK برنامه‌ی ویژه‌ای برای پیشرانه‌ی افسانه‌ای RB26 دارد. قدرت واقعی این دو محصول زمانی خود را نشان می‌دهد که تیونرها، پیشنهادات HSK را دقیقا اجرا کنند. این پیشنهادات شامل بهبودهایی در موتور می‌شود که مستقیما روی توربوشارژ آن تاثیر می‌گذارد. این شرکت همچنین یک سیستم اینترکولر، یک سیستم سوخت رسانی اسپرت و یک سیستم سیم کشی انحصاری را برای این پیشرانه طراحی کرده بود. تمام این موارد در کنار محصولات جدید HSK، نیسان GT-R Skyline را به یک گودزیلای واقعی تبدیل می‌کند. تغییرات این پیشرانه تمامی ندارد و می‌توانید پمپ روغن آن را تقویت کنید یا حجم رادیاتور آن را افزایش دهید. تغییرات اسپرت دیگری مثل کیت کلاچ تقویت شده یا سیستم تعلیق اسپرت هم همیشه عضو جدا نشدنی نیسان اسکای لاین جی تی ار بوده است.

کیت جرقه زنی و سوخت رسانی

نیسان GT-R Skyline

شرکت HSK هدیه‌ی ویژه‌ای برای عاشقان بخش برقی خودروها دارد. این هدیه شامل سیستم جرقه زنی تیونینگ و کیت F-CON V PRO است که به صورت ویژه، روی سیستم سوخت رسانی خودرو تاثیر می‌گذارد. این کیت‌ها تماما با سیستم دریچه گاز برقی و سیستم تزریق مستقیم سوخت در خودروهای امروزی، هماهنگ است. چیزی که به شدت این دو محصول را خاص می‌کند، این است که بدون نیاز به یک ECU، می‌توانند به صورت مستقل عمل کنند.

قیمت فعلی پیشرانه‌ی RB26

نیسان GT-R Skyline

شرکت تیونینگ نیسمو (Nismo) که یکی از زیر مجموعه‌های نیسان است، در حال حاضر وظیفه‌ی تولید RB26 را بر عهده دارد. این پیشرانه‌ها در جعبه‌های محکم و با قیمت 53,400 دلار به خریداران فروخته می‌شود. نیسمو در سال 2019 تصمیم گرفت که بازار خود را داغ‌تر کند و فروش قطعات تیونینگ این پیشرانه را هم به مجموعه خود اضافه کرد.