سریع ترین خودروهای تویوتا

10 مورد از سریع ترین خودروهای تویوتا در طول تاریخ

در این مطلب به معرفی 10 مورد از سریع ترین خودروهای تویوتا در طول تاریخ می‌پردازیم که اصالت ژاپنی را با حداکثر توان خود به رخ می‌کشند.

اگرچه خودروسازی تویوتا عمده شهرت خود را مدیون خودروهایی بادوام بالا و مقرون‌ به‌صرفه است، اما این غول ژاپنی در زمینه ساخت محصولات سریع و پرتوان سوپراسپورت نیز مهارت خاصی دارد. تویونا امروزه به‌لطف ساخت طیف وسیعی از خودروهای کاربردی، بادوام و کم‌مصرف، با شایستگی عنوان بزرگ‌ترین خودروسازی جهان را بر دوش می‌کشد. بااین‌حال، علاوه بر تولید وسایل نقلیه‌ای که با تمرکز بر استفاده روزمره طراحی شده‌اند، این غول ژاپنی با مفهوم خودروهای سرکش و رده‌بالا نیز بیگانه نیست.

با نگاهی به تاریخ این برند درمی‌یابیم که خودروهای اسپورت تویوتا نظیر سوپرا و 2000GT به‌طرز شگفت‌انگیزی سریع و توانمند هستند. به این بهانه، در ادامه به معرفی 10 مورد از سریع ترین خودروهای تاریخ تویوتا می‌پرداریم.

معرفی سریع ترین خودروهای تویوتا

10. تویوتا 2000GT 

حداکثر سرعت: 217 کیلومتر بر ساعت

تویوتا 2000gt

تویوتا 2000GT یکی از ساخته‌های باارزش و نمادین این خودروساز است که در سال 1965 وارد بازار شد و راه را برای عرضه دیگر خودروهای اسپورت ژاپنی در سال‌های بعد هموار کرد. قلب تپنده 2000GT یک موتور 2.0 لیتری شش سیلندر بود که به‌طور مشترک در مدل کراون نیز استفاده می‌شد. این پیشرانه قادر به تولید 150 اسب بخار است.

تویوتا 2000GT به‌لطف توان خروجی مناسب می‌تواند به حداکثر سرعت 217 کیلومتر بر ساعت دست یابد. هم‌چنین نسخه مسابقه‌ای این خودرو نیز توسط کارول شلبی، از مهندسان به‌نام خودرو قادر به تولید توانی معادل 210 اسب بخار بود.

9. تویوتا کرولا 1.8T اسپورت

حداکثر سرعت: 225 کیلومتر بر ساعت

تویوتا کرولا 1.8 تی اسپورت

تویوتا، مدل کرولا 1.8T اسپورت را به‌منظور رقابت با فولکس واگن تولید کرد. این برند ژاپنی قصد داشت ثابت کند که می‌تواند خودرویی با کیفیت ساخت و عملکرد مشابه بسازد و بدین ترتیب هات‌هچ FWD خود را روانه بازار کرد. کرولا 1.8T اسپورت با پیشرانه 1.8 لیتری تنفس طبیعی خود، قادر به تولید 189 اسب بخار بود.

این هاچ‌بک اسپورت که حداکثر سرعت آن به 225 کیلومتر بر ساعت می‌رسید از سال 2002 تا 2006 بر روی خط تولید تویوتا قرار داشت و در سال 2004 نیز فیس‌لیفت شد. غول ژاپنی حتی نسخه‌ای ویژه از این مدل را تحت عنوان T Sport Compressor وارد بازار کرد که با یک سوپرشارژر و قدرت خروجی 212 اسب بخاری، قادر به رسیدن به سرعت 234 کیلومتر بر ساعت بود.

8. تویوتا GR یاریس 

حداکثر سرعت: 230 کیلومتر بر ساعت

سریع ترین خودروهای تویوتا

تویوتا GR یاریس به‌لطف بهره‌گیری از توان 257 اسب بخاری که توسط یک پیشرانه 1.6 لیتری سه سیلندر به‌دست آمده، می‌تواند به سقف سرعت 230 کیلومتر بر ساعت برسد. علاوه بر آن، وزن بسیار سبک و پیشرانه چهار چرخ محرک، این هاچ‌بک چالاک و اسپورت را به انتخابی ایده‌آل برای استفاده در شرایط مختلف آب‌وهوایی تبدیل می‌کند.

7. تویوتا MR2 توربو

حداکثر سرعت: 241 کیلومتر بر ساعت

سریع ترین خودروهای تویوتا

تویوتا MR2 توربو، غول قدرنادیده‌ای است که برای رقابت با خودروهای اسپرت آمریکایی و آلمانی ساخته شد. موتور 2.0 لیتری خطی 4 سیلندر این خودرو، با توان خروجی 200 اسب بخاری همراه شده که شتاب 0-100 را در مدت زمان 6.2 ثانیه و حداکثر سرعت 241 کیلومتر بر ساعت را به ارمغان می‌آورد. نمونه‌های سالم و دست دوم این خودرو در بازار کنونی نیز هم‌چنان خریداران خاص خود را داشته و از ارزش خرید بالایی برخوردار است.

