گوشی‌های میان‌رده موتو G73 و موتو G53

موتورولا از گوشی‌های میان‌رده موتو G73 و موتو G53 با نمایشگرهای ۱۲۰ هرتزی رونمایی کرد

موتورولا از گوشی‌های میان‌رده جدید موتو G73 و موتو G53 را با امکاناتی مثل اینترنت 5G، نمایشگر ۱۲۰ هرتزی و دوربین ۵۰ مگاپیکسلی رونمایی کرد.

به گوشی‌های جدید سری Moto G سلام کنید. در حالی گوشی‌های میان‌رده موتو G73 و موتو G53 به‌عنوان نسل جدید دو گوشی موتو G72 و G52 معرفی شده‌اند که تغییرات زیادی با آن‌ها دارند و شاید همه آن‌ها به مذاق طرفداران موتورولا خوش نیاید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این دو گوشی، پشتیبانی آن‌ها از اینترنت 5G است. در ادامه خواهیم دید که این دو چه امکاناتی دارند.

موتو G73

اول با مدل گران قیمت‌تر شروع می‌کنیم. مدلی که به چیپست Dimensity 930 مدیاتک مجهز است. این چیپست از یک پردازنده مرکزی با سرعت کلاک پایین‌تری نسبت به Dimensity 920 و پردازشگر گرافیکی متفاوت استفاده می‌کند. یک مودم 5G زیر ۶ گیگاهرتزی نیز روی آن قرار گرفته که بزرگ‌ترین پیشرفت آن نسبت به نسل قبلی نیز محسوب می‌شود.

موتو G73

گوشی جدید موتورولا اندروید ۱۳ و نسخه جدید رابط کاربری سفارشی My UX را اجرا می‌کند. همچنین با یک پیکربندی حافظه عرضه خواهد شد که شامل ۸ گیگ رم و ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی (قابل گسترش با کارت حافظه) می‌شود.

موتورولا نمایشگر P-OLED سال قبل را با یک مدل ۶.۵ اینچی IPS LCD جایگزین کرده که نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی و همان رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسلی را ارائه می‌کند. و درست مثل نسخه قبلی، یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی درون حفره داخل نمایشگر آن گنجانده شده است.

موتو G73

اوضاع روی قاب پشتی گوشی متفاوت است. دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی جای خودش را به یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی با پیکسل‌های بزرگ‌تر ۱.۰ میکرومتری داده است. این درحالیست که پیکسل‌های سنسور قبلی کوچک‌تر بودند (۱.۲۸ میکرومتری). بنابراین گرچه رزولوشن این سنسور کاهش پیدا کرده، اما از نظر اندازه پیکسل‌ها ارتقا پیدا کرده است. گرچه ما دوست داشتیم این سنسور دوربین از فیلمبرداری 4K پشتیبانی کند.

ماژول دیگری که روی قاب پشتی این گوشی قرار گرفته یک سنسور ۸ مگاپیکسلی اولترا واید با زاویه دید ۱۱۸ درجه‌ای و فوکوس خودکار است که اجازه عکاسی ماکرو را هم به کاربران می‌دهد.

موتو G73

گوشی موتو G73 از یک باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی نیرو می‌گیرد و با توان ۳۰ واتی TurboPower 30 به‌سرعت شارژ می‌شود. شارژ این گوشی از طریق پورت USB-C انجام می‌شود. یک جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون هم روی فریم این گوشی قرار دارد. این گوشی همچنین اسپیکرهای استریویی داشته که از Dolby Atmos نیز پشتیبانی می‌کند. از دیگر امکانات آن باید به اسلات کارت میکرو اس دی، دو اسلات سیم کارت، وای فای ۵، بلوتوث ۵.۳ و NFC اشاره کرد.

موتو G73

فست شارژ ۳۰ واتی موتو G73

بدنه این گوشی از جنس پلاستیک است و به‌گونه‌ای طراحی شده که در برابر آب مقاومت می‌کند. ضخامت این دیوایس نیز ۸.۳ میلی‌متری و وزن آن هم ۱۸۱ گرمی است. این گوشی با ۸ گیگ رم و ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی ۳۰۰ یورو قیمتش است.

موتو G53

دومین گوشی جدید موتورولا، موتو G53 نام دارد که آن هم از اینترنت 5G پشتیبانی می‌کند و به چیپست اسنپدراگون ۴۸۰ پلاس مجهز شده است. این گوشی را می‌توانید با رم ۴، ۶ یا ۸ گیگابایتی و حافظه ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایتی سفارش دهید.

موتو G53

نمایشگر به‌کار رفته روی این گوشی پایین‌رده‌تر از آن چیزی است که روی گوشی Moto G52 قرار داشت. این یک نمایشگر ۶.۵ اینچی LCD با رزولوشن اچ‌دی است که برای یک گوشی میان‌رده چنین مشخصات اصلاً جالب نیست. در حالی که نسل قبلی از یک نمایشگر ۶.۶ اینچی فول اچ‌دی با نرخ رفرش ۹۰ هرتزی استفاده می‌کرد. اما همان دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی، روی نسل جدید آن هم حضور دارد.

دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی این گوشی از یک سنسور کوچک‌تر با اندازه پیکسل‌های ۰.۶۴ میکرومتری استفاده می‌کند. این دوربین حداکثر با وضوح 1080p فیلمبرداری می‌کند. در کنار آن یک دوربین ۸ مگاپیکسلی اولترا واید (۱۱۸) درجه‌ای ولی فاقد فوکوس خودکار هم قرار دارد.

موتو G53

این گوشی نیز مثل برادر بزرگ‌ترش از یک باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی نیرو می‌گیرد، ولی با توان ناچیز ۱۰ واتی شارژ می‌شود. لازم به ذکر است که هر دو این گوشی‌ها از حسگر اثر انگشت جانبی نیز بهره می‌برند.

جنس بدنه این گوشی نیز پلاستیکی و مقاوم در برابر آب است. یک پورت USB-C و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون در زیر آن قرار گرفته‌اند و اسپیکرهای استریو آن با دالبی اتموس سازگاری دارند. اسلات دو سیم کارته هیبریدی با پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس دی نیز در اینجا قرار دارد. قیمت این گوشی با ۴ گیگ رم و ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی ۲۵۰ یورو خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*