chatgpt در پزشکی

پس از آزمون MBA، هوش مصنوعی ChatGPT آزمون پزشکی آمریکا را هم با موفقیت پشت سر گذاشت!

پس از قبولی در آزمون تخصصی MBA، هوش مصنوعی ChatGPT آزمون سه‌ مرحله‌ای مجوز پزشکی USMLE آمریکا را نیز با موفقیت پشت‌ سر گذاشت.

هوش مصنوعی ChatGPT، چت‌بات پر و صدای این روزها که به اعتقاد معلمان می‌تواند به ابزاری برای تقلب در امتحانات و نگارش مقالات تبدیل شود، اکنون پس از قبولی در آزمون MBA، امتحان پزشکی (USMLE) و آزمون وکالت ایالات متحده را نیز با موفقیت پشت سر گذاشت.

بیشتر بخوانید:

هوش مصنوعی ChatGPT ، آزمون MBA را با بالاترین امتیاز قبول شد!

یکی از اساتید دانشگاه وارتان در فیلادلفیا، با انجام مطالعه‌ای، از مدل زبانی GPT-3 ساخت OpenAI برای شرکت در امتحان نهایی MBA استفاده کرد که با کسب نمرات B و -B همراه شد. وی دریافت که این ربات بهترین عملکرد را در بخش مدیریت عملیات اساسی و سوالات مربوط به تجزیه و تحلیل فرآیندها به‌دست آورده است. علاوه بر آن، ChatGP3 پاسخ‌های عمدتا صحیح و توضیحاتی عالی را در مورد چرایی انتخاب پاسخ ارائه کرد. این مطالعه بیش از پیش، به گفتگوهای میان دانشگاهیان در مورد مهارت‌های نوشتاری ChatGPT و استفاده از آن به‌عنوان ابزار تقلب در امتحانات و مقالات دامن زده است.

موفقیت شگفت‌انگیز هوش مصنوعی ChatGPT در آزمون مجوز پزشکی ایالات متحده

chatgpt در پزشکی

محققان هم‌چنین از این چت‌بات در آزمون پزشکی ایالات متحده (USMLE) نیز استفاده کردند. این امتحان سه‌بخشی برای صدور مجوز پزشکی در ایالات متحده، از فارغ‌التحصیلان دانشکده پزشکی گرفته می‌شود. آنها با این آزمایش دریافتند که هوش مصنوعی ChatGPT در هر سه آزمون تا آستانه قبولی پیش می‌رود و سطح بالایی از ثبات و بینش را در توضیحات خود نشان داده است.

پژوهشگران هم‌چنین نتیجه گرفتند که مدل‌های زبانی مانند ChatGPT از پتانسیلی مهم برای کمک به آموزش پزشکی و تصمیم‌گیری در این زمینه برخوردار هستند. این مقاله بیان می‌کند که پزشکان یک کلینیک مجازی به‌نام Ansible Health، پیش‌تر از این چت‌بات به‌منظور کمک به فعالیت‌های نگارشی، مانند نوشتن نامه‌های تجدیدنظر و ساده‌سازی گزارش‌های پزشکی پیچیده برای کمک به درک بهتر بیماران از شرایط خود، بهره گرفته‌اند.

افزون‌براین، هوش مصنوعی ChatGPT در ادامه شگفتی‌های خود، نرخ دقت 50 درصدی را در مولفه چند گزینه‌ای آزمون وکالت (MBE) به‌دست آورد. قبولی در این امتحان برای فارغ‌التحصیلان دانشکده حقوق این کشور که می‌خواهند وکالت رسمی را برعهده بگیرند، ضروری است. امتیاز 50 درصدی این مدل، بالاتر از نرخ حدس اولیه 25 درصدی است که در هنگام انتخاب از بین چهار گزینه وجود دارد.

chatgpt در پزشکی

از آنجاکه مدل‌های پیشرفته زبان مانند ChatGPT و Claude AI در توانایی خود برای شرکت در آزمون‌های سطح بالا، بدون نیاز به مطالعه و اخذ مدرک در حال پیشی گرفتن از انسان‌ها هستند، ممکن است باعث بی‌اعتبار کردن سنجش‌هایی شوند که برای ارزیابی موفقیت تحصیلی استفاده می‌کنیم.

درحالی‌که هنوز بعید به‌نظر می‌رسد ابزارهایی مانند ChatGPT بتوانند تحصیلات عالی را تحت‌الشعاع قرار دهند، اما بسیاری به‌دنبال محافظت در برابر استفاده بدون ممانعت از این ربات هستند. در این راستا، یک دانشجوی 22 ساله به‌نام ادوارد تیان در حال توسعه اپلیکیشنی است که می‌تواند متن تولید شده توسط هوش مصنوعی ChatGPT را تشخیص دهد. تیان درباره این برنامه گفت:

همه سزاوار بهره‌مندی از مزایای هوش مصنوعی هستند، بنابراین ما به تدابیر امنیتی نیاز داریم تا از این فناوری‌ جدید سوءاستفاده نشود.

اگرچه چت‌بات ChatGPT در مراحل اولیه توسعه قرار دارد، اما در حال حاضر میلیون‌ها نفر از آن برای اهداف مختلفی از مذاکره در مورد صورت حساب اینترنتی گرفته تا نگارش مقاله استفاده می‌کنند. براساس گزارشی که روز دوشنبه منتشر شد، مایکروسافت از قصد خود برای سرمایه‌گذاری 10 میلیارد دلاری در شرکت سازنده این چت‌بات، یعنی OpenAI خبر داده است که اهمیت بالای این فناوری را نشان می‌دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*