پردازنده گرافیکی aderno 740

پردازنده گرافیکی Adreno 740 در گلکسی S23 اولترا، آیفون 14 پرو را به چالش می‌کشد

نتایج آخرین بنچمارک‌ منتشر شده از گلکسی اس 23 اولترا – Galaxy S23 Ultra حاکی از امتیاز خیره‌کننده پردازنده گرافیکی جدید آن، Adreno 740 است.

طبق گزارش‌ها، سری گلکسی S23 به‌عنوان پرچم‌داران آینده سامسونگ، به پردازنده گرافیکی Adreno 740 مجهز خواهند بود. اکنون براساس بنچمارک‌های منتشر شده، آدرنو 740 در مقایسه با نسل گذشته 57 درصد عملکرد بهتری دارد و حتی می‌تواند پردازنده گرافیکی A16 بایونیک اپل را نیز مغلوب کند.

طبق اطلاعات لو رفته اخیر، پردازنده گرافیکی آدرنو 740 رقیب سرسختی برای برترین نمونه‌های بازار از جمله A16 Bionic اپل زیر قاب آیفون 14 پرو خواهد بود. براساس آخرین بنچمارک‌های منتشر شده، GPU جدید گلکسی اس 23 اولترا موفق به کسب امتیاز خیره‌کننده 10744 شده و به‌طور میانگین امتیاز 9844 را به‌دست آورده است.

گزارش منتشر شده نشان می‌دهد که میانگین امتیاز کسب شده گلکسی S23 اولترا در بخش پردازنده گرافیکی، در مقایسه با نسل قبل، یعنی گلکسی اس 22 که از تراشه گرافیکی Aderno 730 استفاده می‌کند، پیشرفت محسوسی داشته است.

پردازنده گرافیکی aderno 740

براساس این بنچمارک، پردازنده گرافیکی Adreno 740 با بهبود 57.93 درصدی نسبت به نسل قبل همراه خواهد بود. این GPU توسط شرکت TSMC و با استفاده از فرآیند ساخت 4 نانومتری توسعه یافته است. این در حالی است که پیش‌تر تراشه Aderno 730 توسط سامسونگ و با فرآیند ساخت مشابه تولید شده بود.

به‌نظر می‌رسد که سامسونگ علی‌رغم رقابت تنگاتنگ با شرکت تایوانی TSMC، در استفاده از بهترین تراشه تولیدی تصمیم هوشمندانه‌ای گرفته و باعث شده تا گوشی‌های سری گلکسی اس 23 با بهبود سخت‌افزاری قابل توجه دگرگون شوند.

بدون شک با افشای اخیر، می‌توان پردازنده گرافیکی Adreno 740 به‌کار رفته در تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 را یکی از برگ‌های برنده پرچم‌دار جدید سامسونگ قلمداد کرد که احتمالا با تبلیغات فراوانی از جانب سامسونگ همراه خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*