واکسن جدید HIV

شکستی تلخ برای واکسن جدید HIV ؛ بشر همچنان ناتوان در نابود کردن ایدز

واکسن جدید HIV که در مرحله سوم آزمایش بالینی قرار داشت با شکست مواجه شد و امید بشر برای نابود کردن بیماری ایدز را کمرنگ کرد.

واکسن Mosaic به‌عنوان تنها واکسن HIV جهان محسوب می‌شود که توانست فازهای کارآزمایی مقدماتی را در مدت زمان کوتاهی پشت‌سر بگذارد. این واکسن مدتی قبل طی همکاری با شرکت جانسون در مرحله سوم کارآزمایی بالینی روی هزاران نفر در آفریقا، آمریکا و اروپا مورد آزمایش قرار گرفت، اما نتایج جدید محققان نشان می‌دهد این واکسن اثربخشی لازم را ندارد و به‌همین دلیل با شکست مواجه شده است.

واکسن جدید HIV نیز شکست خورد

شرکت جانسوس طی همکاری با مرکز آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا و همچنین شبکه آزمایش‌های واکسن HIV از سال 2019 مرحله سوم آزمایش‌های بالینی واکسن ویروس HIV را روی 3 هزار و 900 داوطلب در کشورهای آمریکا، اسپانیا، لهستان، پرو، مکزیک، ایتالیا، برزیل و آرژانین آزمایش کرد؛ اما اکنون نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد هرچند این واکسن برای انسان‌ها ایمنی به‌همراه دارد، اما نسبت به گروهی که دارونما مصرف کردند، اثربخشی لازم را ایجاد نکرده است.

واکسن جدید HIV

سوزان بوچبیندر، یکی از محققان اصلی این مطالعه با اعلام این‌که این پروژه متوقف شده عنوان کرد همکاران ما طی دهه‌های گذشته سعی کردند تا با توسعه یک واکسن بیماری ایدز و ویروس HIV را از بین ببرند، اما اکنون از این نتایج بسیار ناامید شدند. وی افزود با وجود این‌که ویروس HIV کماکان جزو ویروس‌های چالش‌برانگیز محسوب می‌شود، اما محققان برای از بین بردن آن به تلاش خود ادامه خواهند داد.

واکسن جدید HIV

پنی هیتون، یکی از اعضای تیم تحقیقات جانسون اند جانسون نیز در این خصوص عنوان با وجود این‌که این شکست محققان را ناامید کرده و سال‌ها تلاش و سرمایه‌گذاری را از بین برده است، اما جانسون اند جانسون کماکان به سرمایه‌گذاری خود در حوزه درمان‌های HIV ادامه خواهد داد. گفتنی است هم‌اکنون در سراسر جهان حدود 38 میلیون نفر به بیماری ایدز مبتلا هستند و در همین راستا شرکت‌های زیادی سعی دارند با توسعه واکسن این بیماری را از بین ببرند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*