مایکروسافت کارمندان اخراج

مایکروسافت ۱۱ هزار نفر از کارمندان خودش را اخراج می‌کند!

در اثر بحران اقتصادی اخیر، مایکروسافت ظرف روزهای آینده 11 هزار نفر، یعنی پنج درصد از کارمندان بخش مهندسی خود را اخراج خواهد کرد.

جدیدترین اطلاعات منتشر شده از سوی Sky News حاکی از این است که مایکروسافت قصد دارد ظرف چند روز آینده پنج درصد از نیروهای کاری خود، یعنی 11 هزار کارمند را اخراج کند. در همین راستا، خبرگزاری‌های Bloomberg و The Verge نیز اعلام کرده‌اند که مایکروسافت این خبر را همین امروز، پیش از مجمع فصلی خود رسما تایید خواهد کرد.

چرا مایکروسافت تصمیم به اخراج کارمندان خود گرفت؟

خبر اخراج نیروهای مایکروسافت تنها چند روز پس از تایید رسمی طرح مرخصی بی‌نهایت این کمپانی اعلام شد. طرحی که به موجب آن، کارمندانی که اضافه‌کاری استفاده نشده داشته باشند، می‌توانند در ماه آوریل مبلغ مربوط به اضافه‌کاری خود را از مایکروسافت دریافت کنند!

مایکروسافت کارمندان اخراج

هنوز به طور دقیق مشخص نیست که کدام بخش‌های مایکروسافت مشمول تعدیل نیرو خواهند شد. با این حال بلومبرگ گزارش داده که این اخراج ها بیشتر در بخش مهندسی این کمپانی رخ خواهد داد. با این حال صحت این مطلب هنوز تایید نشده و مشخص نیست که آیا سایر بخش‌های مایکروسافت نیز با تعدیل نیرو روبرو خواهند شد یا خیر.

کمپانی ردموندی همچنین سال گذشته هم یک درصد از کارمندان خودش را اخراج کرد. با این حال اکثر تعدیل نیروی قبلی بیشتر بر روی کارمندان بخش تجربه‌های مدرن زندگی (Modern Life Experience) متمرکز بود و ابعاد آن نیز در مقایسه با حدود پنج درصد تعدیل کنونی بسیار کمتر بود.

در همین راستا، ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت چندی پیش در مصاحبه‌ای با CNBC، با اشاره به بحران اقتصادی اخیر که گریبان‌گیر اکثر کمپانی‌های دنیا شده است، دو سال پیش‌روی مایکروسافت را بسیار سخت و پرچالش توصیف کرد.

مایکروسافت کارمندان اخراج

البته مایکروسافت تنها شرکتی نیست که اقدام به اخراج کارمندانش در اثر شرایط اقتصاد اخیر می‌کند. پیش از این، متا هم در ماه نوامبر سال گذشته 11 هزار نفر از نیروهای خود را اخراج کرده بود. همچنین آمازون هم عذر حدود 18 هزار نفر نیروی خود را خواست و اپل و گوگل هم موقتا استخدام نیروهای جدید را به حالت تعلیق درآوردند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*