میتسوبیشی ASX مدل ۲۰۲۲

میتسوبیشی ASX مدل ۲۰۲۲؛ مشخصات فنی، امکانات و قیمت کراس اوور ساب کامپکت آرین موتور

میتسوبیشی ای اس ایکس – Mitsubishi ASX مدل ۲۰۲۲ انتخاب دیگر آرین موتور برای واردات به ایران است. در ادامه شاهد مشخصات، امکانات و قیمت آن باشید.

در لیست خودروهای وارداتی که به‌دنبال آزادسازی واردات خودرو راهی کشور می‌شوند، نام میتسوبیشی ASX هم در کنار اوتلندر و اکلیپس کراس از این برند ژاپنی به‌چشم می‌خورد. آرین موتور به‌دنبال این است که مجموعاً سه کراس اوور را طی این دوره واردات به بازار ایران برساند. با محبوبیت روزافزون شاسی بلندها چه در خارج و چه در داخل ایران، این شرکت سه گزینه مناسب را از این حیث برای عرضه در کشور انتخاب کرده است.

میتسوبیشی ASX کراس اووری ساب کامپکت است که پایین‌تر از اکلیپس کراس و اوتلندر قرار می‌گیرد. در لاین‌آپ میتسوبیشی، ای اس ایکس در پایینِ رده جا دارد و اوتلندر بالارده‌ترین اس یو وی بین سه اس یو وی مذکور در نظر گرفته می‌شود. به‌وضوح اکلیپس کراس هم در بین این دو قرار می‌گیرد. تاکنون دو نسل از ASX توسعه پیدا کرده است و نسل دوم این شاسی بلند در سال 2023 با نشان رنو کپچر در اروپا عرضه خواهد شد.

پیش‌تر حتی مدل‌های 2017 و 2018 میتسوبیشی ASX به ایران راه پیدا کرده بودند. در ادامه به‌مناسبت تایید واردات میتسوبیشی ASX جدید به ایران، نگاهی به جزئیات مدل ۲۰۲۲ می‌اندازیم؛ جزئیاتی نظیر مشخصات فنی، امکانات و تجهیزات، طراحی نمای بیرونی و چند مورد دیگر.

فهرست عناوین

معرفی میتسوبیشی ASX مدل ۲۰۲۲

مزایا و معایب

میتسوبیشی ASX مدل ۲۰۲۲

مزایا

  • طراحی متفاوت با چاشنی ژاپنی (هرچند با فاصله نسبت به جدیدترین طراحی‌های بازار)
  • مصرف سوخت قابل قبول 8 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر
  • فضای کاملاً آزاد برای سرنشینان جلو، حتی افراد قدبلند

معایب

  • کمبود امکانات ایمنی/کمک‌راننده
  • فقدان صفحه آمپر تمام دیجیتال
  • نمایشگر مرکزی با شکل و شمایل نسبتاً منسوخ‌شده
  • پیشرانه بروزرسانی‌نشده طی چند سال اخیر

طراحی نمای بیرونی مدل ۲۰۲۲ میتسوبیشی ASX

نمای جلو میتسوبیشی ASX مدل ۲۰۲۲

میتسوبیشی ASX مدل ۲۰۲۲ تفاوت قابل توجهی در طراحی با کراس اوورهای دیگر میتسوبیشی یعنی اوتلندر و اکلیپس کراس ندارد. نمای جلو این SUV را هم دی‌لایت‌های باریک با حالتی تهاجمی و اسپرت، المان‌های کرومی به شکل C، چراغ‌های جلو در قالبی مستطیلی‌شکل و جلوپنجره داینامیک شیلد شکل می‌دهند. در پایین سپر هم دریچه‌های هوا به‌همراه پنلی مشکی‌رنگ وجود دارند. مجموع خروجی ترکیب این المان‌ها با یکدیگر، نمای جلو متفاوتی نسبت به آن چیزی است که از خیلی از کراس اوورهای بازار می‌بینیم.

نمای عقب میتسوبیشی ASX مدل ۲۰۲۲

در نمای کناری ای اس ایکس مدل جدید، خط برجسته طویل و سقف شناور المان‌هایی‌اند که توجه را جلب می‌کنند. دست آخر در نمای عقب چراغ‌هایی جدا از همدیگر با شکلی تهاجمی، اسپویلر سقف و پنل کرومی پایین سپر به‌کار رفته‌اند. رو هم رفته باید گفت که میتسوبیشی ASX مدل ۲۰۲۲ و هم‌خانواده‌هایش شاید مدرن‌ترین و پر زرق و برق‌ترین طراحی نمای بیرونی را نداشته باشند، ولی از المان‌هایی منحصر به خود برخوردارند.

کراس اوور ای اس ایکس میتسوبیشی مدل 2022 دارای 4355 میلی‌متر طول، 1810 میلی‌متر عرض و 1625 میلی‌متر ارتفاع است. ضمن اینکه دو محور آن در فاصله 2670 میلی‌متری از یکدیگر قرار گرفته‌اند و حجم صندوق عقب آن به 358 لیتر می‌رسد.

