بهترین اپلیکیشن های بارکد اسکنر - کد QR

۵ تا از بهترین اپلیکیشن های بارکد اسکنر (کد QR) برای اندروید

اگر به برنامه‌ای برای اسکن کدهای QR روی گوشی خود احتیاج دارید، اینجا ۵ تا از بهترین اپلیکیشن های بارکد اسکنر برای اندروید را معرفی می‌کنیم.

کد Quick Response یا پاسخ سریع که اکثر مردم آن را با نام کد QR می‌شناسند، طی سالیان اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. کووید ۱۹ باعث شد این کد بیشتر از گذشته شناخته شود. چرا که اشتراک‌گذاری اطلاعات از طریق این کد بسیار آسان‌تر و سریع‌تر بود. برای استفاده از آن‌ها نیازی به تایپ کردن با گوشی یا ارسال لینک نیست. تمام کاری که باید بکنید، این است که دوربین گوشی خود را روی کد QR بگیرید و در همان لحظه به اطلاعاتی که ارائه می‌کند، دسترسی پیدا کنید.

بیشتر بخوانید:

کد QR چيست و چگونه آن را بخوانيم يا بسازيم؟

به‌خاطر چنین ابزار کاربردی، کدهای QR در کل کسب‌و‌کارها به‌کار گرفته شده‌اند. بسیاری از فروشگاه‌ها از آن‌ها برای پرداخت بدون پول نقد استفاده می‌کنند و کوپن‌ها و تخفیف‌هایی را در اختیار مشتریان می‌گذارند. از آنجا که این کدها را می‌توان در هر کجا دید، مهم است که حتماً یک اپلیکیشن بارکد اسکنر را روی گوشی خود نصب کنید.

بهترین اپلیکیشن های بارکد اسکنر در اندروید

تا امروز برنامه‌های زیادی برای اسکن کردن کدهای QR معرفی شده‌اند. برخی از آن‌ها برای پلتفرم iOS و گوشی‌های آیفون اپل طراحی شده‌اند و برخی دیگر در دسترس کاربران اندروید قرار دارند. اگر از گوشی اندرویدی استفاده می‌کنید، در اینجا ۵ تا از بهترین اپلیکیشن های بارکد اسکنر (کد QR) را به شما معرفی خواهیم کرد که از نظر امکانات بسیار غنی بوده و به شما اجازه اسکن و ساخت کدهای QR چه با دوربین و چه از طریق یک عکس آماده در گالری گوشی‌تان را می‌دهند.

۱. اپلیکیشن QR & Barcode Scanner

بهترین اپلیکیشن های بارکد اسکنر - کد QR

اپلیکیشن QR & Barcode Scanner با ۱۰۰ میلیون بار دانلود و کسب امتیاز ۴.۷ ستاره از گوگل پلی، بی‌شک یکی از بهترین اپلیکیشن های بارکد اسکنر حال حاضر اندرویدی است. این برنامه رابط کاربری ساده و کاربرپسندانه‌ای دارد که اسکن کدها را سریع و آسان می‌کند. فقط باید برنامه را اجرا کنید، لنز دوربین گوشی خود را روی کد QR بگیرید تا اطلاعات مورد نیاز به‌نمایش درآیند.

شما همچنین می‌توانید از این برنامه برای خواندن طیف وسیعی از اشکال داده مثل آدرس اینترنتی، مخاطبان، متن، ایمیل، وای فای و تقویم استفاده کنید. همچنین اگر یک کد QR را روی گوشی خود ذخیره کرده باشید هم می‌توانید از داخل گالری گوشی خود آن را اسکن کنید.

یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب این اپلیکیشن‌، امکان ساخت کدهای QR است. شما می‌توانید برای یک آدرس اینترنتی، متن، مخاطب، ایمیل یا حتی SMS، یک کد QR بسازید. سپس این کد روی گوشی شما ذخیره می‌شود و می‌توانید آن را از طریق بلوتوث، ایمیل یا شبکه‌های اجتماعی با مخاطبان مورد نظر خود به‌اشتراک بگذارید. این اپلیکیشن همچنین امکانات دیگری مثل یک چراغ قوه برای اسکن کدها در تاریکی، گزینه‌ای برای استفاده از دوربین جلو به جای دوربین پشتی و امکان استفاده از تم‌های سفارشی را نیز در اختیار کاربران می‌گذارد.

۲. اپلیکیشن QR Scanner: Barcode Scanner

بهترین اپلیکیشن های بارکد اسکنر در اندروید

درست مثل برنامه قبلی، این اسکنر هم رابط کاربری سرراست و ساده‌ای دارد. وقتی برنامه را باز کنید، اسکنری را مشاهده خواهید کرد که آماده اسکن هر نوع کد QR است. سپس اطلاعات مربوط به آن را برایتان به‌نمایش خواهد گذاشت.

