فونیکس تیگو 8 پرو مکس

مقایسه فونیکس تیگو 8 پرو با فونیکس تیگو 8 پرو مکس ؛ تفاوت در چیست؟

فونیکس تیگو 8 پرو مکس به‌عنوان نسخه ارتقا پیدا کرده فونیکس تیگو 8 پرو به بازار عرضه شد؛ اما نسخه پرو و پرو مکس تیگو 8 چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

شرکت مدیران خودرو در دی ماه برای نخستین بار فونیکس تیگو 8 پرو مکس را به‌عنوان نسخه ارتقا پیدا کرده فونیکس تیگو 8 پرو به بازار ایران عرضه کرد. نسخه پرو مکس فونیکس تیگو 8 به‌عنوان اولین شاسی بلند دو دیفرانسیل مدیران خودرو علاوه بر طراحی ظاهری جذاب از مشخصات فنی و امکانات متعددی نیز برخوردار است؛ اما نسخه پرو و پرو مکس تیگو 8 چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

مقایسه فونیکس تیگو 8 پرو مکس با تیگو 8 پرو

بخش طراحی

طراحان برای تیگو 8 پرو مکس نسبت به نسخه پرو تغییرات زیادی را در نظر گرفتند. در نمای جلوی تیگو 8 پرو مکس یک جلوپنجره جدید به چشم می‌خورد که نسبت به قبل بزرگ‌تر شده و فضای بیشتری از این بخش را به خود اختصاص داده است. البته چراغ‌های اصلی کماکان دارای طراحی باریک و کشیده هستند که اتصال آنها با جلوپنجره، نمای جذابی را به‌وجود آورده است. برای سپر نیز تغییراتی در نظر گرفته شده و اکنون بزرگ‌تر و جذاب‌تر از قبل شده است.

به‌طور کلی از تغییرات اعمال شده در نمای جلوی نسخه پرو مکس نسبت به نسخه پرو می‌توان به اضافه شدن فریم خاکستری به جلوپنجره، تغییر طرحی چراغ مه‌شکن و تغییر طراحی دیفیوزر سپر جلو اشاره کرد.

در نمای کناری این دو شاسی بلند شاهد تغییرات خاصی نیستیم و همان ظاهر ساده به‌چشم می‌خورد. در این بخش همانند قبل گلگیرهای برجسته به‌همراه خطوط برجسته نمای کناری عضلانی‌تری را به‌وجود آورند. رینگ‌ها نیز همانند قبل از طراحی و ظاهر جذابی بهره می‌برند.

نمای عقب فونیکس تیگو 8 پرو مکس از همان طراحی زیبا و هماهنگ نسخه پرو سود می‌برد و طراحان فقط چند تغییر جزئی را برای این بخش در نظر گرفتند. چراغ‌ها مثل قبل دارای طراحی کشیده و باریک بوده و فقط اکنون گرافیک داخلی آنها ارتقا پیدا کرده و باعث زیباتر شدن این بخش شده است. استفاده از 4 خروجی اگزوز دایره‌ای در دو طرف نیز یکی دیگر از تغییرات این بخش محسوب می‌شود.

از تغییرات اعمال شده در نمای عقب نسخه پرومکس نسبت به نسخه پرو می‌توان به تغییر گرافیک چراغ‌ها به یخی، تغییر طراحی دیفیوزر سپر عقب و تغییر فرم اگزوزها، تغییر لوگوی فونیکس به نوشته فونیکس و اضافه شدن نوشته AWD در سمت راست و نوشته 390T در سمت چپ اشاره کرد.

طراحی داخلی

فونیکس تیگو 8 پرو مکس از لحاظ طراحی داخلی به‌خصوص در بخش کابین و داشبورد نسبت به نسخه پرو تغییراتی را تجربه نکرده است. در این بخش شاهد صفحه نمایش مالتی‌مدیا و صفحه آمپر دیجیتالی کیلومترشمار هستیم که از طراحی یکپارچه بهره می‌برند.

fownix tiggo 8 pro max

طراحان زیر نمایشگر مالتی‌مدیا دریچه‌های تهویه مطبوع را نصب کردند و پایین آنها نیز یک صفحه لمسی برای تنظیمات بخش‌های مختلف از جمله سیستم تهویه به‌چشم می‌خورد. طراحان با استفاده از تریم دو رنگ نیز توانستند نمای جذابی را در کابین این خودرو به‌وجود آورند. لیور دنده نیز به شکل برقی بوده که به واسطه این تغییر، کنسول میانی از فضای بیشتری برخوردار شده است.

