ساخت اپلیکیشن موبایل بدون کدنویسی

بدون حتی یک خط کدنویسی، اپلیکیشن اندرویدی بسازید

اینجا به شما پلتفرم‌هایی را معرفی می‌کنیم که با کمک آن‌ها می‌توانید بدون دانش حتی یک خط کدنویسی، اپلیکیشن اندرویدی بسازید و کسب درآمد کنید.

ساختن یک اپلیکیشن موبایلی به زمان و انرژی زیادی نیاز دارد. علاوه بر این شما باید زبان برنامه‌نویسی مخصوص موبایل را هم بلد باشیم. متأسفانه هر کسی توانایی ساختن یک اپلیکیشن اندرویدی قدرتمند را ندارد. شما باید یک توسعه دهنده اپلیکیشن استخدام کنید و حتی برای ساخت یک برنامه ساده، هزینه هنگفتی کنید. اما آیا تکنولوژی به‌قدری پیشرفت نکرده که بدون داشتن دانش کدنویسی بتوانیم برای خودمان یک اپلیکیشن اندرویدی ساده بسازیم؟

خبر خوب اینکه بله، امکان چنین چیزی وجود دارد. ما در ادامه ۵ وب‌سایت را معرفی می‌کنیم که به شما اجازه می‌دهد بدون اینکه برنامه‌نویسی بلد باشید، بتوانید یک اپ موبایلی بسازید. در ادامه با معرفی آن‌ها همراه ما باشید.

ساخت اپلیکیشن بدون کدنویسی با این ۵ وب‌سایت

۱. سایت Appy Pie

سایت‌هایی وجود دارد که به شما اجازه می‌دهند بدون هرگونه کدنویسی بتوانید یک برنامه موبایلی بنویسید. اما کمتر سایتی تجربه کاربری راحتی مثل Appy Pie را در اختیار کاربرانش می‌گذارد. این برنامه هر چیزی که اپلیکیشن‌ موبایلی شما مورد نیاز داشته باشد را در اختیارتان می‌گذارد. علاوه بر این، شما نه تنها قادر به تولید یک برنامه اندرویدی هستید، بلکه می‌توانید یک اپلیکیشن برای آیفون‌ها نیز بسازید.

اپلیکیشن ساز Appy Pie

برای ساخت یک اپلیکیشن بدون برنامه‌نویسی، شما نیازمند دسترسی به سرویس‌های مختلفی مثل یک حافظه ابری، پلاگین‌های احراز هویت، چت بات و غیره هستید. Appy Pie تقریباً طیف وسیعی از ابزارهای مورد نیاز شما را در سرویس خودش جای داده است که همین ساخت برنامه با چند کلیک ساده را امکان‌پذیر می‌کند.

این سایت همچنین دارای یک تحلیلگر و یک مدیریت سیستمی کاربر هم هست. این به شما اجازه می‌دهد تا کاربران اپلیکیشن ایجاد شده را مدیریت کنید. شما حتی می‌توانید از برنامه ایجاد شده از طریق شبکه‌هایی مثل Google AdMob یا فیسبوک کسب درآمد هم کنید. در انتها نیز می‌توانید فایل پروژه را در قالب یک اپلیکیشن APK برای اندروید یا یک فایل مخصوص iOS دریافت کنید.

به‌خاطر داشته باشید که استفاده از این سرویس با پرداخت هزینه امکان‌پذیر است. اما توسعه‌دهندگانش این امکان را در اختیار شما می‌گذارند تا به‌صورت آزمایشی ۷ روز از آن استفاده کنید و در صورت رضایت، اشتراک تهیه کنید.

۲. سایت Thunkable

اگر می‌خواهید یک برنامه عالی را از پایه خودتان طراحی کنید و تک تک جزئیات طراحی آن برای شما مهم است، ما استفاده از خدمات سایت Thunkable را پیشنهاد می‌کنیم. این پلتفرم کنترل کاملی روی تمام اجزاء برنامه را در اختیار شما می‌گذارد که می‌توانید با کمی وقت بیشتری گذاشتن، یک اپلیکیشن بی‌نقص و ایده‌آل بسازید.

ساخت اپلیکیشن موبایل بدون کدنویسی

رویکرد اصلی این پلتفرم، یک فضای برنامه‌سازی با استفاده از درگ و دراپ کردن عناصر است تا بتوانید با سلیقه خودتان ۰ تا ۱۰۰ یک برنامه را بسازید. بسیاری از گزینه‌های از پیش آماده آن نیز دارای گزینه‌های منحصر به‌فرد شخصی‌سازی هستند. از سایز و رنگ گرفته تا نوع نمایش این عناصر روی صفحه موبایل را می‌توانید به‌دلخواه خودتان دربیاورید.

تمام بخش‌ها در این پلتفرم برچسب‌گذاری شده‌اند که کار را برای افراد تازه‌کار آسان می‌کند. در مجموع رابط کاربری این پلتفرم بسیار گیرا، غنی و آسان برای استفاده است. و درست مثل سرویس بالا، شما می‌توانید ۷ روز آزمایشی از آن استفاده کنید و در صورت رضایت، یک اشتراک دائمی تهیه کنید.

