رویداد بین المللی کلیماتون

برگزاری نخستین دوره رویداد بین المللی کلیماتون با حمایت مرکز تحقیق و توسعه همراه اول

اولین دوره رویداد بین المللی کلیماتون با حمایت مرکز تحقیق و توسعه همراه اول برگزار می‌شود. در ادامه، جزئیات این رویداد را بررسی می‌کنیم.

اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد اولین دوره رویداد بین المللی کلیماتون توسط شهرداری تهران و با حمایت مرکز تحقیق و توسعه همراه اول برگزار می‌شود. کلیماتون، برنامه‌ای بین‌المللی مبتنی بر پایداری است که مسیری را برای توسعه اقدامات در زمینه مقابله با تغییرات آب و هوایی ارائه می‌دهد.

جزئیات رویداد بین المللی کلیماتون

رویداد کلیماتون فرصتی برای دغدغه‌مندان محسوب می‌شود تا بتوانند ایده‌هایی را در رابطه با چالش‌های آب و هوایی مطرح کنند. افزایش آگاهی مردم در خصوص مقابله و سازگاری با تغییرات آب و هوایی، بر هم زدن وضعیت موجود و بازنگری در مکان‌هایی که در آن زندگی می‌کنیم از جمله اهداف این رویداد محسوب می‌شوند تا بتوانیم آینده‌ی پایدارتری را برای محل زندگی خود رقم بزنیم.

پنج چالش مدیریت مصرف انرژی و توسعه انرژی‌های پاک، کاهش تولید پسماند، توسعه ساختمان‌های سبز، حمل و نقل پایدار و ارتقای کیفیت هوا، استفاده بهینه از منابع آب و بازچرخانی آب، حل معضلات محیط زیست شهری با کم فناوری‌های ارتباطی و هوش مصنوعی در اولین دوره رویداد کلیماتون مطرح شده است. از رویکردهای مطرح شده در این رویداد نیز می‌توان به نوآوری، هوشمندسازی و توسعه فناوری‌ها، ارتقای مشارکت‌های اجتماعی و مسئولیت‌پذیری، نقش‌آفرینی زنان و جوانان در مواجهه با تغییرات اقلیمی و افزایش تاب‌آوری شهر در برابر تغییرات اقلیمی اشاره کرد.

در این رویداد، شرکت همراه اول رویکرد «نوآوری، هوشمندسازی و توسعه فناوری‌ها» را برای چالش «حل معضلات محیط زیست شهری با کمک فناوری‌های ارتباطی و هوش مصنوعی» در پیش گرفته و راهکارهای احتمالی را ارائه داده است. همراه اول همچنین در ادامه‌ی راهبری این راهکارها، همکاری لازم را با برگزار کنندگان این رویداد خواهد داشت.

محققان برای انجام ثبت نام اولیه می‌توانند تا روز 30 دی 1401 اقدام کنند و مهلت ارسال ایده‌ها نیز تا روز 30 بهمن 1401 خواهد بود. رویداد حضوری کلیماتون در اسفندماه امسال برگزار می‌شود. شرکت‌کنندگان و علاقه‌مندان قادر خواهند بود به سایت این رقابت به نشانی climathon-climate.ir مراجعه کرده و فرم‌های مربوطه را برای شرکت در این رویداد تکمیل کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*