6. تویوتا سلیکا GT4 – از سریع ترین خودروهای تاریخ تویوتا

حداکثر سرعت: 244 کیلومتر بر ساعت

سلیکا جی تی 4

تویوتا سلیکا بدون شک یکی از محبوب‌ترین خودروهای ساخته شده تویوتا تاکنون است که به‌عنوان جایگزین ارزان‌تر موستانگ به شهرت رسید. سلیکا GT-Four از یک موتور 2.0 لیتری توربوشارژ خطی چهار سیلندر با توان 200 اسب بخار نیرو می‌گیرد.

در این میان، سری WRX Rally 1995 با طراحی فوق‌العاده‌ای که دارد، از جایگاه خاصی در میان علاقه‌مندان به سلیکا GT4 برخوردار است. این خودرو با حداکثر سرعت 244 کیلومتر بر ساعت، به‌عنوان یکی از سریع ترین خودروهای تویوتا در تاریخ ثبت شده است.

5. تویوتا سوپرا MK IV Twin-Turbo

حداکثر سرعت: 249 کیلومتر بر ساعت

سریع ترین خودروهای تویوتا

تویوتا سوپرا، اسطوره‌ای مطلق در صنعت خودروسازی است و به اعتقاد بسیاری، نسل چهارم آن بهترین نسخه محسوب تولیدی می‌شود. تویوتا برای جلوگیری از پرداخت مالیات‌های سنگین بر روی خودروهایی با حجم موتور بالاتر، از سیستم توربوی دوقلوی خود بر روی پیشرانه شش خطی 2JZ GTE استفاده کرد و با نصب آن بر روی سوپرا، یکی از برترین خودروهای اسپورت تاریخ را روانه بازار کرد.

پیشرانه سوپرا MK IV بدون تغییرات در قطعات داخلی، قادر به تولید توان 800 اسب بخاری است. در حالت عادی نیز، حداکثر سرعت این خودرو به 249 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

4. سوپرا GR – از سریع ترین خودروهای تویوتا

حداکثر سرعت: 276 کیلومتر بر ساعت

سوپرا جی آر

اگرچه پیشرانه 2JZ-GTE و خودروی سوپرا MK IV، نمادی ماندگار برای محصولات سوپراسپورت هستند، اما تویوتا در سال 2002 تولید این سری را متوقف کرد. بااین‌حال، پس از گذشت 17 سال، این شرکت سرانجام در سال 2019 تصمیم گرفت تا سوپرا را با این‌بار با پیشرانه‌های بی‌ام‌و به خط تولید بازگرداند.

اگرچه بسیاری از طرفداران متعصب این خودروساز ژاپنی، از پیشرانه‌های جدید چهار سیلندر 2.0 لیتری و شش سیلندر 3.0 لیتری ساخت BMW در سری جدید سوپرا شکایت دارند، اما با رسیدن به حداکثر سرعت 276 کیلومتر بر ساعت، بسیاری از این گلایه‌ها به‌دست فراموشی سپرده می‌شوند!

3. لکسوس RC-F

حداکثر سرعت: 276 کیلومتر بر ساعت

لکسوس آر سی اف

لکسوس به‌عنوان برند لوکس خودروسازی تویوتا، برخی از سریع ترین خودروهای بازار را در کارنامه خود دارد. لکسوس RC-F مدل اسپرت و دو درب سری IS محسوب می‌شود که با قدرت فوق‌العاده‌ای همراه است. RC-F از یک موتور 5.0 لیتری V8 تنفس طبیعی بهره می‌برد که قادر به تولید 467 اسب بخار قدرت و گشتاور 391 نیوتون‌متری است که همراه با گیربکس 8 سرعته اتوماتیک ارائه می‌شود. لکسوس RC-F تنها در 4.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت 276 کیلومتر بر ساعت را به ارمغان می‌آورد.

2. لکسوس LFA

حداکثر سرعت: 325 کیلومتر بر ساعت

سریع ترین خودروهای تویوتا

اگر به‌دنبال ابرخودرویی از برند تویوتا باشیم، بدون شک این لقب برازنده لکسوس LFA است. این خودرو که از متریال فیبر کربن ساخته شده، با ویژگی‌ها و فناوری متمایزی همراه است. پیشرانه 4.8 لیتری V10 این سوپراسپورت قدرت فوق‌العاده 553 اسب بخار را با گشتاور 479 نیوتون‌متر به ارمغان می‌آورد. نسخه استاندارد LFA قادر است تنها در مدت 3.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. هم‌چنین حداکثر سرعت این خودرو 325 کیلومتر بر ساعت است.

1. GT-One – سریع ترین خودروی تویوتا

حداکثر سرعت: 379 کیلومتر بر ساعت

سریع ترین خودروهای تویوتا

در طول تاریخ تویوتا، این شرکت ژاپنی از خودروهای اسپورت فوق‌العاده‌ای رونمایی کرده است. یکی از نمونه‌های نمادین این شرکت، GT-One نام دارد که غول ژاپنی آن‌را در سال 1998 به‌طور اختصاصی برای شرکت در مسابقات 24 ساعته لمانز ساخت. از آنجاکه قوانین فرمول یک، شرکت‌ها را ملزم به ساخت خودرویی با کم‌ترین تفاوت نسبت به نمونه‌های جاده‌ای می‌کرد، تویوتا از محصولی منحصر به‌فرد و تاریخی رونمایی کرد.

تویوتا GT-One با پیشرانه فوق‌العاده 3.6 لیتری توئین توربو V8 همراه شده که توان خروجی 600 اسب بخاری را به ارمغان می‌آورد. شتاب 0-100 این سوپراسپورت جسور 3.2 ثانیه و حداکثر سرعت آن به 379 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*