۳. سایت Adalo

Adalo یکی دیگر از برنامه‌هایی است که امکان ساخت اپلیکیشن اندرویدی بدون کدنویسی را در اختیار شما می‌گذارد. این برنامه نیز مثل دو مدل قبلی دارای رابط کاربری با درگ و دراپ است و گزینه‌های شخصی‌سازی متعددی را در اختیار شما می‌گذارد. یکی از ویژگی‌های خوب Adalo این است که می‌تواند تمام صفحات اپلیکیشن شما را در کنار یکدیگر به‌نمایش بگذارد که این باعث طراحی یکپارچه‌تر و بهتر برنامه خواهد شد. این یعنی شما می‌توانید به‌صورت همزمان تمام صفحات آن را باهمدیگر طراحی کنید.

ساخت اپلیکیشن موبایل بدون کدنویسی

در کنار این ابزارهای ساده، بخش‌های فرانت-اند و بک-اند قدرتمند زیادی نیز وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به اپلیکیشن خود قدرت ببخشید. شما نیازی نیست که طراحی این قطعات نخواهید داشت. در واقع همه آن‌ها، بخش‌های از پیش طراحی شده‌ای هستند که با یک درگ و دراپ ساده در اپلیکیشن ساخته شده شما پیاده‌سازی می‌شوند. در واقع خود این پلتفرم بیشتر کارهای سنگین و زیربنایی برنامه را انجام می‌دهد و به شما اجازه می‌دهد فقط روی تنظیمات رنگ، موقعیت و عملکرد بک-اند تمرکز کنید.

با این حال استفاده از این سایت نسبت به دو سایت دیگر این فهرست کمی پیچیده‌تر است. البته با تماشای ویدیوهای آموزشی کار با Adalo در یوتیوب می‌توانید نحوه استفاده از آن را یاد بگیرید. بنابراین ما این برنامه را به افراد حرفه‌ای‌تر توصیه می‌کنیم.

۴. سایت BuildFire

یکی از محبوب‌ترین و پرامکانات‌ترین سایت‌هایی که امکان ساخت اپلیکیشن اندرویدی بدون کدنویسی را فراهم می‌کنند، BuildFire است. در این پلتفرم قالب‌ها و گزینه‌های شخصی‌سازی زیادی وجود دارد که می‌توانید از بین آن‌ها، گزینه‌های مورد نظر خودتان را انتخاب کنید. در هر قالب هم می‌توانید طیف وسیعی از اجزاء مخصوص برنامه‌ها را بگنجانید.

ساخت اپلیکیشن موبایل بدون کدنویسی

از نظر راحتی استفاده، ما به BuildFire نمره قبولی می‌دهیم. البته بهتر است که برای استفاده از آن، ابتدا ویدیوهای آموزشی آن را در یوتیوب ببینید تا به مشکل خاصی برنخورید. اما وقتی کار با این پلتفرم را یاد گرفتید، ساخت اپلیکیشن اندرویدی بسیار سریع و لذت‌بخش خواهد شد.

یکی از ویژگی‌های جذابی که کار با این پلتفرم را آسان می‌کند، حالت Split Screen در آن یا تقسیم صفحه است. جایی که ویرایشگر برنامه را در یک سمت و پیش‌نمایش برنامه را در سمت دیگر قرار می‌دهد. این یعنی می‌توانید هر تغییری که اعمال می‌کنید را در لحظه روی برنامه ببینید.

این سایت فرصت ۱۴ روزه‌ای برای استفاده رایگان از امکاناتش را در اختیار شما می‌گذارد تا بعد از آن در صورت رضایت، یک اشتراک دائمی تهیه کنید.

۵. سایت AppMySite

AppMySite دقیقاً همانطور که از نامیش پیداست، پلتفرمی برای تبدیل سایت فعلی شما به یک اپلیکیشن و ارائه امکانات اضافه‌تر روی آن برای کاربران موبایل است. هرچند این برنامه به پیشرفتگی دیگر سایت‌های موجود در این لیست نیست، ولی مناسب کسانی است که بدون هرگونه دانش فنی می‌خواهند نسخه اپلیکیشن سایت خودشان را ایجاد کرده و در اختیار کاربران خود بگذارند.

ساخت اپلیکیشن موبایل بدون کدنویسی

البته این سایت را به کسانی توصیه می‌کنیم که سایت خود را روی سیستم مدیریت محتوا وردپرس اجرا می‌کنند. شما با استفاده از این پلتفرم می‌توانید اپلیکیشنی بسازید و امکاناتی را در آن تعبیه کنید که یک سایت وردپرسی معمولی قادر به ارائه آن‌ها نیست. البته به جز وردپرس، این ابزار از دیگر سایت‌ها نیز پشتیبانی می‌کند.

استفاده از این پلتفرم آسان است. شما در عرض چند دقیقه می‌توانید اپلیکیشن سایت خودتان را بسازید. البته توصیه می‌کنیم کمی بیشتر با ابزارهای آن کار کنید و برنامه قدرتمندتری بسازید.

سخن پایانی

خوشبختانه پیشرفت تکنولوژی به کاربران این اجازه را می‌دهد تا بدون هرگونه دانش کدنویسی بتوانند یک اپلیکیشن موبایل ساخته و از آن درآمدزایی کنند. البته ناگفته نماند که این برنامه‌ها ممکن است در ارائه امکانات، به اندازه برنامه‌های مستقل غنی نباشند. ولی هر چه که هست، برای ساخت یک برنامه معمولی کار راه‌انداز هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*