بهترین مرورگرهای وب سال ۲۰۲۳

بهترین مرورگرهای وب سال ۲۰۲۳ را بشناسید

در اینجا فهرستی از بهترین مرورگرهای وب سال ۲۰۲۳ را از نظر امکانات، امنیت و سرعت وبگردی گردآوری کردیم که می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

تمام مرورگرهای وب هدف یکسانی دارند و همین همیشه باعث شده انتخاب بین آن‌ها دشوار باشد. خصوصاً این روزها که به تعداد آن‌ها افزوده شده است. اما شما باید مرورگری را انتخاب کنید که بهترین حریم خصوصی، بالاترین سرعت و شاید هم کمی ماجراجویانه‌تر باشد.

بهترین مرورگرهای وب سال ۲۰۲۳

برای کمک به تصمیم شما، در اینجا فهرستی از بهترین مرورگرهای وب سال ۲۰۲۳ را گردآوری کرده‌ایم که اگر به‌دنبال یک تجربه وب‌گردی فوق‌العاده و بدون نقص هستید، می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید.

بهترین مرورگر وب از هر نظر: Google Chrome

بهترین مرورگرهای وب سال ۲۰۲۳ - گوگل کروم

کروم را در همه جا می‌بینیم و این بی‌دلیل نیست. به‌لطف قابلیت‌هایی غنی، یکپارچگی کامل با اکانت گوگل، اکوسیستم غنی افزونه‌ها از طریق فروشگاهی به‌نام Chrome Web Store و یک مجموعه از اپلیکیشن‌های موبایلی قابل اعتماد، بدیهی است که گوگل کروم را بهترین و محبوب‌ترین مرورگر وب جهان می‌بینیم.

کروم گسترده‌ترین قابلیت‌های یکپارچه موبایلی را در مقایسه با دیگر مرورگرها ارائه می‌کند. اجرا روی تمام اپلیکیشن ها، به‌همگام نگه داشتن آسان اطلاعات شما و جابجایی وب‌گردی بین دستگاه‌ها از جمله این ویژگی‌ها است. شما می‌توانید روی یکی از دستگاه‌های الکتریکی خود اکانت گوگل‌تان را وارد کنید تا کروم تمام بوک مارک‌ها، اطلاعات ذخیره شده و حتی تنظیمات مرورگر را هم ذخیره کند. حتی افزونه‌های فعال را هم می‌توانید در سراسر دستگاه‌ها ببینید.

بهترین مرورگرهای وب سال ۲۰۲۳ - گوگل کروم

سیستم مدیریت رمز عبور کروم می‌تواند به‌صورت خودکار رمزهای عبور توانمندی را ایجاد کرده یا پیشنهاد کند تا کاربر هنگام ساخت یک اکانت جدید در یک وب‌سایت از آن استفاده کند. مدیریت رمزهای عبور خیره شده حتی از ایجاد آن‌ها هم آسان‌تر است. شما حتی می‌توانید برای رمزهای عبور ذخیره شده یک توضیح کوتاه هم بنویسید تا به‌خاطرتان بماند.

نوار جستجو یا Omnibox نتایج غنی را به‌نمایش می‌گذارد و به بسیاری از سوالات کاربران پاسخ می‌دهد. بخش Favorites در دسترس‌ترین حالت ممکن است و کاربر می‌تواند صفحه مربوط به باز شدن یک تب جدید را هم تنظیم کند. شما همچنین می‌توانید برخی تب‌ها را Mute کنید تا صداهای اضافه به‌گوشتان نرسد.

