چت بات ChatGPT

چت بات ChatGPT می‌تواند به قاتل گوگل تبدیل شود؛ اما چرا؟

به‌نظر می‌رسد با توسعه چت بات ChatGPT، پس از مدت‌ها یک رقیب همه فن حریف برای گوگل پیدا شده که می‌تواند به سلطه این غول فناوری پایان بدهد.

چت بات ChatGPT به‌سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از بزرگ‌ترین تهدیدات گوگل در حوزه پردازش زبان طبیعی است. این مدل که بر اساس معماری GPP-3 توسعه یافته، می‌تواند متنی انسان‌گونه را تولید کرده که آن‌را به ابزاری ارزشمند برای طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها مانند ربات‌های گفتگو، ترجمه زبان و تولید محتوا تبدیل می‌کند.

یکی از مزایای کلیدی ChatGPT در مقایسه با مدل‌های زبانی گوگل، توانایی آن در انجام طیف وسیعی از وظایف با یک مدل واحد است. این مهم از طریق انتقال داده‌های آموزشی به چت‌ بات محقق شده که شامل انواع مختلفی از متون موجود در اینترنت است. با استفاده از این ویژگی، چت جی پی تی می‌تواند با درک سوالات و دستورات گوناگون، به هر یک پاسخ بدهد که آن‌را به ابزاری چندمنظوره و موثرتر از مدل‌های گوگل تبدیل می‌کند.

چت بات ChatGPT

از جمله دیگر نقاط قوت این چت بات، توانایی آن در تولید متن است که با نمونه‌های نوشته شده توسط انسان تفاوتی ندارد. این امر باعث شده تا ChatGPT ابزاری قدرتمند برای تولید محتوا باشد و از آن می‌توان برای تولید مقالات، پست‌های وبلاگ و حتی کتاب‌هایی با حداقل ورودی انسانی استفاده کرد. چنین ویژگی منحصر به‌فردی، وابستگی به نویسندگان و ویراستاران انسانی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

به‌طور کلی، ChatGPT مفهومی قدرتمند بر پایه هوش مصنوعی است که پتانسیل ایجاد انقلابی بزرگ در نحوه تعامل ما با زبان را دارد. درحالی‌که این پروژه هنوز در مراحل اولیه توسعه قرار دارد، اما از قابلیت‌های چشم‌گیری برخوردار است و احتمالا در آینده به یکی از ابزارهای تعیین‌کننده در دنیای پردازش زبان طبیعی تبدیل خواهد شد. بدین ترتیب، اگر گوگل هم‌چنان بخواهد به سلطه خود در این حوزه ادامه دهد، باید فناوری ChatGPT را به‌دقت زیر نظر داشته باشد.

چت بات ChatGPT تهدیدی بزرگ برای گوگل

این ابزار کاربردی، علیرغم قابلیت‌های مفید، از حالا بسیاری از نویسندگان و ویراستاران را با نگرانی از دست دادن شغل‌هایشان مواجه کرده است. در این میان، گوگل نیز از این قاعده مستثنی نیست و بیش از هر زمان دیگری جایگاه خود در صنعت AI را متزلزل می‌بیند.

چت بات ChatGPT

ابزار ChatGPT، کارکرد بسیار ساده‌تری از گوگل را ارائه می‌دهد. این غول فناوری که هم‌اکنون با موتور جستجوی خود، یکه‌تاز میدان است، در واقع تا زمان ظهور چت بات شرکت OpenAI، هیچ‌گاه با رقیبی جدی روبرو نبوده است. تسلط گوگل بر این حوزه، عمدتا بدین خاطر است که تقریبا همه کاربران هنگام جستجوی آنلاین، به این وب‌سایت مراجعه می‌کنند.

گوگل معمولا با دریافت کلیدواژه‌ها، انبوهی از وب‌سایت‌های مربوط به نیاز کاربر را ارائه می‌کنند، اما باقی مراحل برعهده شماست که هر یک را برای رسیدن به نتیجه مطلوب مرور کنید. اما بیایید از زاویه دیگر به این فرآیند نگاه کنیم، یعنی اگر یک ابزار به‌تمام سوالاتی که از گوگل می‌پرسد، بدون نیاز به ورود ثانویه به وب‌‌سایت پاسخ دهد، چطور؟

این یکی از دلایل مهمی است که چت بات ChatGPT را به یک تهدید جدی برای گوگل تبدیل کرده است. هوش مصنوعی این ابزار، پاسخ‌ها را مطابق آنچه شما می‌خواهید، ارائه می‌دهد. افزون‌براین، می‌توانید با آن یک مکالمه واقعی داشته باشید تا منظور خود را بهتر منتقل کرده و جواب دقیق‌تری را دریافت کنید. این امر فرآیند تحقیقاتی شما را آسان‌تر و سریع‌تر می‌کند. بنابراین، بسیاری از مردم به‌جای مراجعه به گوگل، ترجیح می‌دهند جواب خود را به‌طور مستقیم از ChatGPT بگیرند.

ChatGPT تازه اول راه است!

همان‌طور که می‌دانید، چت بات ChatGPT پروژه‌ای نوپا است که در نوامبر 2022، یعنی حدود 3 ماه پیش راه‌اندازی شد. به‌عنوان یک سیستم جدید، علاوه بر آنکه بسیاری از افراد می‌توانند پیشنهادات خود را برای بهبود آن در قالب بازخورد ارائه دهند، OpenAI نیز در نقش شرکت سازنده، بدون شک در آینده محصول خود را ارتقا خواهد داد. با اضافه شدن ویژگی‌های جدید و برطرف شدن نقص‌های فعلی، چت جی پی تی از نمونه فعلی بهتر خواهد شد که قطعا خبر خوبی برای گوگل نیست.

چت بات ChatGPT

موتور جستجوی گوگل، هیچ‌گاه نمی‌تواند مانند ChatGPT کار کند

از آنجاکه گوگل یک شرکت تبلیغاتی بسیار بزرگ است که اغلب درآمد آن از این راه تامین می‌شود، ساخت یک چت‌بات مشابه و ادغام آن با موتور جستجو، تقریبا غیرممکن به‌نظر می‌رسد. از آنجاکه گوگل تبلیغات را در نتایج سرچ و وب‌سایت‌های مختلف قرار می‌دهد، بنابراین تصور کنید که صفحه اصلی گوگل نیز مانند ChatGPT عمل کند و بدون ارائه لینک، محتوا را مستقیما در اختیار شما قرار دهد.

در این صورت، نه‌تنها تجارت تبلیغاتی گوگل به‌شدت آسیب خواهد دید، بلکه ضرری میلیارد دلاری را به‌بار می‌آورد. زیرا کاربران دیگر مجبور نیستند مانند گذشته از وب‌سایت‌ها بازدید کنند و بنابراین نیازی به کلیک بر روی پیوندها وجود ندارد. گزارش‌های مختلفی هم‌اکنون از برنامه گوگل برای مقابله با چت بات ChatGPT حکایت می‌کنند. اما اینکه غول جستجو چگونه می‌خواهد با تهدیدات بزرگ این ابزار مقابله کند، سوالی است که تنها آینده از آن اطلاع دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*