فضای داخلی ASX جدید وارداتی آرین موتور

فضای داخلی کراس اوور ژاپنی ای اس ایکس وارداتی آرین موتور

کابین ای اس ایکس، گزینه آرین موتور برای واردات به ایران، ساده و کاربردی بدون پیچیدگی از لحاظ طراحی و شکل و شمایل و همچنین طراحی است. در مرکز داشبورد، نمایشگر لمسی را مشاهده می‌کنیم که با داشبورد ادغام شده است. زیر آن هم طبق انتظار کنترل‌های تهویه و بقیه کنترل‌های خودرو تعبیه شده‌اند. در ASX همچنین اثری از صفحه آمپر دیجیتال نیست و همان صفحه آمپر آنالوگ مرسوم تدارک دیده شده است. دو صفحه دایره‌ای و یک نمایشگر عمودی کوچک در مرکزشان، اطلاعات لازم را به راننده نشان می‌دهند.

فضای داخلی کراس اوور ژاپنی ای اس ایکس وارداتی آرین موتور

حتی بزرگسالان قدبلند در ناحیه جلو میتسوبیشی ASX مدل ۲۰۲۲ احساس راحتی خواهند داشت، ولی همان‌طور که انتظار می‌رود، در ناحیه عقب وضعیت کمی متفاوت است. جای پا و زانو برای دو بزرگسال رضایت‌بخش است، اما احتمالاً فضای موجود برای سر ایده‌آل نخواهد بود. قسمت میانی صندلی‌های عقب هم با فضای محدود برای پا، گزینه خوبی برای نشستن نیست. البته کراس اوورهای جمع و جوری کمی را می‌توان پیدا کرد که به راحت‌ترین شکل سه نفر در قسمت عقب آن‌ها جا بگیرند.

مشخصات فنی و مصرف سوخت ای اس ایکس ۲۰۲۲ وارداتی

نمای جلو میتسوبیشی ASX مدل ۲۰۲۲

کراس اوور ASX مدل ۲۰۲۲ در امارات متحده عربی با یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر در داسترس قرار دارد. این پیشرانه قادر به تولید قدرت 150 اسب بخار و گشتاور 197 نیوتون متر است و از طریق یک گیربکس متغیر پیوسته یا CVT قدرت را به چرخ‌های جلو ارسال می‌کند. حداکثر سرعت این پیشرانه 193 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است و با توجه به آمار موجود، این کراس اوور قابلیت شتاب‌گیری از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت طی 11.3 ثانیه را دارد. همچنین در هر 100 کیلومتر 8 لیتر بنزین مصرف می‌کند.

نمای عقب میتسوبیشی ASX مدل ۲۰۲۲

علاوه بر این، یک نسخه دو دیفرانسیل (تمام چرخ محرک یا AWD) هم از ای اس ایکس 2022 ارائه می‌شود. این نسخه می‌تواند ظرف 11 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد و مصرف سوخت آن در هر 100 کیلومتر به 8.2 لیتر می‌رسد. ظرفیت باک بنزین این دو نسخه مجموعاً 63 لیتر است. ضمن این‌ها، برای تعلیق جلو این خودرو ژاپنی سیستم مک فرسون و برای عقب سیستم چنداتصالی یا مولتی‌لینک در نظر گرفته شده است. رانندگان پشت فرمان ASX سه حالت 2WD ،4WD Auto و 4WD Lock را پیش رو خود خواهند داشت که می‌توانند بسته بر سبک رانندگی مورد پسند خود و شرایط جاده، انتخابشان کنند.

امکانات و تجهیزات ASX بورس کالا

نمای پشتی کراس اوور ژاپنی ای اس ایکس وارداتی آرین موتور

حالا می‌توانید نگاهی به لیست امکانات و تجهیزات استاندارد و آپشنال میتسوبیشی ASX مدل ۲۰۲۲ داشته باشید. هنوز مشخص نیست که این کراس اوور ژاپنی با چه امکانات و تجهیزاتی در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.

  • کنترل پایداری الکترونیکی (ASC)
  • ترمز ضد قفل (ABS) با توزیع الکترونیکی نیرو ترمز (EBD) و دستیار ترمز
  • دستیار شروع حرکت از سربالایی (HSA)
  • هشدار نقطه کور (BSW) با دستیار تغییر لاین
  • ایربگ‌های راننده و شاگرد
  • ایربگ‌های جانبی، پرده‌ای و زانو راننده
  • قفل کودک درب‌های عقب
  • سنسورهای پارک
  • هشدار امنیتی/ایموبیلایزر
  • فرمان برقی
  • کروز کنترل
  • نمایشگر رصد باد تایر
  • دوربین عقب
  • درگاه برق 12 ولت
  • تهویه خودکار
  • ورود بدون کلید
  • 4 تا 6 اسپیکر

قیمت میتسوبیشی ASX مدل ۲۰۲۲

نسخه دیفرانسیل جلو میتسوبیشی ASX مدل ۲۰۲۲ در امارات متحده عربی قیمتی معادل 21 هزار دلار دارد، درحالی که قیمت نسخه دو دیفرانسیل آن به 23 هزار دلار می‌رسد. در صورت تبدیل مستقیم، قیمت نسخه دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسیل به‌ترتیب معادل حدود 880 میلیون و 970 میلیون تومان است. با وجود این، با در نظر گرفتن هزینه‌های اضافی نظیر مالیات و سود واردکننده و… به هیچ وجه بعید نیست که نهایتاً شاهد قیمت 2 میلیارد تومانی برای این شاسی بلند ژاپنی در بازار باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*