از دیگر امکانات این مرورگر باید به حالت تیره برای ویندوز و مک او اس، گروه‌بندی تب‌ها و پیغام هشدار هنگام مواجهه با خطرات لو رفتن رمز عبور اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

چگونه حالت ذخیره انرژی گوگل کروم را برای شارژدهی بیشتر لپ تاپ فعال کنیم؟

گوگل کروم سریع، رایگان و زیباست. با اکوسیستم غنی و امکانات فراوان و همینطور محافظت خوب از حریم خصوصی، آن به یکی از بهترین مرورگرهای وب سال ۲۰۲۳ تبدیل شده است. ولی یکی از مشکلات بزرگ آن که می‌تواند برای صاحبان لپ تاپ‌ها یا کامپیوترهای قدیمی دردسرساز شود، مصرف بالای رم سیستم توسط آن است. البته گوگل روی این موضوع کار کرده و اکنون Google Chrome خیلی کمتر از گذشته حافظه رم سیستم شما را می‌بلعد.

بهترین جایگزین کروم با موتور کرومیوم: Microsoft Edge

بهترین مرورگرهای وب سال ۲۰۲۳ - مایکروسافت اج

مایکروسافت تصمیم گرفت در کدنویسی موتور مرورگر وب Edge بازنگری کند و از موتور کرومیوم که روی مرورگر کروم نیز قرار گرفته، استفاده کند. کرومیوم یک موتور مرورگر وب رایگان و متن باز است که شاهد حضور آن روی طیف وسیعی از مرورگرها هستیم. اکنون مایکروسافت اج به‌عنوان مرورگر وب پیش‌فرض ویندوز ۱۱ انتخاب شده است.

در نخستین نگاه، Edge حال و هوایی شبیه به گوگل کروم دارد. در واقع عمان نوار ابزار بوک مارک و تنظیمات کروم را یادآوری می‌کند. و با توجه به اینکه از موتور Chromium استفاده می‌کند، به شما اجازه می‌دهد از همان افزونه‌های گوگل کروم استفاده کنید. برای دسترسی به آن‌ها باید از طریق فروشگاه Chrome Web Store یا Microsoft Store اقدام کنید.

مایکروسافت برخی از قابلیت‌های کرومیوم را روی مرورگر خودش غیرفعال کرده است که شامل API وب‌گردی امن، مسدودسازی تبلیغات، ورودی صوتی، دسترسی آسان به خدمات گوگل و غیره می‌شود. در عوض مایکروسافت از امکانات سفارشی خودش روی این مرورگر استفاده کرده است.

یکی از برتری‌های این مرورگر نسبت به گوگل کروم، مصرف کمتر حافظه رم دستگاه شما است. همین از کروم، یکی از کم مصرف‌ترین مرورگرها در زمینه حافظه رم را به‌وجود آورده است. این مرورگر همچنین قابلیت خواباندن تب‌ها را نیز ارائه می‌کند تا وقتی یک تب برای مدت طولانی غیرفعال بود، به حالت خواب برود تا منابع بیشتری از رم دستگاه آزاد شود.

مایکروسافت اج

مایکروسافت یک نوار کناری به‌نام Edge Sidebar را هم برای مرورگر خودش طراحی کرده که گزینه خوبی برای دسترسی سریع به برخی از امکانات مرورگر است. این مرورگر همچنین تنظیمات حریم خصوصی آسان‌تر و بروزرسانی‌های امنیتی بهتری نسبت به Chrome دارد.

در کروم شما پنل‌هایی صرفا برای مرور امن، دنبال نکردن با درخواست‌ها دارید. اما صفحه تنظیمات حریم خصوصی مایکروسافت اج گرافیکی‌تر و کاربرپسندتر است و سه سطح امنیتی Basic و Balanced و Strict را به‌نمایش می‌گذارد. پرکاربرد‌ترین این حالت‌ها Balanced است که وقتی آن فعال باشد، بسیاری از سایت‌ها از شما درخواست می‌کنند تا مسدودکننده تبلیغات را غيرفعال کنید. همه این ویژگی‌های خوب باعث شده مایکروسافت اج یکی از بهترین مرورگرهای وب سال ۲۰۲۳ لقب بگیرد.

بهترین مرورگر غیر کرومیوم: Mozilla Firefox

موزیلا فایرفاکس

بهترین مرورگری که از موتور کرومیوم استفاده نمی‌کند، بی‌شک فایرفاکس است. مرورگر موزیلا فایرفاکس به‌لطف موتور Firefox Quantum، یک راهکار عالی و مدرن برای وب‌گردی است. همین چند وقت پیش بود که موزیلا رابط کاربری مرورگر وب خودش را دستخوش تغییراتی کرد و ظاهر مدرن‌تر و شیک‌تری را به آن بخشید. البته ارتقا اصلی آن مربوط به زیر قاب و هسته مرکزی مرورگر بود.

به‌طور مثال موتور فایرفاکس کوانتوم برنامه مفصلی برای استفاده از پردازنده‌های چند هسته‌ای دارد؛ چیزی که دیگر مرورگرها از آن بی‌بهره هستند. این یعنی فایرفاکس با ظهور پردازنده‌های سریع‌تر، می‌تواند استفاده بهتری از آن‌ها داشته باشد.

از نقاط قوت فایرفاکس می‌وان به حفاظت از حریم خصوصی با پشتیبانی از قابلیت ضد ردیابی SmartBlock، بهبود همگام‌سازی رمز عبور بین دستگاه‌ها، خوانایی پیشرفته‌تر، هشدارهای نقص یکپارچه و داشبوردی به‌نام Protections Dashboard که خلاصه‌ای از نحوه محافظت فایرفاکس از حریم خصوصی شما در پشت صحنه را ارائه می‌کند. موتور WebRender نیز عملکرد گرافیکی مرورگر را روی کامپیوترهای ویندوزی با پردازنده‌های اینتل و ای‌ام‌دی تقویت می‌کند.

موزیلا فایرفاکس

بروزرسانی جدید این مرورگر که یکی از بهترین مرورگرهای وب سال ۲۰۲۳ نیز هست، مدیریت دانلود را آسان‌تر می‌کند، کپشن‌ها و زیرنویس یوتیوب، پرایم و نتفلیکس را در حالت تصویر در تصویر نشان می‌دهد، در macOS از HDR پشتیبانی می‌کند و توانایی نوشتن و ویرایش فایل‌های PDF را در اختیار کاربرانش می‌گذارد. این مرورگر همچنین از سیستم تشخیص متن از روی تصویر بهره می‌برد که به‌شما اجازه می‌دهد آن را مستقیماً روی کلیپ‌برد کپی کنید. در نهایت هم باید به Firefox Colorways اشاره کرد که گزینه‌های جدیدی را برای بهینه‌سازی ظاهری مرورگر در اختیار شما می‌گذارد.

به‌لطف این تغییرات، مرورگر فایرفاکس به یکی از پیشرفته‌ترین مرورگرهای وب جهان تبدیل شده است. ضمن اینکه درست مثل کروم شما می‌توانید از افزونه‌های آن استفاده کنید و با استفاده از یک اکانت فایرفاکس، بوک مارک‌های خود را بین دستگاه‌های مختلف خود به‌اشتراک بگذارید.

به‌طور کلی فایرفاکس نسبت به کروم روی حریم خصوصی متمرکزتر است و مرورگر نسبتاً سریع‌تری است؛ اما کفه ترازو در دیگر بخش‌ها و امکانات به‌طرف کروم سنگینی می‌کند.

نوآورانه‌ترین مرورگر وب: Opera

بهترین مرورگرهای وب سال ۲۰۲۳ - اپرا

یکی از محبوب‌ترین و نوآورانه‌ترین مرورگرهای جهان، Opera نام دارد که از DNA گوگل (که خودش بهترین مرورگر جهان است) استفاده می‌کند. اپرا هم درست مثل اج و کروم از موتور منبع باز کرومیوم استفاده می‌کند و در نتیجه تجربیات مشابهی را با دو مرورگر دیگر ارائه می‌کند. هم در نوار جستجو/ آدرس و هم سرعت شبیه به کروم است.

تفاوت آن در امکاناتی است که ارائه می‌کند. در جایی که کروم برای ارائه امکانات مورد نیاز کاربران به اکوسیستم افزونه‌های خودش متکی است، اپرا برخی از امکانات را به‌صورت پیشفرض روی مرورگر خودش قرار داده است. یکی از آن‌ها پیش‌بارگذاری یک سایت است. یک قابلیت جستجوی فوری هم در اینجا وجود دارد که نتایج جستجوی کاربران را در پنجره‌ای جداگانه به‌نمایش می‌گذارد و صفحه فعلی را در پس زمینه محو می‌کند تا با تمرکز بیشتری تحقیقات خود را دنبال کنند.

شما می‌توانید از Add-ons Store اپرا افزونه‌هایی که شبیه به افزونه‌های کروم هستند را دریافت کنید. از آنجا که این مرورگر هم از موتور گوگل کروم قدرت می‌گیرد، شما می‌توانید همان افزونه‌ها را نیز دریافت کنید.

بهترین مرورگرهای وب سال ۲۰۲۳ - اپرا

یکی از قابلیت‌های جذاب اپرا Stash نام دارد که به شما اجازه می‌دهد صفحات وب را برای مطالعه در آینده ذخیره کنید. این سرویس چیزی مثل Pocket و Evernote است، اما برای استفاده نیازی به ثبت نام ندارد. همچنین یک منوی دسترسی سریع دارد که تمام سایت‌های پربازدید شما را در یک جا نمایش می‌دهد. گوگل کروم هم چنین ویژگی دارد، اما فقط زمانی می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید که یک تب جدید خالی را باز کنید. اپرا همچنین دارای یک VPN نامحدود داخلی نیز هست که رایگان در اختیار کاربرانش می‌گذارد.

بیشترین تغییر در اپرا مربوط به نسخه Opera 60 است. نسخه‌ای که تغییرات زیادی را در طراحی ارائه می‌کند، پشتیبانی از Web 3 را اضافه کرده و یک کیف پول ارز دیجیتال را هم در اختیار معامله‌گران رمزارزها قرار می‌دهد. اپرا نخستین مرورگری است که در نسخه ۶۹ خودش یک ابزار توییتر را اضافه کرد. پیش از آن ابزار دسترسی به نسخه وب اینستاگرام و تیک تاک نیز وجود داشت. برای استفاده از آن‌ها فقط کافیست از نوار ابزار روی آیکون برنامه مربوطه کلیک کنید. از دیگر ویژگی‌های جذاب این مرورگر می‌توان به حالت Lucid Mode اشاره کرد که شفافیت ویدیوی در حال پخش روی پلتفرم‌های مختلف را افزایش می‌دهد و از استفاده از اموجی‌ها به‌جای لینک‌های وب پشتیبانی می‌کند.

بهترین مرورگر برای دسکتاپ‌های اپل: Apple Safari

اپل سافاری

اگر از دستگاه‌های اپل استفاده می‌کند، Safari مرورگر پیش‌فرض دستگاه شما است. این مرورگر خیلی سریع‌تر از گذشته شده و حتی در برخی جهان می‌تواند کروم را هم شکست دهد. ضمن اینکه عمیقاً با آیفون، آیپد و کامپیوترها مک یکپارچه شده و به‌لطف بهینه‌سازی‌های اپل، در مدیریت انرژی هم پیشرو است.

سافاری از نظر حریم شخصی و امنیت جایگاه بسیار خوبی دارد. بنابراین اگر می‌خواهید خیالتان از امنیت خود در وب‌گردی راحت باشد، از سافاری استفاده کنید. ضمن اینکه شما می‌توانید روی آیفون خود یک سایتی را باز کنید و ادامه مرور آن را در مک بوک خود دنبال کنید. البته سافاری در خارج از اکوسیستم اپل پیشنهاد نمی‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. خیلی زحمت کشیدین، همه این مرورگرها رو میشناسن و یا استفاده میکنن