جلوگیری از ورود سرما

چگونه در زمستان از ورود سرما به خانه جلوگیری کنیم؟

فصل زمستان با بارش‌های زیاد و سردی هوا همراه است. هنگامی که زمستان فرا می‌رسد افراد علاوه بر سبک پوشش، سبک زندگی خود را نیز مطابق این فصل تغییر می‌دهند.

در این فصل اغلب خانه‌ها با وسایل گرمایشی به استقبال سرمای زمستانی می‌روند. اما آیا تنها استفاده از وسایل گرمایشی کافیست؟ استفاده از پنجره دوجداره چندیست میان افراد باب شده است. این پنجره‌ها کمک می‌کنند تا هدر رفت انرژی تا حد زیادی کاهش پیدا کرده و هزینه‌های مربوطه نیز کم شود. در ادامه مطلب قصد داریم راجع به اهمیت استفاده از پنجره دوجداره به خصوص در فصول سرد سال صحبت کرده و یکی از بهترین برند‌های پنجره دوجداره را نیز معرفی کنیم.

پنجره‌های دوجداره انتخابی طلایی

پنجره‌های دوجداره از زمان معرفی تاکنون محبوبیت خاصی بین افراد داشته‌اند. محبوبیت پنجره‌های دوجداره علاوه بر زیبایی ظاهری، مربوط به عملکرد آن‌ها نیز می‌باشد. این نوع پنجره‌ها عایق بسیار خوبی برای حرارت و صوت هستند، به همین دلیل استفاده از آن‌ها بسیار رایج است.

اما توجه داشته باشید که پروفیل در و پنجره دوجداره باید حتما از کیفیت لازم برخوردار باشد تا بتوان از آن انتظار کارکرد مناسبی نیز داشت. در میان انواع پنجره‌های دوجداره، برند هافمن به عنوان یکی از بهترین برندها در این عرصه ظاهر شده است. محبوبیت این برند بیشتر به خاطر کیفیت بسیار بالای پروفیل در و پنجره‌ای است که در محصولات به کار می‌رود.

پنجره‌های دوجداره هافمن می‌توانند حداقل تا سی درصد از هدر رفت انرژی جلوگیری کنند. این پنجره‌ها هم در فصول گرم و هم در فصول سرد سال می‌توانند عایق خوبی برای انرژی باشند و از هدر رفتن آن جلوگیری کنند.

استفاده از درزگیر را فراموش نکنید

تفاوتی ندارد که چه نوع درب و پنجره‌ای در بنای شما به کار رفته است، به هرحال استفاده از درزگیر می‌تواند تا حد زیادی هدر رفت انرژی را کاهش داده و خانه‌ای گرم‌تر در زمستان برای شما آماده کند.

پرده ضخیم و کاهش سرما

بهتر است در فصول سرد از پرده‌هایی با پارچه‌های ضخیم و سنگین استفاده کنید. این کار کمک می‌کند تا منزل شما تا حد زیادی گرم شود. پارچه‌هایی که از جنس مخمل یا لنین هستند معمولا بهترین انتخاب برای پرده‌های زمستانی‌اند.

جلوگیری از ورود سرما

عایق‌بندی درب و پنجره‌ها

یکی دیگر از راهکارهای مفیدی که می‌توانید استفاده کنید این است که درب و پنجره دوجداره خود را با کمک مواد مخصوص عایق‌بندی کنید. معمولا این کار با کمک چسب سیلیکون انجام می‌شود. چسب‌های سیلیکون شفاف یا بی‌رنگ را می‌توانید از فروشگاه‌هایی که ابزارآلات مختلف می‌فروشند تهیه و در محل درزهای پنجره دوجداره استفاده کنید.

در صورت استفاده از چسب‌های سیلیکونی، حتما از دستکش استفاده کنید. علاوه بر این توجه داشته باشید که بعد از زدن چسب باید مدت زمانی به آن فرصت دهید تا خشک شده و سپس از پنجره استفاده کنید.