ارگونومی کابین این خودرو بسیار قابل قبول بوده و طراحان از متریال باکیفیتی استفاده کردند که باعث شده این خودرو در ردیف خودروهای لوکس قرار بگیرد. فضای کابین فونیکس تیگو 8 پرو مکس با نسخه پرو یکسان بوده و سرنشینان ردیف اول دوم از فضای خوبی بهره می‌برند. گفتنی است این خودرو دارای سه ردیف صندلی بوده و می‌تواند 7 سرنشین را در خود جای دهد. البته ردیف سوم فقط برای کودکان یا افراد کوتاه‌قامت مناسب خواهد بود.

از تغیرات اعمال شده در کنسول وسط نسخه پرومکس نسبت به نسخه پرو می‌توان به تغییر فرم دکمه تنظیم حالات رانندگی از کلید لمسی به اهرم گردان و اضافه شدن حافظه به سیستم اتو استارت-استاپ اشاره کرد.

مشخصات فنی

تفاوت اصلی فونیکس تیگو 8 پرو مکس با نسخه پرو به بخش مشخصات فنی آن مربوط می‌شود. فونیکس تیگو 8 پرو مکس از یک موتور 4 سیلندر 2 لیتری توربوشارژ بهره می‌برد که به‌کمک سیستم پاشش سوخت مستقیم می‌تواند قدرتی برابر با 252 اسب بخار و گشتاور 390 نیوتن‌متر را به‌تولید برساند.

قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس 7 سرعته دو کلاچه‌ی تر به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود. این خودرو به سیستم چهار چرخ محرک و سیستم دو دیفرانسیل مجهز شده و همین موضوع آن را نسبت به سایر رقبای صفر کیلومتر در بازار ایران در سطح بالاتری قرار می‌دهد.

نخستین شاسی بلند فول‌سایز دو دیفرانسیل جدید بازار ایران می‌تواند ظرف مدت 7.2 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و به ازای هر 100 کیلومتر نیز به‌شکل ترکیبی حدود 7.8 لیتر سوخت مصرف کند.

در طرف مقابل نسخه پرو پریمیوم به یک موتور 1.6 لیتری مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 197 اسب بخار و گشتاور 290 نیوتن‌متر را به‌تولید برساند و قدرت تولید شده توسط گیربکس دوکلاچه‌ی تر به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

امکانات رفاهی و ایمنی

فونیکس تیگو 8 پرو مکس از همان امکانات رفاهی و ایمنی نسخه پرو بهره می‌برد و از این لحاظ میان آنها تفاوتی وجود ندارد. به‌طور کلی تیگو 8 پرو مکس و تیگو 8 پرو جزو خودروهای ایمن و پرآپشن بازار ایران به‌شمار می‌روند.

fownix tiggo 8 pro max

از امکانات این شاسی بلند پرچمدار و لوکس مدیران خودرو می‌توان به تریم چرمی دو رنگ با دوخت لوکس در نمای داخلی، سامانه کنترل حرکت در سربالایی، تنظیم حالت رانندگی، رادار نقطه کور، رادار خطی، سنسور نور و باران، سامانه پاکسازی هوا، اتوهلد، ترمز پارک برقی، سیستم صوتی سونی، سردکن و گرم‌کن صندلی‌های جلو، نوربالای خودکار، سامانه پیشگیری از تصادف، رانندگی خودران سطح ۲.۵، رانندگی خودکار در ترافیک و کروز کنترل هوشمند اشاره کرد.

این خودرو از امکانات بیشتری چون سیستم کنترل پایداری، 6 کیسه هوای 10 نقطه‌ای، سیستم تهویه دو کاناله اتوماتیک در جلو و ورودی تهویه مستقل در ردیف سوم، تنظیم برقی صندلی شاگرد از ردیف دوم، شارژر بی‌سیم، کول باکس، سیستم کنترل صوتی، سقف پانورامیک، دوربین 360 درجه، سنسور عقب، در صندوق عقب اتوماتیک، ورود بدون کلید و چراغ‌های جلوی تمام LED بهره می‌برد.

قیمت

شرکت مدیران خودرو به‌تازگی فونیکس تیگو 8 پرو مکس را در طرح فروش ویژه دی 1401 با قیمت 2 میلیارد و 130 میلیون تومان و با موعد تحویل 45 روز کاری به مشتریان عرضه کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه