سایپا P90

سایپا P90 هفته آینده رونمایی خواهد شد

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اعلام این‌که سایپا P90 هفته آینده رونمایی خواهد شد، گفت تا پایان سال 100 دستگاه از خودرو پی 90 را به تولید خواهیم رساند.

محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در نشست رفع موانع و بررسی راه‌های توسعه صادرات صنعت خودرو و قطعه‌سازی به روسیه اعلام کرد تولید خودرو ال 90 یکی از اشتراکات خودروسازی این دو کشور محسوب می‌شود که می‌توان این پروژه را هم در ایران و هم در روسیه احیا کرد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اعلام این‌که قوای محرکه مشکل تولید ال 90 در ایران محسوب می‌شد، گفت این پیشرانه استاندارد یورو 4 داشت، اما اکنون آن را به یورو 5 ارتقا دادیم تا بتوان این خودرو را به بازار روسیه نیز صادر کرد. همچنین این پیشرانه در مدرن‌ترین خط موتورسازی کشور که بین شرکت سایپا و شرکت رنو مشترک بود، به تولید خواهد رسید.

معرفی سایپا P90 در دهه فجر امسال

تیموری در ادامه گفته‌های خود از تولید 50 دستگاه پی 90 خبر داد و گفت اولین مدل از این خودرو در دهه فجر امسال و در شرکت پارس خودرو معرفی خواهد شد. همچنین قصد داریم تا پایان سال 100 دستگاه از این خودرو را به تولید برسانیم که البته تولید آن در سال آینده به روزانه 100 دستگاه خواهد رسید. در حال حاضر قراردادهای تریم داخلی، تریم بیرونی، موتورسازی، اکسل و گیربکس این پروژه با زنجیره تامین داخلی نیز به امضا رسیده است.

سایپا P90

مدیرعامل سایپا در ادامه با اعلام این‌که محصولات کوییک و ساینا روی پلتفرم X200 سایپا به تولید می‌رسند، گفت در خرداد 1402 خودرو اطلس، در تیر 1402 خودرو سهند و در شهریور 1402 نیز وانت جدید سایپا که روی این پلتفرم توسعه پیدا کرده را به بازار عرضه خواهیم کرد. ضمن این‌که پس از این محصولات، دیگر محصول جدیدی روی این پلتفرم توسعه پیدا نخواهد کرد.

تیموری با اعلام این‌که پلتفرم P90 جایگزین پلتفرم X200 خواهد شد گفت این پلتفرم می‌تواند استاندارد 3 ستاره اروپا و استانداردهای 85گانه کشورمان را پاس کند. وی در خصوص خودرو سایپا P90 نیز بیان کرد این محصول همانند هر فیس لیفت دیگری در بخش نمای جلو از جمله مجموعه سپر، جلوپنجره، چراغ‌ها، درب موتور و گلگیرها به‌شکل کامل بازطراحی شده است. همچنین طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، محصولات P90 و شاهین به بازار روسیه صادر خواهند شد.