جلوگیری از ورود سرما

عدم نفوذ سرما با کمک نوارهای پلاستیکی

یکی دیگر از راه‌های مفید که می‌توانید در زمستان از آن بهره ببرید، استفاده از نوارهای پلاستیکی است. این نوار‌ها اصولا در پنجره دوجداره مورد استفاده قرار می‌گیرند و شما می‌توانید به شکل جداگانه آن را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید. البته در پنجره‌های برند هافمن از این نوع نوار پلاستیکی برای عایق‌بندی پنجره دوجداره استفاده شده است و نوار پلاستیکی به قاب پنجره از همان ابتدای تولید جوش خورده و متصل می‌گردد. به همین دلیل در صورتی که از پنجره‌های این برند استفاده کنید نیازی به خرید مجزای نوار پلاستیکی نخواهید داشت.

هنگام خرید نوار پلاستیکی توجه کنید که  هر چه کیفیت نوار پلاستیکی بالاتر باشد، طول عمر آن نیز بالاتر خواهد بود. معمولا نوارهای پلاستیکی نامرغوب در برابر نور خورشید، رطوبت و سایر عوامل محیطی بسیار حساس هستند. به همین دلیل خشک و شکننده شده و نمی‌توانند نقش عایق را به خوبی ایفا کنند. البته نوارهای پلاستیکی که در پنجره دوجداره برند هافمن به کار برده شده، از مرغوب‌ترین متریال ساخته شده و طول عمر بسیار بالایی دارد. به همین دلیل شما تنها با یک بار هزینه کردن و خرید پنجره دوجداره هافمن برای همیشه پنجره‌ای عایق و مطمئن خواهید داشت.

پنجره‌ها را رگلاژ کنید

رگلاژ کردن صحیح پنجره‌ها نیز یکی دیگر از راهکارهای اساسی برای جلوگیری از نفوذ سرما است. البته توجه داشته باشید که این کار حتما باید با کمک متخصصان این حوزه انجام شود. برای این منظور در صورتی که از پنجره دوجداره هافمن استفاده می‌کنید می‌توانید با مراجعه به یکی از نمایندگی‌های معتبر این مجموعه، از متخصصان هافمن بخواهید عمل رگلاژ را برای شما انجام دهند. رگلاژ کردن پنجره‌ها معمولا علاوه بر عایق‌بندی برای راحتی در باز و بسته شدن پنجره نیز مفید است.

قبل از فصل سرما مراقب باشید!

  • تفاوتی ندارد که از چه نوع پنجره‌ای استفاده می‌کنید؟ به هرحال لازم است تا قبل از آغاز فصل سرما سری به پنجره زده و از صحت عملکرد آن مطمئن شوید. برای این کار بهتر است در یک روز بادی یک شمع روشن کنید و کنار سطح شیشه و قاب پنجره قرار دهید. اگر شعله شمع سوسو داشت نشان دهنده این است که قطعا راه نفوذ سرما به پنجره شما باز است.
  • آیا اتصالات هنوز درست کار می‌کنند؟ یک روش آسان و بسیار رایج وجود دارد که می‌توان با کمک آن به پاسخ این سوال رسید. یک برگه کاغذ برداشته و آن را بین پروفیل در و پنجره قرار دهید. پنجره را ببندید و سپس سعی کنید کاغذ را به آرامی بردارید. اگر توانستید کاغذ را به راحتی بردارید شک نکنید که اتصالات پنجره دچار مشکل شده است. بنابراین لازم است اتصالات را مجددا بررسی کرده و پنجره دوجداره را رگلاژ کنید. توجه داشته باشید که روغن‌کاری سالیانه یراق‌آلات پنجره‌ها برای صحت عملکرد آن‌ها ضروری است.

کلام آخر

همانطور که در زمستان به فکر پوشیدن لباس گرم هستیم، باید به فکر گرم‌تر کردن منزل خود نیز باشیم. اما چگونه می‌توان خانه‌ای گرم با حداقل هزینه داشت؟ استفاده از پنجره دوجداره روشن‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین روش برای جلوگیری از هدر رفت انرژی است. پنجره‌های دوجداره هافمن از بهترین پروفیل در و پنجره تهیه شده و به همین دلیل طول عمر بالایی دارند. در این مطلب راجع به انواع روش‌های مفیدی که می‌توانید با کمک آن از نفوذ سرما به خانه جلوگیری کنید صحبت شد.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*