سریع ترین قطار دنیا

چینی‌ها سریع ترین قطار دنیا با سرعت هزار کیلومتر بر ساعت را آزمایش کردند

چینی‌ها سریع ترین قطار دنیا را آزمایش کردند. این قطار پس از توسعه می‌تواند به سرعتی نزدیک به 1000 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

در حال حاضر سریع ترین قطار دنیا می‌تواند به سرعت حدود 350 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. هرچند به دلیل اصطکاک با ریل و مقاومت هوا امکان افزایش سرعت این قطارها وجود ندارد، اما چینی‌ها فناوری جدیدی را توسعه دادند که با حذف اصطکاک و کاهش مقاومت هوا قادر است با سرعتی نزدیک به 1000 کیلومتر بر ساعت حرکت کند.

سریع ترین قطار دنیا در راه است

سریع ترین قطار دنیا

محققان چینی به‌تازگی در شهر داتونگ استان شاآنشی چین یک فناوری هایپرلوپ فوق سریع را مورد آزمایش قرار دادند. در این آزمایش که سه تست 210 متری در یک خط ویژه قطارهای مغناطیسی را شامل می‌شد، سرعت کابین به حداکثر 50 کیلومتر بر ساعت رسید تا قطعات و ایمنی آنها برای انجام تست‌های پرسرعت بعدی مورد ارزیابی قرار بگیرد.

شرکت پیمانکار دفاعی CASIC چین که این فناوری را توسعه داده اعلام کرد در این آزمایش تمام قطعات از جمله آهنربا‌های ابررسانا، سیستم‌های پرتوان برقی، کنترل‌های ایمنی بر پایه هوش مصنوعی، دستگاه‌های ارتباطی بی‌سیم و حسگر‌ها عملکرد مناسبی داشتند و اکنون برای انجام آزمایش‌های بعدی آمادگی کاملی داریم.

این شرکت مدعی است قطار مغناطیسی جدید چین پس از توسعه می‌تواند با حذف اصطکاک و کاهش مقاومت هوا به سرعتی نزدیک به 1000 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. گفتنی است شرکت بورینگ ایلان ماسک نیز نخستین بار در سال 2012 پروژه تونل هایپرلوپ را آغاز کرد و همچنان در حال توسعه آن است. علاوه بر این ریچارد برنسون، بنیان‌گذار هایپرلوپ وان نیز در سال 2020 اولین قطار هایپرلوپ را با سرعت 172 کیلومتر بر ساعت مورد آزمایش قرار داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*