نشان پیشتاز اقتصاد ایران

ایرانسل موفق به دریافت نشان پیشتاز اقتصاد ایران شد

نشان پیشتاز اقتصاد ایران به ایرانسل رسید. معاون اول رئیس جمهور طی مراسمی تندیس و لوح تقدیر پیشتاز اقتصاد ایران را به ایرانسل اعطا کرد.

صبح روز دوشنبه 3 بهمن 1401 همزمان با سالروز میلاد حضرت امام باقر (ع) اولین آیین تجلیل از فعالان پیشتاز اقتصاد ایران و رونمایی از سامانه تشخیص و تشویق فعالان اقتصادی قانونمند و خوش‌حساب (تراز) با عنوان رسم درستکاری در سالن اصلی مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد تهران برگزار شد.

در این رویداد دکتر محمدرضا مخبر دزفولی (معاون اول رئیس‌جمهور)، دکتر احسان خاندوزی (وزیر امور اقتصادی و دارایی)، دکتر داوود منظور (رئیس سازمان امور مالیاتی کشور)، دکتر محمد رضوانی‌فر (معاون وزیر و رئیس کل گمرک ایران)، جمعی از مدیران دولتی، تعدادی از فعالان اقتصادی کشور و اصحاب رسانه نیز حضور داشتند.

نشان پیشتاز اقتصاد ایران به ایرانسل رسید

 نشان پیشتاز اقتصاد ایران

معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر امور اقتصادی و دارایی در این مراسم اولین تندیس و لوح تقدیر پیشتاز اقتصاد ایران از نظر شفافیت، قانونمندی و خوش‌حسابی مالیاتی را به‌عنوان تنها شرکت حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به دکتر بیژن عباسی‌آرند، مدیرعامل ایرانسل اعطا کردند.

در این لوح تقدیر به دریافت رتبه برتر توسط ایرانسل، نشان درستکاری، شایستگی و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر مدیرعامل و کارکنان ایرانسل اشاره شده است. در بخش دیگری از این لوح تقدیر آمده: «امید است تا دیگر فعالان اقتصادی نیز تلاش کنند به این تراز از شفافیت و قانون‌مداری برسند، خود را با بنگاه‌های برتر تراز کنند و در جمع راهبران اقتصادی کشور قرار گیرند.»

 نشان پیشتاز اقتصاد ایران

در این مراسم 10 شرکت موفق به دریافت نشان پیشتاز ایران شدند که پس از ایرانسل این نشان به شرکت‌های سیناژن، فولاد مبارکه، فولاد ویان، دارو پخش، شرکت ملی صنایع مس، صنعت غذایی کوروش، پتروشیمی خراسان، گروه صنعتی انتخاب و شیشه کاوه فلوت اعطا شد.

 نشان پیشتاز اقتصاد ایران

معاون اول رئیس‌حمهور در این مراسم با اعلام این‌که تحریم‌ها و مسائل مالی بزرگترین مشکل ما نیستند، گفت مشکل اساسی ما این است که از پیش از انقلاب تاکنون بخش خصوصی را به‌خوبی تقویت نکردیم. وی در ادامه گفته‌های خود بیان کرد:

هر جا مردم را به میدان آوردیم، مشکلات حل شده است؛ ولی در اقتصاد، هنوز موفق به این کار نشده‌ایم. مقام معظم رهبری اصل ۴۴ را برای ورود و حمایت از بخش خصوصی مطرح کردند، اما متأسفانه در اجرا و نیز در رفتار و پشتیبانی پس از واگذاری‌ها، اشتباه شده و خوب عمل نشده است.

irancell tax prize

وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز در این مراسم عنوان کرد به جای این‌که نظام تشویق مالیاتی کشور به‌نفع خوش‌حسابان و قانون‌مداران باشد، تاکنون به سود قانون‌شکنان بوده و به همین دلیل می‌بایست ما این روند را تغییر دهیم. وی در ادامه با اعلام این‌که مودی خوش‌حساب می‌بایست تقدیر شود و با تاکید بر روال دولت در اعتماد به خوداظهاری مالیاتی گفت شاخص‌های جدید ارزیابی مودیان مالیاتی تعیین و دفتر ویژه جدید در این خصوص نیز تشکیل می‌شود.

irancell tax prize

رئیس سازمان امور مالیاتی نیز در این مراسم با اعلام این‌که رویکرد ما در این دوره تعامل حداکثری با جامعه مودیان است، گفت سعی می‌کنیم که دیوار موجود بین سازمان و مودیان برداشته شود. وی افزود بر این باوریم که نظام مالیاتی به‌نوعی شریک فعالیت اقتصادی بوده و به تلاش فعالان اقتصادی در افزایش تولید ملی و اشتغال‌آفرینی کمک خواهد کرد.

irancell tax prize

رئیس کل گمرک ایران هم در این مراسم عنوان کرد رونمایی از سامانه تراز باعث تشویق مودیان و ترغیب آنها به تطبیق بیشتر با سازوکارهای نوین خواهد شد. وی افزود در گذشته مجموعه‌ای تسهیل‌گری‌ها در گمرک وجود داشت و با رونمایی امروز سعی داریم بسته حمایتی ویژه‌ای را در این خصوص در نظر بگیریم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*