آواک

همراه اول از سامانه بیسیم آواک بهره‌برداری کرد

همراه اول به‌شکل رسمی از سامانه بیسیم آواک بهره‌برداری کرد. این سامانه بیسیم هوشمند باعث برقراری ارتباطات امن، سریع و باکیفیت می‌شود.

همراه اول از سامانه بیسیم خود که با نام تجاری آواک شناخته می‌شود و بر پایه تکنولوژی POC توسعه پیدا کرده به شکل رسمی بهره‌برداری کرد. این سامانه بسیم هوشمند هم‌اکنون در سبد محصولات سازمانی این اپراتور قرار داشته و کسب‌وکارهای سازمانی می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند.

سامانه بیسیم آواک چیست؟

آواک امکان برقراری ارتباطات بیسیم به وسعت شبکه امن و بروز همراه اول در ایران را به کاربران ارائه می‌دهد و مشترکان آن در هر مکانی که تحت پوشش شبکه‌های 3G، 4G یا 5G همراه اول باشند قادرند با فشار دادن یک دکمه از قابلیت ارتباط تماس یک به یک یا یک به چند مستقیم صوتی، پیامکی یا تصویری بهره‌مند شوند. مشترکان آواک بر پایه تکنولوژی POC از طریق شبکه دیتای تلفن همراه با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند که بستری امن، پرسرعت و پایدار است.

با استفاده از Getway نیز امکان ایجاد ارتباط مستقیم و با کیفیت بین بیسیم‌های آواک (POC) و مخاطبان و شبکه‌های بیسیم سنتی وجود خواهد داشت. همچنین می‌توان از ظرفیت‌های این سامانه در معادن، صنعت راه و ساختمان و حزوه‌های مختلفی چون نفت، گاز و پتروشیمی، مراکز آموزشی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، گردشگری و توریسم، حمل و نقل هوایی، بنادر و صنایع ریلی استفاده کرد.

این سامانه علاوه بر پشتیبانی کامل سرویس و تجهیزات ارتباطی، قابلیت قرار گرفتن نرم افزار مرکز کنترل برای مدیریت و پایش کاربران این سامانه را نیز به همراه دارد

از سایر ویژگی‌های مهم سرویس آواک می‌توان به قابلیت سازگاری و یکپارچه‌سازی با بیسیم‌های سنتی، محدوده ارائه سرویس به گستردگی شبکه سراسری همراه اول، عدم نیاز به اخذ پروانه فرکانس، قابلیت تماس بین گروهی فوری و عملیاتی به دو صورت صوتی و تصویری به صورت همزمان، عدم نیاز به ایجاد زیرساخت شبکه و راه‌اندازی با هزینه کم و ارتباطات رمزگذاری شده اشاره کرد.

آواک نرم افراز ارتباطی نصب شده روی تجهیزات بیسیم و سرور واسط را شامل می‌شود که همانند سرویس‌های رادیویی بیسیم می‌تواند ارتباط نیمه دوطرفه و گروهی تصویری و صوتی push to talk را از طریق شبکه اختصاصی (APN) به وجود آورد. البته این پکیج مواردی چون دستگاه بیسیم، بستر ارتباطی و همچنین مجوز اتصال به سامانه‌ آواک را نیز شامل می‌شود.

علاوه بر این‌که نرم افزارهای کاربردی سمت کاربر نهایی در نظر گرفته شده، نرم افزار تحت ویندوز هم برای استفاده در مراکز کنترل مدیریت در این سرویس ارائه می‌شود که به‌واسطه آن کاربران به امکان مدیریت کاربران و ایجاد ارتباط صوتی تصویری و تبادل اطلاعات بین کاربران و مرکز کنترل دسترسی خواهند دشت. ضمن این‌که مرکز کنترل به موقعیت مکانی کاربران بیسیم نیز دسترسی خواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*