به‌طور مثال اگر یک کد QR حاوی یک آدرس اینترنتی را اسکن کنید، شما می‌توانید انتخاب کنید که این آدرس در مرورگر اندروید شما باز شود، آن آدرس کپی شود یا با دیگر دوستان خود آن را به اشتراک بگذارید. اگر آن کد حاوی متن باشد هم می‌توانید بین گزینه‌های کپی، اشتراک‌گذاری یا ارسال از طریق اس‌ام‌اس یا ایمیل، یکی را انتخاب کنید.

این اپلیکیشن همچنین دارای یک تولیدکننده بارکد با محتواهای مختلفی مثل نام کاربری اینستاگرام، آی‌دی یک ویدیو در یوتیوب و غیره است. بهترین بخش استفاده از این برنامه، عدم نیاز به اینترنت است. و این یعنی کدهای QR را می‌توانید به‌صورت آفلاین هم اسکن کنید.

۳. اپلیکیشن QR Scanner-Safe QR Code Reader

بهترین اپلیکیشن های بارکد اسکنر - کد QR

یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن های بارکد اسکنر برای کاربرانی که به امنیت خود در اینترنت اهمیت می‌دهند، این برنامه است. برنامه‌ای که به امکاناتی مثل بررسی امنیت آدرس اینترنتی (URL) مجهز است تا مطمئن شود کد QR پیش رو، مربوط به یک آدرس اینترنتی آلوده نیست. برنامه اگر خطری را تشخیص دهد، پیغام هشداری را برای شما خواهد فرستاد.

این برنامه به‌صورت خودکار سایت های خطرآفرین را مسدود می‌کند و جلوی دسترسی شما را خواهد گرفت. این یک لایه امنیتی اضافه‌تری را به‌وجود میاورد که جلوی فیشینگ، آلودگی با بدافزار و دیگر خطرات آنلاینی که پشت کدهای QR پنهان شده‌اند را می‌گیرد.

به جز بررسی‌کننده آدرس اینترنتی، یکی دیگر از امکاناتی که باعث منحصر به‌فرد شدن این اپلیکیشن می‌شود، رایگان و فاقد تبلیغات بودن آن است. ویژگی‌هایی که باعث شده‌اند این برنامه رابط کاربری تمیز و بسیار خوبی داشته باشد. ضمناً شما می‌توانید از این برنامه برای اسکن بارکدها و کدهای QR ذخیره شده در تصاویر گوشی خود نیز استفاده کنید.

۴. اپلیکیشن QRQR – QR Code Reade

اپلیکیشن QRQR

درست مثل دیگر برنامه‌های کدخوان QR، اپلیکیشن QRQR نیز برای خواندن فرمت‌های داده استانداردی که در کدهای QR نهفته‌اند مثل متن، اطلاعات مخاطبان، لینک اتصال به شبکه وای فای و آدرس‌های URL طراحی شده است. این برنامه کدها را مستقیماً‌ از طریق دوربین اسکن می‌کند، اما از آنجا که فاقد قابلیت زوم است، بنابراین باید حتماً‌ از فاصله نزدیک روی کد مورد نظر گرفته شود تا بتواند آن را بخواند. شما همچنین می‌توانید یک کد را برای خواندن از گالری گوشی خود انتخاب کنید.

این برنامه علاوه بر قابلیت خواندن، به شما امکان ساخت کد QR دلخواهتان را هم می‌دهد. ساخت کد QR با این برنامه خیلی آسان‌تر از برنامه‌های دیگر این لیست است. شما از طریق آن می‌توانید چهار مدل کد با آدرس اینترنتی، متن، اطلاعات مخاطبان و موقعیت مکانی بسازید. ولی مستقیماً از طریق خود برنامه قادر به اشتراک‌گذاری آن نیستید و ابتدا باید آن را روی گوشی خود ذخیره کنید.

۵. اپلیکیشن QRky: QR Code Generator & more

اپلیکیشن ساخت و اسکن کدهای QR

QRkey برنامه‌ای همه‌کاره است که چیزی فراتر از اسکن و ساخت کدهای QR را ارائه می‌کند. این اسکنر از تمام توانایی‌های گوشی شما مثل دوربین سلفی، چراغ قوه و گالری تصاویر برای اسکن کدهای QR استفاده می‌کند. علاوه بر این دارای قابلیتی برای اسکن گروهی کدهای QR است که کار را سرعت می‌بخشد.

شما می‌توانید با این برنامه کدهای QR حاوی یک وب‌سایت، متن، ایمیل، مخاطب، شماره تماس و موقعیت مکانی بسازید. در اینجا همچنین گزینه‌ای برای ساخت کدهای اکانت شما در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام، واتساپ، توییتر و غیره نیز وجود دارد. یکی دیگر از امکانات منحصر به‌فرد این اپلیکیشن، این است که برخلاف دیگر برنامه‌ها که فقط چند کد QR ایجاد شده اخیر را ذخیره می‌کنند، این برنامه تمام کدهایی که در گذشته ایجاد کرده‌اید را نیز در اختیارتان می‌گذارد.

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد. اگر از اپلیکیشن دیگری به جز موارد در این لیست استفاده می‌کنید و از عملکرد‌ آن رضایت دارید، خوشحال می‌شویم که حتماً نام آن را با ما و دیگر کاربران محترم گجت نیوز به‌اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*